Bilgi yönetimi,
organizasyon içerisinde performansı ve öğrenmeyi geliştirmek amacıyla bilginin
üretilmesi, dönüştürülmesi, paylaşımı, kullanımı gibi süreçler kapsamında
bilgiyi tüm boyutlarıyla ele alan disiplinler arası bir iş modelidir Bilgi
yönetimi, günümüzde kurumların rekabet üstünlüğünü sağlayabilmeleri ve
yaşamlarını sürdürmeleri için en önemli unsurlardan biridir.
Kurumlarda doğru
bilginin; doğru yerde, doğru kişide, doğru zamanda bulunabilmesini sağlayacak
olan sistemleri geliştirmek son yıllarda yönetim bilimi araştırmacılarının
önemli konularından olmuştur. Bilgi Yönetimi kavramı aslında bir süreci ifade
etmektedir. Dolayısıyla bu süreci etkileyen faktörler aynı zamanda bilgi
yönetimi performansını ortaya çıkarmaktadır. Organizasyonun büyüklüğüne,
çalışma yöntemlerine ve karmaşıklığına bağlı olarak bilgi yönetimi sürecini
etkileyen onlarca faktörden bahsetmek mümkündür.
En değerli
üretim faktörü “bilgi” olan Ar-Ge merkezleri için, bilginin etkin yönetilmesi
hayati öneme sahiptir. Bu çalışma kapsamında, yazında yer alan bazı bilgi
yönetimi modelleri incelenerek, Ar-Ge merkezlerinde bilgi yönetimi etkinliğini
en doğru şekilde ortaya koyacak bir model oluşturulmaya çalışılmış, bilgi
yönetimi faktörlerinin Ar-Ge performansı ile ilişkisinin, belirlenen araştırma
soruları aracılığıyla test edilmesi amaçlanmıştır. Modelin saha uygulaması için
otomotiv yan sanayi sektörü seçilmiştir. Modele bağlı olarak geliştirilen ölçek
ile bu sektörde faaliyet gösteren Ar-Ge merkezlerinde anket uygulaması
yapılarak araştırma soruları cevaplandırılmaya çalışılmıştır.
: Bilgi Yönetimi Bilgi Yönetimi Modellemesi Ar-Ge Merkezleri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 2 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.