After 90's, commercial activities between Turkey and Azerbaijan, whose economy has developed rapidly in Central Asia, have increased. Azerbaijani consumers who get rich have become potential consumers for Turkey. However; because of the influence of Soviet Union and economic policies, Azerbaijani consumers may act differently from Turkish consumers when they purchase goods or they may reject some products or services which are accepted in Turkey. The main reason for this difference is that consumers are affected by demographic, economic, social, psychological and cultural factors. The aim of this study is to give information to investors and exporters about Azerbaijani consumers' point of view to Turkish goods and their purchasing habits. This study is carried out by face to face interview method.
Doksanlı yıllardan sonra Orta Asya’nın en hızlı büyüyen ekonomileri arasına giren Azerbaycan ile Türkiye arasındaki ticari faaliyetler oldukça artmıştır. Zenginleşen Azerbaycanlı tüketiciler Türkiye’deki firma ve kuruluşlar için potansiyel müşteriler haline gelmiştir. Ancak gerek uzun yıllar Sovyetler Birliği’nin etkisi ile gerek benimsenen ekonomik politikalarla Azerbaycanlı tüketiciler ürünleri satın alırken Türk tüketicilerden farklı davranışlar sergileyebilmekte ya da Türkiye’de genel kabul gören bazı ürün veya hizmetleri red edebilmektedirler. Bunun genel sebebi olarak tüketici davranışlarının demografik, ekonomik, sosyal, psikolojik ve kültürel birçok faktörden etkilenmesi gelmektedir. Bu çalışma ile Azerbaycan’daki bu tüketicilerin Türk mallarına bakışı ve genel olarak nasıl satın alma davranışları sergilediklerinin tespit edilip Azerbaycan’a mal ihraç edecek ve ticari işletme kuracak bireylere, bu tüketiciler hakkında bilgi vermek amaçlanmıştır. Çalışma yüz yüze anket yöntemi ile yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2015 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 2 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.