Bir
Amfibi Grubun harekâta hazır olarak idame edilebilmesi için çoğunlukla harekâta
katılan gemiler ve kıyıda konuşlu üslerden oluşan istasyonlar arasında günlük
personel ve kargo nakliyatına ihtiyaç duyulur. Hava vasıtaları ile icra edilen
nakliye harekâtının günlük planlaması, heterojen ve kapasite kısıtlı bir araç
filosu ve iki farklı tipte yükü olan, çok depolu, zaman pencereli ve belirli
durumlar için iki vasıtanın beraber uçuşunu gerektiren zengin bir araç rotalama
probleminin çözümünü gerektirir. Söz konusu problem mevcut uygulamada yükün
vasıtalar arası aktarımı göz önüne alınmadan çözülmekte ve aktarmaların
sağlayabileceği tasarruf tespit edilememektedir. Bu makalede, bahse konu
problemin taşınan personelin ve kargonun hava vasıtaları arasında
aktarılabildiği daha genelleştirilmiş hali doğrusal tamsayılı programlama
modeli olarak formüle edilmiştir. Pratikte gerçekleşebilecek senaryolar
kullanılarak aktarmasız ve aktarmalı problem modelleri arasında karşılaştırma
yapılmış ve aktarmaların dahil edildiği modelin uygulanması ile önemli ölçüde
tasarruf sağlanabileceği görülmüştür.
Araç Rotalama Problemi Doğrusal Tamsayılı Programlama Askeri Uygulamalar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 4 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.