Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE PERCEPTIONS OF X GENERATION ACADEMICIAN AND Y GENERATION STUDENTS AGAINST EACH OTHER

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 22, 60 - 74, 28.10.2018
https://doi.org/10.21076/vizyoner.391745

Öz

The
discovery of the perceptions and views of X and Y generations against each
other is the purpose of this study. In accordance with this purpose; the X-Belt
academicians and Y-Gen students perceived their perception against each other
and made a comparison. For this aim, as a means of data, “Teacher Perceptions
of Generation Y Student Characteristics Scale” of Smith and Smith (2005) is
applied to 68 academicians working at the Faculty of Economics and
Administrative Sciences, Süleyman Demirel University who represent the X
generation. For the study carried out for the generation Y students, the
“Questionnaire on Teacher Interaction (QTI) scale” of Wubbels and Levy (1993) is
applied to 6,766 students who study at the same faculty in the 2014-2015 period.
According to the results of the study; while the generation X academicians have
a negative perception about the general properties and learning proficiency of
the generation Y students, they do not indicate a positive or negative tendency
about the students’ features of work and communication. In contrast, the
generation Y students’ perception about the generation X academics’ interaction
with themselves is generally positive and while students, on the one hand, see
the generation X academics as leader, helpful/friendly, considerate,
determined, content and nonstimulating person, on the other hand they see them
as strict and nonliberal person.

Kaynakça

  • Akdemir, A. vd. (2013). “Y Kuşağının Kariyer Algısı, Kariyer Değişimi ve Liderlik Tarzı Beklentilerinin Araştırılması”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 11-42.
  • Anıl, H. A.. (2011). Kültürel Değişme Açısından Kuşaklar Arası Çatışma (Aşkan ve Dumlupınar Mahallesi Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Atabay, S. vd. (2011). “Birbirini Anlamak Birlikte Çalışmak Ortak Hedefimiz Geleceğimiz Kuşaklar”, Erişim Yeri: http://www.tedkarabuk.k12.tr/Kusaklar.pdf, Erişim Tarihi: 05.05.2014.
  • Bangir, G. (1997). Sınıf İçi İletişime İlişkin Öğretmen-Öğrenci Davranışları Görüşleri ve Önerileri, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Baran, M. (2014). “Y Kuşağının Zorunlu Askerlik Hizmetinden Beklentilerinin Analizi”, Harp Akademileri Stratejik Araştırmalar Enstitüsü Savunma Kaynakları Yönetimi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Bolton, R. N. vd. (2013). “Understanding Generation Y and Their Use of Social Media: A Review and Research Agenda”, Journal of Service Management, 24(3), 245-267.
  • Brett, J. (2013). “The Silent Generation”, Erişim Yeri: http://jamesrbrett.com/TheSilentGeneration/, Erişim Tarihi: 06.05.2014.
  • Carver, L. ve Candela L. (2008). “Attaining Organizational Commitment Across Different Generations of Nurses”, Journal of Nursing Management, 16, 984- 991.
  • Coupland, D. (1989). “Generation X”, Erişim Yeri: http://joeclark.org/dossiers/GenerationX.pdf, Erişim Tarihi: 05.05.2014.
  • Çubukçu, Z. vd. (2012). “Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Gözünde Öğretmenin Sahip Olması Gereken Değerler”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(1), 25-37.
  • Delahoyde, T. M. (2009). “Generational Differences in Baccalaurate Nursing”, A Dissertation Submitted by Theresa Delahoyde, MSN, RN to College of Saint Mary in Partial Fulfillment of The Requirement for The Degree of Doctor in Education with an Emphasis on Health Professions Education This Dissertation Has Been Accepted for The Faculty of College of Saint Mary.
  • Downing, K. (2006). “Next Generation: What Leaders Need To Know About The Millennials”, LIA (Leadership in Action), 26(3), 3-6.
  • Duman, T. ve Koç, G. (2004). “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarının Demokratik Tutum ve Davranışlarına İlişkin Görüşleri”, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz-2004, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya, 1-9.
  • Durmaz, S. (2007). Öğretmenlerin Sınıf İçi İletişim Becerilerine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri: Malatya İli Örneği, Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Fisher, D. L. ve Waldrip, B. G. (2003). “Teachers’ Confidence in Primary Science and Teacher-Student Interactions in D. Psillos, P. Kariotoglou, V. Tselfes, E. Hatzikraniotis, G. Fassoulopoulos, and M. Kallery (Eds.)”, Science Education Research in The Knowledge-Based Society (pp. 405-414). Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
  • Fox, A. (2011). “Mixing it up”, HRMagazine, May-2011, 22-27.
  • Genç, A. (2008). Meslek Liselerinde Sınıf İçi Öğretmen-Öğrenci İletişiminin Öğrencilere Göre Algılanması (Kocaeli İli Gebze İlçesi Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Genç, A. ve Çetin, C. (2010). “Meslek Liselerinde Sınıf İçi Öğretmen Öğrenci İletişimine Yönelik Öğrencilerin Algılamaları”, Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 9(33), 259-279.
  • Gürgan, U. (1999). Bilimsel Davranışlar Açısından Öğretim Elemanlarının Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Gürsoy, D., Geng-Qing Chi, C. ve Karadağ, E. (2013). “Generational Differences in Work Values and Attitudes among Frontline and Service Contact Employees”, International Journal of Hospitality Management, 32, 40–48.
  • Hatfield, S. (2002). “Understanding The Four Generations to Enhance Workplace Management”, AFP Exchange, 22(4), 72-74.
  • Hobart, B. (2015). “Understanding Generation Y: What You Need to Know About the Millennials”, White Paper, www.PrincetonOne.com, Erişim Yeri: http://www.princetonone.com/news/PrincetonOne%20White%20Paper2.pdf, Erişim Tarihi: 20.01.2015.
  • Howe N. ve Strauss W. (2000). Millennials Rising: The Next Great Generation, NY: Random House.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Generation_X:_Tales_for_an_Accelerated_Culture, Erişim Tarihi: 25.01.2015.
  • http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.53721985a148e7.63599996, Erişim Tarihi: 05.05.2014.
  • James B., Swanberg, J. E. ve McKechnie, S. P. (2007). “Generational Differences in Perceptions of Older Workers’ Capabilities”, The Center on Aging & Work, Workplace Flexibilty at Boston College, Issue Brief 12 November, 1-10.
  • Kaya, H.İ. vd. (2007). “Öğretim Elemanlarının Ders Verdikleri Öğrencilerin Özelliklerine İlişkin Görüşleri”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 221-231.
  • Kayış, A. (2010). “Güvenilirlik Analizi”, içinde, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (Editör: Şeref Kalaycı), Asli Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Keleş, H. N. (2011). “Y Kuşağı Çalışanlarının Motivasyon Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 129-139.
  • Kuru, İ. (2014). Y Kuşağı ve İş Yaşam Dengesi, Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Malthus, S. ve Fowler, C. (2009). “Generation Y Perceptions”, Chartered Accountants Journal, February-2009, 20-22.
  • Mannheim, K. (1952). “The Problem of Generations”, Chapter VII, 276-322.
  • Mlodzik, K. J. ve K. P., Meuse (2012). “A Scholarly Investigation of Generational Workforce Differences: Debunking The Myths, Korn/Ferry International”, Erişim Yeri: http://www.kornferryinstitute.com/sites/all/files//documents/briefings-magazine-download/A%20Scholarly%20Investigation%20of%20Generational%20Workforce%20Differences-%20Debunking%20the%20Myths.pdf, Erişim Tarihi: 02.01.2015.
  • Mücevher, M. H. (2015). X ve Y Kuşağının Birbirlerine Karşı Özellik ve Etkileşim Algıları: SDÜ Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Oblinger, D. G. ve Oblinger, J. L. (2005). Educating The Net Generation, A Educause e-Book, Available electronically at: www.educause.edu/educatingthenetgen/, ISBN 0-9672853-2-1.
  • Pinder-Grover, T. ve Groscurth, C. R. (2009). “Principles for Teaching the Millennial Generation: Innovative Practices of U-M Faculty”, CRLT Occasional Papers, Center for Research on Learning and Teaching, University of Michigan, No: 26, 1-8.
  • Reeves, T. C. ve Oh, E. (2008). Generational Differences, In Handbook of Research on Educational Communications and Technology, Ed.: J.Michael Spector, M.David Merrill, Jeroen Van Merrienboer, Marcy P.Driscoll, 3th ed., Taylor&Francis Group, New York.
  • Reilly, P. (2012). “Understanding and Teaching Generation Y”, English Teaching Forum, No: 1, Mexico, 1-11.
  • Skiba D. J. (2005). “The Millennials: Have They Arrived at Your School Of Nursing?”, Nursing Education Perspectives, 25(6), 370-371.
  • Smith, V. W. ve Smith, M. O. (2005). “Analysis of Generation Y: Teachers’ Perceptions”, Journal of Business and Training Education, 14, 21-29.
  • Strauss,W. (2005). “Talking About Their Generations”, The School Administrator, September-2005, pp. 10-14, Erişim Yeri: https://www.lifecourse.com/assets/files/article_pdfs/AASA-%20Strauss.pdf, Erişim Tarihi: 02.01.2015.
  • Strauss,W. ve Howe, N. (1991). Generations: The History of America’s Future, 1584 to 2069, Perennial, New York, 335-336.
  • Şimşeker, M. (2005). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Öğretmenlerinin Kişiler-Arası Davranış Özelliklerini Algılamaları, Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Eniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Toruntay, H. (2011). Takım Rolleri Çalışması: X ve Y Kuşağı Üzerinde Karsılaştırmalı Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Türk, A. (2013). Y Kuşağı, İstanbul: Kafekültür Yayıncılık.
  • Türk, E. T. (2013). “Kuşak Kuşak Teknoloji ve Sosyal Hayat”, İSFAM (İstanbul Fikir Araştırmaları Merkesi), Sosyal Bilimler Makalesi, Eylül-20. Sayı, Erişim Yeri: http://isfam.org/kusak-kusak-teknoloji-ve-sosyal-hayat/, Erişim Tarihi: 03.01.2015.
  • Watt, D. (2009). Winning the Generation Wars: Making the Most of Generational Similarities and Differences in the Workforce, The Conference Board of Canada, Report Nowember-2009.
  • Williams, S. (2010). “Welcome to Generation Z”, B&T Magazine, Vol: 60, Issue: 2731, pp. 12, Erişim Yeri: http://connection.ebscohost.com/c/articles/56596253/welcome-generation-z, Erişim Tarihi: 15.12.2014.
  • Yıldız, S. M. (2008). “Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Ögrencilerinin Bir Ögretim Elemanında Bulunması Gereken Niteliklere Yönelik Algılamalarının Degerlendirilmesi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(19), 1-7.
  • Yılmaz, İ., Yoncalık, O. ve Çimen, E. (2010). “İletişim Becerisi İle Öğretimde Yeterlik Arasındaki İlişkinin Öğrenci Algılarına Göre Değerlendirilmesi (Beden Eğitimi ve Spor Alanı)”, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(4), 143-150.
  • Zemke, R., Raines, C. ve Filipczak, B. (2000). Generations at Work: Managing the Clash of Veterans, Boomers, Xers and Nexters in Your Workplace, Amacom Books, New York, USA.

X KUŞAĞI AKADEMİSYENLER İLE Y KUŞAĞI ÖĞRENCİLERİN BİRBİRLERİNE KARŞI ALGILARI

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 22, 60 - 74, 28.10.2018
https://doi.org/10.21076/vizyoner.391745

Öz



X ve Y kuşağının
birbirlerine karşı algılarının ve bakış açılarının ortaya çıkarılması, bu
çalışmanın amacını oluşturmaktır. Bu amaç doğrultusunda; bir taraftan
X Kuşağı akademisyenlerin,
Y Kuşağı öğrenci özellikleri ile ilgili ne tür algılara sahip oldukları incelenirken
diğer taraftan Y Kuşağı öğrencilerin, derslerine giren X Kuşağı
akademisyenlerin etkileşim özellikleri hakkında nasıl bir algı ve görüşe sahip
oldukları incelenerek bir karşılaştırma yapılmıştır.
Bunun için veri
toplama aracı olarak; X Kuşağına uygulanan araştırmada, Smith ve Smith
(2005)’in “Öğretmenlerin Y Kuşağı Öğrenci Özellikleri Algıları Ölçeği” Isparta
Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde görevli
68 akademisyene uygulanırken Y Kuşağı üzerine yapılan araştırmada ise Wubbels
ve Levy (1993)’nin “Öğretmen Etkileşim Ölçeği” aynı fakültedeki 6.766 öğrenciye
uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; X Kuşağı, Y Kuşağını hem genel özellikler
hem de öğrenme yetkinlikleri bakımından yetersiz görürken iş ve iletişim yetkinlikleri
açısından olumlu ya da olumsuz bir eğilim belirtmemektedirler. Buna karşılık Y
Kuşağı, X Kuşağını etkileşim özellikleri açısından yeterli görmekte, onları bir
yandan lider, yardımsever (cana yakın), anlayışlı, kararlı, memnun ve uyarıcı
olmayan bireyler olarak görürken diğer yandan sert ve özgürlükçü olmayan
kişiler olarak değerlendirmektedir.

Kaynakça

  • Akdemir, A. vd. (2013). “Y Kuşağının Kariyer Algısı, Kariyer Değişimi ve Liderlik Tarzı Beklentilerinin Araştırılması”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 11-42.
  • Anıl, H. A.. (2011). Kültürel Değişme Açısından Kuşaklar Arası Çatışma (Aşkan ve Dumlupınar Mahallesi Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Atabay, S. vd. (2011). “Birbirini Anlamak Birlikte Çalışmak Ortak Hedefimiz Geleceğimiz Kuşaklar”, Erişim Yeri: http://www.tedkarabuk.k12.tr/Kusaklar.pdf, Erişim Tarihi: 05.05.2014.
  • Bangir, G. (1997). Sınıf İçi İletişime İlişkin Öğretmen-Öğrenci Davranışları Görüşleri ve Önerileri, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Baran, M. (2014). “Y Kuşağının Zorunlu Askerlik Hizmetinden Beklentilerinin Analizi”, Harp Akademileri Stratejik Araştırmalar Enstitüsü Savunma Kaynakları Yönetimi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Bolton, R. N. vd. (2013). “Understanding Generation Y and Their Use of Social Media: A Review and Research Agenda”, Journal of Service Management, 24(3), 245-267.
  • Brett, J. (2013). “The Silent Generation”, Erişim Yeri: http://jamesrbrett.com/TheSilentGeneration/, Erişim Tarihi: 06.05.2014.
  • Carver, L. ve Candela L. (2008). “Attaining Organizational Commitment Across Different Generations of Nurses”, Journal of Nursing Management, 16, 984- 991.
  • Coupland, D. (1989). “Generation X”, Erişim Yeri: http://joeclark.org/dossiers/GenerationX.pdf, Erişim Tarihi: 05.05.2014.
  • Çubukçu, Z. vd. (2012). “Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Gözünde Öğretmenin Sahip Olması Gereken Değerler”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(1), 25-37.
  • Delahoyde, T. M. (2009). “Generational Differences in Baccalaurate Nursing”, A Dissertation Submitted by Theresa Delahoyde, MSN, RN to College of Saint Mary in Partial Fulfillment of The Requirement for The Degree of Doctor in Education with an Emphasis on Health Professions Education This Dissertation Has Been Accepted for The Faculty of College of Saint Mary.
  • Downing, K. (2006). “Next Generation: What Leaders Need To Know About The Millennials”, LIA (Leadership in Action), 26(3), 3-6.
  • Duman, T. ve Koç, G. (2004). “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarının Demokratik Tutum ve Davranışlarına İlişkin Görüşleri”, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz-2004, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya, 1-9.
  • Durmaz, S. (2007). Öğretmenlerin Sınıf İçi İletişim Becerilerine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri: Malatya İli Örneği, Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Fisher, D. L. ve Waldrip, B. G. (2003). “Teachers’ Confidence in Primary Science and Teacher-Student Interactions in D. Psillos, P. Kariotoglou, V. Tselfes, E. Hatzikraniotis, G. Fassoulopoulos, and M. Kallery (Eds.)”, Science Education Research in The Knowledge-Based Society (pp. 405-414). Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
  • Fox, A. (2011). “Mixing it up”, HRMagazine, May-2011, 22-27.
  • Genç, A. (2008). Meslek Liselerinde Sınıf İçi Öğretmen-Öğrenci İletişiminin Öğrencilere Göre Algılanması (Kocaeli İli Gebze İlçesi Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Genç, A. ve Çetin, C. (2010). “Meslek Liselerinde Sınıf İçi Öğretmen Öğrenci İletişimine Yönelik Öğrencilerin Algılamaları”, Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 9(33), 259-279.
  • Gürgan, U. (1999). Bilimsel Davranışlar Açısından Öğretim Elemanlarının Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Gürsoy, D., Geng-Qing Chi, C. ve Karadağ, E. (2013). “Generational Differences in Work Values and Attitudes among Frontline and Service Contact Employees”, International Journal of Hospitality Management, 32, 40–48.
  • Hatfield, S. (2002). “Understanding The Four Generations to Enhance Workplace Management”, AFP Exchange, 22(4), 72-74.
  • Hobart, B. (2015). “Understanding Generation Y: What You Need to Know About the Millennials”, White Paper, www.PrincetonOne.com, Erişim Yeri: http://www.princetonone.com/news/PrincetonOne%20White%20Paper2.pdf, Erişim Tarihi: 20.01.2015.
  • Howe N. ve Strauss W. (2000). Millennials Rising: The Next Great Generation, NY: Random House.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Generation_X:_Tales_for_an_Accelerated_Culture, Erişim Tarihi: 25.01.2015.
  • http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.53721985a148e7.63599996, Erişim Tarihi: 05.05.2014.
  • James B., Swanberg, J. E. ve McKechnie, S. P. (2007). “Generational Differences in Perceptions of Older Workers’ Capabilities”, The Center on Aging & Work, Workplace Flexibilty at Boston College, Issue Brief 12 November, 1-10.
  • Kaya, H.İ. vd. (2007). “Öğretim Elemanlarının Ders Verdikleri Öğrencilerin Özelliklerine İlişkin Görüşleri”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 221-231.
  • Kayış, A. (2010). “Güvenilirlik Analizi”, içinde, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (Editör: Şeref Kalaycı), Asli Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Keleş, H. N. (2011). “Y Kuşağı Çalışanlarının Motivasyon Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 129-139.
  • Kuru, İ. (2014). Y Kuşağı ve İş Yaşam Dengesi, Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Malthus, S. ve Fowler, C. (2009). “Generation Y Perceptions”, Chartered Accountants Journal, February-2009, 20-22.
  • Mannheim, K. (1952). “The Problem of Generations”, Chapter VII, 276-322.
  • Mlodzik, K. J. ve K. P., Meuse (2012). “A Scholarly Investigation of Generational Workforce Differences: Debunking The Myths, Korn/Ferry International”, Erişim Yeri: http://www.kornferryinstitute.com/sites/all/files//documents/briefings-magazine-download/A%20Scholarly%20Investigation%20of%20Generational%20Workforce%20Differences-%20Debunking%20the%20Myths.pdf, Erişim Tarihi: 02.01.2015.
  • Mücevher, M. H. (2015). X ve Y Kuşağının Birbirlerine Karşı Özellik ve Etkileşim Algıları: SDÜ Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Oblinger, D. G. ve Oblinger, J. L. (2005). Educating The Net Generation, A Educause e-Book, Available electronically at: www.educause.edu/educatingthenetgen/, ISBN 0-9672853-2-1.
  • Pinder-Grover, T. ve Groscurth, C. R. (2009). “Principles for Teaching the Millennial Generation: Innovative Practices of U-M Faculty”, CRLT Occasional Papers, Center for Research on Learning and Teaching, University of Michigan, No: 26, 1-8.
  • Reeves, T. C. ve Oh, E. (2008). Generational Differences, In Handbook of Research on Educational Communications and Technology, Ed.: J.Michael Spector, M.David Merrill, Jeroen Van Merrienboer, Marcy P.Driscoll, 3th ed., Taylor&Francis Group, New York.
  • Reilly, P. (2012). “Understanding and Teaching Generation Y”, English Teaching Forum, No: 1, Mexico, 1-11.
  • Skiba D. J. (2005). “The Millennials: Have They Arrived at Your School Of Nursing?”, Nursing Education Perspectives, 25(6), 370-371.
  • Smith, V. W. ve Smith, M. O. (2005). “Analysis of Generation Y: Teachers’ Perceptions”, Journal of Business and Training Education, 14, 21-29.
  • Strauss,W. (2005). “Talking About Their Generations”, The School Administrator, September-2005, pp. 10-14, Erişim Yeri: https://www.lifecourse.com/assets/files/article_pdfs/AASA-%20Strauss.pdf, Erişim Tarihi: 02.01.2015.
  • Strauss,W. ve Howe, N. (1991). Generations: The History of America’s Future, 1584 to 2069, Perennial, New York, 335-336.
  • Şimşeker, M. (2005). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Öğretmenlerinin Kişiler-Arası Davranış Özelliklerini Algılamaları, Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Eniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Toruntay, H. (2011). Takım Rolleri Çalışması: X ve Y Kuşağı Üzerinde Karsılaştırmalı Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Türk, A. (2013). Y Kuşağı, İstanbul: Kafekültür Yayıncılık.
  • Türk, E. T. (2013). “Kuşak Kuşak Teknoloji ve Sosyal Hayat”, İSFAM (İstanbul Fikir Araştırmaları Merkesi), Sosyal Bilimler Makalesi, Eylül-20. Sayı, Erişim Yeri: http://isfam.org/kusak-kusak-teknoloji-ve-sosyal-hayat/, Erişim Tarihi: 03.01.2015.
  • Watt, D. (2009). Winning the Generation Wars: Making the Most of Generational Similarities and Differences in the Workforce, The Conference Board of Canada, Report Nowember-2009.
  • Williams, S. (2010). “Welcome to Generation Z”, B&T Magazine, Vol: 60, Issue: 2731, pp. 12, Erişim Yeri: http://connection.ebscohost.com/c/articles/56596253/welcome-generation-z, Erişim Tarihi: 15.12.2014.
  • Yıldız, S. M. (2008). “Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Ögrencilerinin Bir Ögretim Elemanında Bulunması Gereken Niteliklere Yönelik Algılamalarının Degerlendirilmesi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(19), 1-7.
  • Yılmaz, İ., Yoncalık, O. ve Çimen, E. (2010). “İletişim Becerisi İle Öğretimde Yeterlik Arasındaki İlişkinin Öğrenci Algılarına Göre Değerlendirilmesi (Beden Eğitimi ve Spor Alanı)”, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(4), 143-150.
  • Zemke, R., Raines, C. ve Filipczak, B. (2000). Generations at Work: Managing the Clash of Veterans, Boomers, Xers and Nexters in Your Workplace, Amacom Books, New York, USA.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Muhammet Hamdi Mücevher 0000-0002-3474-5073

Ramazan Erdem 0000-0001-6951-3814

Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 7 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Mücevher, M. H., & Erdem, R. (2018). X KUŞAĞI AKADEMİSYENLER İLE Y KUŞAĞI ÖĞRENCİLERİN BİRBİRLERİNE KARŞI ALGILARI. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 9(22), 60-74. https://doi.org/10.21076/vizyoner.391745

Cited By












570ceb1545981.jpglogo.pngmiar.pnglogo.pnglogo-minik.pngdownloadimageedit_26_6265761829.pngacarlogoTR.png5bd95eb5f3a21.jpg26784img.pngoaji.gifdownloadlogo.pngLogo-png-768x897.png26838