Rekabetin
artmasıyla birlikte tüketiciler yoğun reklam mesajlarına maruz kalmakta ve bir
süre sonra bu mesajlara duyarsızlaşmaktadırlar. Markaların tüketicinin
dikkatini çekmesi, mesajlarını aktarması ve onlarla uzun süreli iletişim
kurabilmesini mümkün kılan transmedya hikâyeciliği müşteriyi kampanya sürecine
gönüllü olarak dâhil eder. Araştırmanın teorik bölümünde; transmedya
hikâyeciliği ve transmedyal anlatının kullanımı detaylı olarak incelenmiştir.
Uygulama bölümündeyse Doritos Akademi Reklam Kampanyasının niteliksel bir
araştırması gerçekleştirilmiştir. Doritos Akademi Reklam Kampanyasının
incelendiği çalışmada transmedyal anlatının uygulanma
biçimi incelenmiş ve transmedyal anlatı açısından değerlendirilmiştir.
Araştırma kapsamında transmedyal anlatının hedef kitleyle daha uzun süreli bir
iletişim kurduğu ve bir diyalog ortamı oluşturduğu görülmektedir. Ayrıca klasik pazarlama iletişiminde her mecrada
aynı içeriği kullanma zorunluluğunun ortadan kalktığı bunun yerine ortak
duygunun verildiği ve her mecranın kendi dilini oluşturduğu bir yapının ortaya
çıktığı tespit edilmiştir. Türkiye’de uygulanan transmedyal reklam kampanyası
"Doritos Akademi” incelenerek reklamcılıkta transmedya kullanımı konusuna
akademik anlamda katkı sağlamak hedeflenmiştir.
As
competition increased, consumers are exposed to intense advertising messages
more and they become desensitized against these messages after a short time.
The story telling transmedia which makes brands able to get customers’
attention and transfer messages to them, makes customer included in campaign
process voluntarily. In theoretical chapter of study, story telling transmedia
and usage of transmedia narration were analysed in details. In practice
chapter, a qualitative research of Doritos Akademi Advertising Campaign was
executed. Within that work in which Doritos Akademi Advertising Campaign was
analysed, the way of practicing transmedia narration was studied and it was
evaluated in terms of transmedia narration. In the context of study, it is seen
that transmedia narration communicate with target audience longer and it
creates a dialog environment. Morever, in classic marketing communication, it
is confirmed that the obligation of using same content in every channel
disappeared and was replaced with a structure in which every channel creates
its own language and collective emotions were given. By analysing transmedia
advertising campaign example of Doritos Akademi which was executed in Turkey,
providing to transmedia usage in an academic way is aimed.
Konular | İşletme |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Kasım 2016 |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 16 |