This study investigates the usage of IT tools in
businesses by demographic characteristics. IT tools were been limited to
Internet, Extranet, Intranet, programs and Websites in the research. In this
context, a questionnaire was applied in textile sector in TR1 region. 368 participants participated in the survey. Businesses have
differed in their use of IT tools by their company sizes and activity
durations. There were significant differences in the usage of extranet and
program according to company sizes. According to the durations of activity, the
businesses had showed significant differences in
terms of İntranet and Website usage.
Bu çalışma, işletmelerde BT
araçlarının kullanım durumunu demografik niteliklere göre araştırmaktadır.
Araştırmada BT araçları İnternet, Ekstranet, İntranet, programlar ve Web
siteleri ile sınırlandırılmıştır. Bu bağlamda TR1 Bölgesi’nde tekstil
sektöründe anket uygulanmıştır. 368 katılımcı ankete katılmışlardır.
İşletmeler, büyüklüklerine ve faaliyet sürelerine göre BT araçlarını kullanmada
farklılık göstermişlerdir. İşletme büyüklüklerine göre Ekstranet ve program
kullanımında farklılık saptanmıştır. Faaliyet sürelerine göre ise işletmeler,
İntranet ve Web sitesi kullanımı itibariyle anlamlı farklılıklar göstermiştir.
Konular | İşletme |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 17 |