Kütüphaneler hizmet verdikleri kullanıcılarla var olan ve
onlara verdikleri “kaliteli” hizmetlerle varlıkları anlam kazanan eğitim ve
kültür kurumlarıdır. Bu nedenle hizmet kalitesini artırarak kullanıcılarını
memnun edebilmek için, öncelikle hedef kitlelerini en doğru ve geniş bilgilerle
tanımak durumundadırlar.
Tanıma
faaliyetinin başarıyla gerçekleştirilmesi yolunda halkla ilişkiler
uygulamaları, diğer kurumlarda olduğu gibi, kütüphanelerin de en büyük
yardımcısı olan yöntem ve teknikleri içermektedir. Bununla birlikte, ülkemiz
kütüphanelerinin halkla ilişkiler uygulamalarından yeterince yararlanmadıkları
görülmektedir.
Bu
çalışmada, halkla ilişkiler ve kütüphanecilikte halkla ilişkiler konusunda
genel bilgiler verilecek, daha sonra, kütüphanecilikte halkla ilişkiler
konusunda ülkemizde hazırlanmış olan lisansüstü çalışmalarda elde edilen
veriler bağlamında Türk Kütüphaneciliği’nde halkla ilişkiler konusu
değerlendirilecektir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2006 |
Gönderilme Tarihi | 28 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 1 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.