Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİR UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ ÖRNEĞİ OLARAK; AĞ VE TEKNOLOJİ ODAKLI UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK PROJESİ

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 24, 275 - 289, 30.07.2019
https://doi.org/10.21076/vizyoner.499454

Öz

Son zamanlarda “girişim ve girişimcilik” terimleri artık bütün dünyada kullanılmaya başlanmıştır. Bu faaliyetlerin uygulanması sonucunda bireyler gerek kişisel gerekse de örgütsel olarak bir takım girişimlerde bulunmakta ve girişimci olmaktadırlar. Toplumsal olarak girişimcilik faaliyetlerini ilerletebilmek için ise eğitim kısmı devreye girmekte ve oldukça büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmada Türkiye’de birçok üniversitede ders olarak okutulan ve bazı üniversitelerde bölüm olarak yer alan girişimcilik konusu ve girişimcilik eğitiminin nasıl olması gerektiği üzerinde durulmuştur. Örnek olarak ele alınan girişimcilik eğitimi ise Süleyman Demirel Üniversitesi’nde devam etmekte olan Ağ ve Teknoloji Odaklı Uygulamalı Girişimcilik Projesi (ATOG)’dir. Girişimcilik eğitimini teorik çerçevenin dışına çıkarak aktarmakta olan ATOG projesi, oyun tabanlı bir eğitim sistemi anlayışına sahiptir. Oyun tabanlı olarak aktarılmakta olunan eğitim öğrencilerin teorik bilgilerini pratikte uygulayabilmelerini sağlamaktadır. ATOG projesi aynı zamanda eğitimi alan öğrenciler ile iş dünyasının ileri gelen isimlerini bir araya getiren bir mentor sistemine de sahiptir. Bu sistem sayesinde öğrenciler iş fikirlerini ve çalışmalarını mentorlara danışarak daha iyi hale getirmeye çalışmaktadırlar. Proje sonunda ise öğrenciler iş fikirlerini bir sunum yoluyla mentor ve jüri üyelerine sunmakta ve iş fikirlerini hayata geçirme fırsatı elde etmektedirler. Yapılan bu çalışmada ATOG projesi eğitim içeriği ve süreci aktarılmakta ve değerlendirilmektedir.

Kaynakça

  • Akdemir, A. (2015). Girişimcilik ve İş Kurma, Ankara: Orion Kitabevi.
  • Akyazı, T. ve Karadal, H. (2017). “Girişimcilik ve Sosyal Ağlar: Sosyal Ağ Analizi Yöntemi ile Aksaray Organize Sanayi Bölgesi’ndeki İşletmelerin Girişimcilik Haritasının Oluşturulması”, Lefke Avrupa Üniversitesi, 8(2), 167-190.
  • Aytaç, Ö. (2006). “Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 139-160.
  • Aytaç, Ö. ve İlhan, S. (2007). “Girişimcilik ve Girişimci Kültür: Sosyolojik Bir Perspektif”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 101-120.
  • Balaban, Ö. ve Özdemir, Y. (2008). “Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF Örneği”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 133-147.
  • Bozkurt Çetinkaya, Ö. ve Alparslan A. M. (2013). “Girişimcilerde Bulunması Gereken Özellikler ile Girişimcilik Eğitimi: Girişimci ve Öğrenci Görüşleri”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(1), 7-28.
  • Coca-Cola İçecek Gençlik Fonu, www.ccigenclikfonu.com, (Erişim Tarihi: 26 Mart 2019).
  • Çolakoğlu, H. ve Çolakoğlu, T. (2016). “Üniversitelerdeki Girişimcilik Eğitimi ile Öz Yeterlilik Algısı ve Girişimcilik Potansiyeli İlişkisi Üzerine Bir Saha Araştırması”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 17(37), 70-84.
  • Duran, C., Büber, H. ve Eren Gümüştekin, G. (2013). “Girişimcilik Hislerine Eğitimin Katkısı: Kütahya Meslek Yüksekokulu Makine Programı Örneği”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(2), 33-56.
  • Endeavor Türkiye, endeavor.org.tr (Erişim Tarihi: 05.05.2019).
  • EXIST- University-Based Business Start-Ups www.exist.de, (Erişim Tarihi: 18 Aralık 2018).
  • İnce, A.R., Çamlıbel, F. ve Birol, Y. (2016). “KOSGEB Girişimcilik Eğitimine Katılan Kursiyerlerin Girişimcilik Kararını Etkileyen Sebepler Üzerine Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(1), 113-123.
  • İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları (İSMEK), www.ismek.ist, (Erişim Tarihi: 16 Mart 2019).
  • Korkmaz, S. (2000). “Girişimcilik ve Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 163-179.
  • Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), www.kosgebkredisi.com, (Erişim Tarihi: 16 Mart 2019).
  • Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), www.kosgeb.gov.tr (Erişim Tarihi: 05 Mayıs 2019).
  • Küçükaltan, D. (2009). “Genel Bir Yaklaşımla Girişimcilik”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 4(1), 21-28.
  • Patır, S.ve Karahan, M. (2010). “Girişimcilik Eğitimi ve üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması”, İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 1(2), 27-44.
  • Plattner, I.E., Lechaena, M., Mmolawa, W. ve Mzingwane, B. (2009). “Are university students psychologically ready for entrepreneurship A Botswana study. African”, Journal of Business Management, 3(7), 305-310.
  • Raposo, M. ve Armında Do P. (2011). “Entrepreneurship education: Relationship between education and entrepreneurial activity”, Psicothema, 23(3), 453–457.
  • Sivitanidios Halk Ticaret ve Meslek Yüksekokulu www.sivitanidios.edu.gr, (Erişim Tarihi: 18 Aralık 2018).
  • Soylu, A. ve Kepenek, Y. (2008). “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri Ve Aldıkları Eğitimin Girişimciliğe Olan Katkılarının Belirlenmesi: PAU Honaz Meslek Yüksekokulu Örneği”, Uluslararası Girişimcilik Kongresi, Kırgızistan.
  • Tanrıverdi, H., Bayram, G. N. ve Alkan, M. (2016). “Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin İncelenmesi”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11(1), 1-29. Tekin M. (2016), Hayallerin Gerçeğe Dönüşümü Girişimcilik(7.Baskı), Konya: Günay Ofset.
  • Tiyek,R. (2018). “KOSGEB Girişimcilik Eğitimlerinin Değerlendirilmesi: Kırklareli Örneği”, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 8(16), 54-72.
  • Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu(TUBİTAK), www.tubitak.gov.tr, (Erişim Tarihi: 26 Mart 2019).
  • Türkiye Halk Bankası, www.halkbankkobi.com.tr, (Erişim Tarihi: 16 Mart 2019).
  • Türkiye İş Bankası, www.isbank.com.tr, (Erişim Tarihi: 05 Mayıs 2019).
  • Türkiye İş Kurumu, www.iskur.gov.tr, (Erişim Tarihi: 05 Mayıs 2019).
  • Yelkikalan, N., Akatay, A., Yıldırım, H. M., Karadeniz, Y., Köse, C., Koncagül, Ö. ve Özer, E. (2010). “Dünya ve Türkiye Üniversitelerinde Girişimcilik Eğitimi: Karşılaştırmalı Bir Analiz”, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(19), 51-59.
  • Yılmaz, A. S. (2014). “Bir Sosyal değişim Ajanı Olarak Girişimcilik Eğitimi”, Journal of World of Turks, (6)1, 297-310.
  • Zacharakis, A.L., Bygrave, W.D. ve Shephered, D.A. (2000). “Global entrepreneurship monitor. National Entrepreneurship Assesment”, USA.

AS AN EXAMPLE OF APPLIED ENTREPRENEURSHIP TRANINING; NETWORK AND TECHONOLOGY ORIENTED APPLIED ENTREPRENEURSHIP PROJECT

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 24, 275 - 289, 30.07.2019
https://doi.org/10.21076/vizyoner.499454

Öz

Recently, the term “enterprise and entrepreneurship” have been widely used throughout the world. At the end of various activities, both individuals and organizations attempt to become an enterprise, and they would. However, in order to improve these attempts, the role of the education is significant, and the study examines the subject of enterprise and entrepreneurship education, which is taught as a course in various  universities in Turkey, and how these universities should be focused the idea of teaching. ATOG project is one of the ongoing educations in enterprise and entrepreneurship, presented as an example in Süleyman Demirel University. ATOG aims to focus on game-based training rather than giving theoretical information. Therefore, game-based education allows students to apply theoretical knowledge in practice. Another advantage of ATOG is to give an opportunity to bring students and important businessmen together, so the students could easily exchange their opinions and ideas with these supervisors who specialized in the field. At the end of the project, to gain an opportunity to make their project real, they present their ideas via presentations to the grand jury. In the study, the educational content and process of ATOG project are transferred and evaluated.

Kaynakça

  • Akdemir, A. (2015). Girişimcilik ve İş Kurma, Ankara: Orion Kitabevi.
  • Akyazı, T. ve Karadal, H. (2017). “Girişimcilik ve Sosyal Ağlar: Sosyal Ağ Analizi Yöntemi ile Aksaray Organize Sanayi Bölgesi’ndeki İşletmelerin Girişimcilik Haritasının Oluşturulması”, Lefke Avrupa Üniversitesi, 8(2), 167-190.
  • Aytaç, Ö. (2006). “Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 139-160.
  • Aytaç, Ö. ve İlhan, S. (2007). “Girişimcilik ve Girişimci Kültür: Sosyolojik Bir Perspektif”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 101-120.
  • Balaban, Ö. ve Özdemir, Y. (2008). “Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF Örneği”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 133-147.
  • Bozkurt Çetinkaya, Ö. ve Alparslan A. M. (2013). “Girişimcilerde Bulunması Gereken Özellikler ile Girişimcilik Eğitimi: Girişimci ve Öğrenci Görüşleri”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(1), 7-28.
  • Coca-Cola İçecek Gençlik Fonu, www.ccigenclikfonu.com, (Erişim Tarihi: 26 Mart 2019).
  • Çolakoğlu, H. ve Çolakoğlu, T. (2016). “Üniversitelerdeki Girişimcilik Eğitimi ile Öz Yeterlilik Algısı ve Girişimcilik Potansiyeli İlişkisi Üzerine Bir Saha Araştırması”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 17(37), 70-84.
  • Duran, C., Büber, H. ve Eren Gümüştekin, G. (2013). “Girişimcilik Hislerine Eğitimin Katkısı: Kütahya Meslek Yüksekokulu Makine Programı Örneği”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(2), 33-56.
  • Endeavor Türkiye, endeavor.org.tr (Erişim Tarihi: 05.05.2019).
  • EXIST- University-Based Business Start-Ups www.exist.de, (Erişim Tarihi: 18 Aralık 2018).
  • İnce, A.R., Çamlıbel, F. ve Birol, Y. (2016). “KOSGEB Girişimcilik Eğitimine Katılan Kursiyerlerin Girişimcilik Kararını Etkileyen Sebepler Üzerine Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(1), 113-123.
  • İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları (İSMEK), www.ismek.ist, (Erişim Tarihi: 16 Mart 2019).
  • Korkmaz, S. (2000). “Girişimcilik ve Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 163-179.
  • Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), www.kosgebkredisi.com, (Erişim Tarihi: 16 Mart 2019).
  • Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), www.kosgeb.gov.tr (Erişim Tarihi: 05 Mayıs 2019).
  • Küçükaltan, D. (2009). “Genel Bir Yaklaşımla Girişimcilik”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 4(1), 21-28.
  • Patır, S.ve Karahan, M. (2010). “Girişimcilik Eğitimi ve üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması”, İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 1(2), 27-44.
  • Plattner, I.E., Lechaena, M., Mmolawa, W. ve Mzingwane, B. (2009). “Are university students psychologically ready for entrepreneurship A Botswana study. African”, Journal of Business Management, 3(7), 305-310.
  • Raposo, M. ve Armında Do P. (2011). “Entrepreneurship education: Relationship between education and entrepreneurial activity”, Psicothema, 23(3), 453–457.
  • Sivitanidios Halk Ticaret ve Meslek Yüksekokulu www.sivitanidios.edu.gr, (Erişim Tarihi: 18 Aralık 2018).
  • Soylu, A. ve Kepenek, Y. (2008). “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri Ve Aldıkları Eğitimin Girişimciliğe Olan Katkılarının Belirlenmesi: PAU Honaz Meslek Yüksekokulu Örneği”, Uluslararası Girişimcilik Kongresi, Kırgızistan.
  • Tanrıverdi, H., Bayram, G. N. ve Alkan, M. (2016). “Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin İncelenmesi”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11(1), 1-29. Tekin M. (2016), Hayallerin Gerçeğe Dönüşümü Girişimcilik(7.Baskı), Konya: Günay Ofset.
  • Tiyek,R. (2018). “KOSGEB Girişimcilik Eğitimlerinin Değerlendirilmesi: Kırklareli Örneği”, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 8(16), 54-72.
  • Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu(TUBİTAK), www.tubitak.gov.tr, (Erişim Tarihi: 26 Mart 2019).
  • Türkiye Halk Bankası, www.halkbankkobi.com.tr, (Erişim Tarihi: 16 Mart 2019).
  • Türkiye İş Bankası, www.isbank.com.tr, (Erişim Tarihi: 05 Mayıs 2019).
  • Türkiye İş Kurumu, www.iskur.gov.tr, (Erişim Tarihi: 05 Mayıs 2019).
  • Yelkikalan, N., Akatay, A., Yıldırım, H. M., Karadeniz, Y., Köse, C., Koncagül, Ö. ve Özer, E. (2010). “Dünya ve Türkiye Üniversitelerinde Girişimcilik Eğitimi: Karşılaştırmalı Bir Analiz”, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(19), 51-59.
  • Yılmaz, A. S. (2014). “Bir Sosyal değişim Ajanı Olarak Girişimcilik Eğitimi”, Journal of World of Turks, (6)1, 297-310.
  • Zacharakis, A.L., Bygrave, W.D. ve Shephered, D.A. (2000). “Global entrepreneurship monitor. National Entrepreneurship Assesment”, USA.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Pınar Göktaş 0000-0002-9825-7933

Salim Parmaksız 0000-0002-0580-1443

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 19 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Göktaş, P., & Parmaksız, S. (2019). BİR UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ ÖRNEĞİ OLARAK; AĞ VE TEKNOLOJİ ODAKLI UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK PROJESİ. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 10(24), 275-289. https://doi.org/10.21076/vizyoner.499454

570ceb1545981.jpglogo.pngmiar.pnglogo.pnglogo-minik.pngdownloadimageedit_26_6265761829.pngacarlogoTR.png5bd95eb5f3a21.jpg26784img.pngoaji.gifdownloadlogo.pngLogo-png-768x897.png26838