Ekonomik ve siyasi alanda oluşan son
gelişmeler ve hızlı değişiklikler, şirketleri hiç beklemedikleri durumlarla
karşı karşıya bırakabilmektedir. Dünyadaki globalleşme rüzgarları doğrultusunda,
uluslararası pazarlarda başarılı olan işletmeler yakından incelendiğinde, bu
başarının özünde stratejik planlama faaliyetlerinin yer aldığı görülmektedir.
Rekabetin artması, sosyal ve çevre şartlarının değişmesi, teknolojik
gelişmelerin hız kazanması ve organizasyonların genişlemesi sonucu ortaya çıkan
stratejik planlama bir şirketin rekabet ortamında, önceden saptadığı hedeflere
varmak amacıyla, gerekli olan koşulları oluşturmak için yaptığı çalışmalardır.
Bir
şirketin rekabet ortamında başarılı olabilmesi veya başarısını devam
ettirebilmesi, bu beklenmedik durumlara kolay cevap verebilme hızına bağlıdır.
Bu hızlı uyumu sağlayacak firmalar, düzenli bir stratejik planlama sistemine
sahip olan firmalar olacaktır.
Bu
çalışmada genel kabul görmüş ve güncelliğini koruyan stratejik planlama
süreçlerine kısaca değinilerek,
stratejik planlamada bilgi teknolojisi kullanımı, kriz ortamında
stratejik planlamanın önemi ve yerine değinilecek, bazı sektörlerde kullanım
şekillerinden bahsedilecek, son olarak da strateji ve planlama kavramlarının
2000li yıllardaki kapsamı, içeriği ve beklentileri anlatılacaktır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Şubat 2004 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Sayı: 1 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.