Hizmetin sunumu sürecinde işgören ve
müşteri arasındaki etkileşim, müşterinin
hizmet kalitesi algılamalarında belirleyici olmaktadır. Kritik
olaylar, bu etkileşim sürecinde yaşanan olumlu ya da olumsuz deneyimlerdir. Kısaca,
bir veri toplama ve bu verileri sınıflandırma yöntemi olan Kritik Olaylar
Tekniği (KOT) ise, söz konusu deneyimler (kritik olaylar) hakkında ayrıntılı bilgi
sağlamaktadır. Dolayısıyla KOT, insanlar arası etkileşimin yoğun olduğu turizm
sektöründe hizmet kalitesinin ölçülmesi ve iyileştirilmesi açısından önem arz
etmektedir. Ancak Teknik, yaklaşık son 20 yıllık dönemde farklı ülkelerde
turizm araştırmalarında sıkça kullanılmasına karşın; Türkiye’de yeterince ilgi
görmemiş ve oldukça sınırlı sayıda araştırmaya konu olmuştur. Oysa KOT,
Türkiye’de de seyahat, ulaştırma, konaklama ve yiyecek-içecek işletmeleri gibi
turizm işletmelerinde, algılanan kalitenin ölçülmesi ve iyileştirilmesine
yönelik araştırmalarda çok faydalı olabilir. İkincil kaynak incelemesine
dayanan çalışmanın temel amacı; KOT’un söz konusu araştırmalarda uygulanma sürecinin
analiz edilmesidir. KOT’un kuramsal çerçevesinin de ortaya konulduğu
çalışmanın, gelecekteki araştırmalar için hem teorik açıdan hem de uygulama
açısından yol gösterici olacağı düşünülmektedir.
Turizm Hizmet Kalitesi Müşteri İşgören Etkileşim Süreci Kritik Olay Kritik Olaylar Tekniği (KOT)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 1 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.