Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Personeli Adaylarının İşe Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Belirlenmesi

Yıl 2024, Cilt: 15 Sayı: 41, 58 - 76, 28.02.2024
https://doi.org/10.21076/vizyoner.1312601

Öz

Türkiye 2020-2023 yılları içerisinde iki büyük afetle karşı karşıya kalmıştır. Bu afetlerden birisi Covid-19 pandemisi iken bir diğeri Kahramanmaraş ilinde gerçekleşen ve tüm Türkiye’yi etkileyen depremlerdir. Bu afetler nedeniyle Türkiye’de uygulamalı dersler de olmak üzere tüm dersler belirli bir süre uzaktan eğitim şeklinde yürütülmüştür. Bu durumun üniversite hayatından sonra sağlık personeli olacak kişilerin uygulama becerileri üzerinde olumsuz bir etki oluşturması muhtemeldir. Bu araştırma ile uygulamalı dersleri belirli bir süre uzaktan eğitim şeklinde alan sağlık personeli adaylarının işe hazırbulunuşluk düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 250 sağlık personeli adayından anket yöntemiyle toplanılan veriler ve 14 sağlık personeli adayıyla gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilen veriler analiz edilmiştir. Bu bağlamda araştırmada hem nicel hem de nitel veriler kullanılmıştır ve araştırma karma bir yaklaşıma sahiptir. Yapılan analizler sonucunda katılımcıların işe hazırbulunuşluk düzeylerinin 10 puan üzerinden yaklaşık 7 puan olduğu ancak bazı konularda kendilerini yetersiz hissettikleri belirlenmiştir. Bazı katılımcıların mesleki uygulamalar konusunda özgüvenlerinin olmadığı, meslekleriyle ilgili uygulamaları tam olarak gerçekleştirebilme konusunda endişe duydukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca katılımcıların görüşleri doğrultusunda uzaktan eğitimin olumlu ve olumsuz yönlerine değinilmiştir. Araştırmada katılımcıların görüşleri de dikkate alınarak işe yeni başlayacak sağlık personelinin işe hazırbulunuşluk düzeylerinin artırılabilmesi amacıyla çeşitli öneriler sunulmuştur.

Etik Beyan

Bu çalışma için Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Etik Kurulundan 125074 sayılı ve 06.04.2023 tarihli etik kurul onayı alınmıştır.

Kaynakça

  • Almarzoky Abuhussain, S. S., Elrggal, M. E., Salamatullah, A. K., Althobaity, A. A., Alotaibi, A. F, Almeleebia, T. M., Almangour, T. A. ve Alhifany, A. A. (2021). Work Readiness Scale for pharmacy interns and graduates: A cross-sectional study. Saudi Pharmaceutical Journal, 29(9), 976-980. https://doi.org/10.1016/j.jsps.2021.07.018.
  • Alpar, R. (2021). Uygulamalı çok değişkenli istatistiksel yöntemler (6. Baskı). Detay Yayıncılık.
  • Baumann, A., Crea‐Arsenio, M., Hunsberger, M., Fleming‐Carroll, B. ve Keatings, M. (2019). Work readiness, transition, and integration: The challenge of specialty practice. Journal of Advanced Nursing, 75(4), 823–833. https://doi.org/10.1111/jan.13918
  • Baumann, A., Hunsberger, M., Crea-Arsenio, M. ve Akhtar-Danesh, N. (2018). Policy to practice: Investment in transitioning new graduate nurses to the workplace. Journal of Nursing Management, 26(4), 373–381. https://doi.org/10.1111/jonm.12540
  • Beyhan, A. ve Ergün, A. (2022). Reliability and validity of the Turkish version of Work Readiness Scale for graduate nurses among senior nursing students. Journal of Nursology, 25(4), 230-237. https://doi.org/10.5152/JANHS.2022.222443
  • Caballero, C. ve Walker, A. (2010). Work readiness in graduate recruitment and selection: A review of current assessment methods. Journal of Teaching and Learning for Graduate Employability, 1(1), 13-25.
  • Cantlay, A., Salamanca, J., Golaw, C., Wolf, D., Maas, C. ve Nicholson, P. (2017). Self-perception of readiness for clinical practice: A survey of accelerated masters program graduate registered nurses. Nurse Education in Practice, 24, 34-42. https://doi.org/10.1016/j.nepr.2017.03.005
  • Casey, K., Fink, R., Jaynes, C., Campbell, L., Cook, P. ve Wilson, V. (2011). Readiness for practice: The senior practicum experience. Journal of Nursing Education, 50(11), 646–652. https://doi.org/10.3928/01484834-20110817-03
  • Chavan, M. ve Carter, L. (2018). Management students – expectations and perceptions on work readiness. International Journal of Educational Management, 32(5), 825–850. https://doi.org/10.1108/ijem-10-2016-0219
  • Çıraklı, Ü., Çelik, Y. ve Beylik, U. (2015). Etkili ekip çalışmasının sağlıktaki önemi ve faydaları: Bir literatür çalışması. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 2(3), 140-146. https://doi.org/10.5455/sad.2015131452108477
  • Duchscher, J. E. B. (2009). Transition shock: The initial stage of role adaptation for newly graduated registered nurses. Journal of Advanced Nursing, 65(5), 1103–1113. https://doi.org/10.1111/j.1365-2648.2008.04898.x
  • Edward, K. L., Ousey, K., Playle, J. ve Giandinoto, J. A. (2017). Are new nurses work ready - the impact of preceptorship. An integrative systematic review. Journal of Professional Nursing, 33(5), 326-333. https://doi.org/10.1016/j.profnurs.2017.03.003.
  • Goode, C. J., Reid Ponte, P. ve Sullivan Havens, D. (2016). Residency for transition into practice. The Journal of Nursing Administration, 46(2), 82–86. https://doi.org/10.1097/NNA.0000000000000300.
  • Gür, Ş., Karakuş, K., Yeşilyurt, B. ve Eren, T. (2023). Sağlık hizmetleri performans yönetiminde kritik başarı faktörlerinin AAS yöntemi ile değerlendirilmesi. International Journal of Engineering Research and Development, 15(1), 40-48. https://doi.org/10.29137/umagd.1110486
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (5. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Hayter, K. (2017). Work readiness of newly graduated nurses with implications for academia and employers. [Doktora Tezi]. The University of Arizona.
  • Hautala, K. T., Saylor, C. R. ve O’Leary-Kelley, C. (2007). Nurses’ perceptions of stress and support in the preceptor role. Journal for Nurses in Staff Development (JNSD), 23(2), 64–70. https://doi.org/10.1097/01.NND.0000266611.78315.08
  • Hickey, M. T. (2009). Preceptor perceptions of new graduate nurse readiness for practice. Journal for Nurses in Staff Development (JNSD), 25(1), 35-41. https://doi.org/10.1097/NND.0b013e318194b5bb
  • Kaleli Yılmaz, G. ve Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6(2), 299-322. https://doi.org/10.16949/turcomat.75936
  • Kurniawan, A. W., Musa, M. I., Dipoatmodjo, T. S. ve Nurman, N. (2020). Determinants of university student’s work readiness. International Journal of Recent Technology and Engineering, 9(1), 2277-3878. https://doi.org/10.35940/ijrte.A1445.059120
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, (COVID-19 özel sayısı 2), 66-77.
  • Li, J., Gong, Y., Chen, J., Wu, X., Qiu, W. ve Song, Y. (2020). Psychometric properties assessment of Chinese version of Work Readiness Scale for graduate nurses (WRS-GN) and associated factors of work readiness: Two cross-sectional studies. Nurse Education Today, 104416, 1-9. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2020.104416
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma (desen ve ugulama için bir rehber) (3. Baskı). (S. Turan ve D. Yılmaz, Çev.). Nobel Akademik Yayıncılık, (2009).
  • Missen, K., McKenna, L. ve Beauchamp, A. (2015). Work readiness of nursing graduates: Current perspectives of graduate nurse program coordinators. Contemporary Nurse, 51(1), 27–38. https://doi.org/10.1080/10376178.2015.1095054
  • Pagarra, H, Irfan, M. ve Syawaluddin, A. (2020). Effectiveness of micro teaching learning on teaching basic skills: Do the facilitiesmatter? International Journal of Scientific & Technology Research, 9(03), 4714-4719.
  • Patterson, C., Curtis, J. ve Reid, A. (2008). Skills, knowledge, and attitudes expected of a newly-graduated mental health nurse in an inpatient setting. International Journal of Mental Health Nursing, 17(6), 410–418. https://doi.org/10.1111/j.1447-0349.2008.00572.x
  • Prikshat, V., Montague, A., Connell, J. ve Burgess, J. (2019). Australian graduates’ work readiness – deficiencies, causes and potential solutions. Higher Education, Skills and Work-Based Learning, 10(2), 369–386. https://doi.org/10.1108/heswbl-02-2019-0025
  • Saygılı, M. ve Özer, Ö. (2020). Sağlık çalışanlarında ekip çalışması tutumlarının incelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 11(27), 444-454. https://doi.org/10.21076/vizyoner.656545
  • Serçemeli, M. ve Kurnaz, E. (2020). Covid-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Suganandam, D. K., Ravindran, V. ve Sadan, V. (2021). Comparison of readiness for the practice among bacculerate and diplomate pregraduate nurses – are there any differences? International Journal of Advance Research, Ideas and Innovations in Technology, 7(4), 348-354.
  • Spence Laschinger, H. K. ve Leiter, M. P. (2006). The impact of nursing work environments on patient safety outcomes. The Journal of Nursing Administration, 36(5), 259-267. https://doi.org/10.1097/00005110-200605000-00019
  • Syed Aznal, S. S., Nadarajah, V. D. V., Kwa, S. K., Seow, L. L., Chong, D. W., Molugulu, N., … ve Keng, P. S. (2019). Validation of a “Work Readiness Scale” for health professional (HP) graduates. Medical Teacher, 43(sup1), 33–38. https://doi.org/10.1080/0142159X.2019.1697434
  • Walker, A., Storey, K. M., Costa, B. M. ve Leung, R. K. (2015). Refinement and validation of the Work Readiness Scale for graduate nurses. Nursing Outlook, 63(6), 632-638. https://doi.org/10.1016/j.outlook.2015.06.001
  • Walker, A., Yong, M., Pang, L., Fullarton, C., Costa, B. ve Dunning, A. M. T. (2013). Work readiness of graduate health professionals. Nurse Education Today, 33(2), 116–122. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2012.01.007
  • Wolff, A. C., Regan, S., Pesut, B. ve Black, J. (2010). Ready for what? An exploration of the meaning of new graduate nurses’ readiness for practice. International Journal of Nursing Education Scholarship, 7(1), 1-17. https://doi.org/10.2202/1548-923x.1827
  • Yükseköğretim Kurulu. (2020). Basın açıklaması. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx adresinden 13 Mart 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2023a). Yükseköğretim genel kurulunca 2022-2023 bahar yarıyılı eğitim sürecine ilişkin alınan kararlar. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2023/yuksekogretim-genel-kurulunca-2022-2023-bahar-yariyili-egitim-surecine-iliskin-alinan-kararlar.aspx adresinden 13 Mart 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2023b). Yükseköğretim kurumlarımızda 2022-2023 bahar yarıyılı eğitim ve öğretimine ilişkin sorular ve cevaplar. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2023/yuksekogretim-kurumlarimizda-2022-2023-bahar-yariyili-egitim-ve-ogretimine-iliskin-sorular-ve-cevaplar.aspx adresinden 13 Mart 2023 tarihinde alınmıştır.

Determination of Work Readiness Levels of Health Personnel Candidates

Yıl 2024, Cilt: 15 Sayı: 41, 58 - 76, 28.02.2024
https://doi.org/10.21076/vizyoner.1312601

Öz

Turkey has faced two major disasters in the 2020-2023 period. One of these disasters is the Covid-19 pandemic, while the other is the earthquakes that took place in the province of Kahramanmaraş and affected all of Turkey. Due to these disasters, all courses, including applied courses, were conducted in the form of distance education for a certain period of time. This situation is likely to have a negative impact on the practical skills of those who would become health personnel after university life. With the study, it is aimed to determine the work readiness levels of health personnel candidates who took practical courses in the form of distance education for a certain period of time. For this purpose, data collected from 250 health personnel candidates by questionnaire method and data obtained from interviews with 14 health personnel candidates are analysed. In this context, both quantitative and qualitative data are used in the study and the study has a mixed approach. As a result of the analyses made, it is determined that the work readiness level of the participants is approximately 7 points out of 10 points, but they felt inadequate in some subjects. It is concluded that some participants do not have self-confidence about professional practices, and they are worried about performing their professional practices fully. In addition, in line with the opinions of the participants, the positive and negative aspects of distance education are mentioned. In the study, taking into account the opinions of the participants, various recommendations are presented in order to increase the readiness level of the health personnel who would start to work.

Etik Beyan

For this study the approval of ethical committee no 125074 dated 06.04.2023 was taken from the Amasya University Social Sciences Ethical Committee.

Kaynakça

  • Almarzoky Abuhussain, S. S., Elrggal, M. E., Salamatullah, A. K., Althobaity, A. A., Alotaibi, A. F, Almeleebia, T. M., Almangour, T. A. ve Alhifany, A. A. (2021). Work Readiness Scale for pharmacy interns and graduates: A cross-sectional study. Saudi Pharmaceutical Journal, 29(9), 976-980. https://doi.org/10.1016/j.jsps.2021.07.018.
  • Alpar, R. (2021). Uygulamalı çok değişkenli istatistiksel yöntemler (6. Baskı). Detay Yayıncılık.
  • Baumann, A., Crea‐Arsenio, M., Hunsberger, M., Fleming‐Carroll, B. ve Keatings, M. (2019). Work readiness, transition, and integration: The challenge of specialty practice. Journal of Advanced Nursing, 75(4), 823–833. https://doi.org/10.1111/jan.13918
  • Baumann, A., Hunsberger, M., Crea-Arsenio, M. ve Akhtar-Danesh, N. (2018). Policy to practice: Investment in transitioning new graduate nurses to the workplace. Journal of Nursing Management, 26(4), 373–381. https://doi.org/10.1111/jonm.12540
  • Beyhan, A. ve Ergün, A. (2022). Reliability and validity of the Turkish version of Work Readiness Scale for graduate nurses among senior nursing students. Journal of Nursology, 25(4), 230-237. https://doi.org/10.5152/JANHS.2022.222443
  • Caballero, C. ve Walker, A. (2010). Work readiness in graduate recruitment and selection: A review of current assessment methods. Journal of Teaching and Learning for Graduate Employability, 1(1), 13-25.
  • Cantlay, A., Salamanca, J., Golaw, C., Wolf, D., Maas, C. ve Nicholson, P. (2017). Self-perception of readiness for clinical practice: A survey of accelerated masters program graduate registered nurses. Nurse Education in Practice, 24, 34-42. https://doi.org/10.1016/j.nepr.2017.03.005
  • Casey, K., Fink, R., Jaynes, C., Campbell, L., Cook, P. ve Wilson, V. (2011). Readiness for practice: The senior practicum experience. Journal of Nursing Education, 50(11), 646–652. https://doi.org/10.3928/01484834-20110817-03
  • Chavan, M. ve Carter, L. (2018). Management students – expectations and perceptions on work readiness. International Journal of Educational Management, 32(5), 825–850. https://doi.org/10.1108/ijem-10-2016-0219
  • Çıraklı, Ü., Çelik, Y. ve Beylik, U. (2015). Etkili ekip çalışmasının sağlıktaki önemi ve faydaları: Bir literatür çalışması. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 2(3), 140-146. https://doi.org/10.5455/sad.2015131452108477
  • Duchscher, J. E. B. (2009). Transition shock: The initial stage of role adaptation for newly graduated registered nurses. Journal of Advanced Nursing, 65(5), 1103–1113. https://doi.org/10.1111/j.1365-2648.2008.04898.x
  • Edward, K. L., Ousey, K., Playle, J. ve Giandinoto, J. A. (2017). Are new nurses work ready - the impact of preceptorship. An integrative systematic review. Journal of Professional Nursing, 33(5), 326-333. https://doi.org/10.1016/j.profnurs.2017.03.003.
  • Goode, C. J., Reid Ponte, P. ve Sullivan Havens, D. (2016). Residency for transition into practice. The Journal of Nursing Administration, 46(2), 82–86. https://doi.org/10.1097/NNA.0000000000000300.
  • Gür, Ş., Karakuş, K., Yeşilyurt, B. ve Eren, T. (2023). Sağlık hizmetleri performans yönetiminde kritik başarı faktörlerinin AAS yöntemi ile değerlendirilmesi. International Journal of Engineering Research and Development, 15(1), 40-48. https://doi.org/10.29137/umagd.1110486
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (5. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Hayter, K. (2017). Work readiness of newly graduated nurses with implications for academia and employers. [Doktora Tezi]. The University of Arizona.
  • Hautala, K. T., Saylor, C. R. ve O’Leary-Kelley, C. (2007). Nurses’ perceptions of stress and support in the preceptor role. Journal for Nurses in Staff Development (JNSD), 23(2), 64–70. https://doi.org/10.1097/01.NND.0000266611.78315.08
  • Hickey, M. T. (2009). Preceptor perceptions of new graduate nurse readiness for practice. Journal for Nurses in Staff Development (JNSD), 25(1), 35-41. https://doi.org/10.1097/NND.0b013e318194b5bb
  • Kaleli Yılmaz, G. ve Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6(2), 299-322. https://doi.org/10.16949/turcomat.75936
  • Kurniawan, A. W., Musa, M. I., Dipoatmodjo, T. S. ve Nurman, N. (2020). Determinants of university student’s work readiness. International Journal of Recent Technology and Engineering, 9(1), 2277-3878. https://doi.org/10.35940/ijrte.A1445.059120
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, (COVID-19 özel sayısı 2), 66-77.
  • Li, J., Gong, Y., Chen, J., Wu, X., Qiu, W. ve Song, Y. (2020). Psychometric properties assessment of Chinese version of Work Readiness Scale for graduate nurses (WRS-GN) and associated factors of work readiness: Two cross-sectional studies. Nurse Education Today, 104416, 1-9. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2020.104416
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma (desen ve ugulama için bir rehber) (3. Baskı). (S. Turan ve D. Yılmaz, Çev.). Nobel Akademik Yayıncılık, (2009).
  • Missen, K., McKenna, L. ve Beauchamp, A. (2015). Work readiness of nursing graduates: Current perspectives of graduate nurse program coordinators. Contemporary Nurse, 51(1), 27–38. https://doi.org/10.1080/10376178.2015.1095054
  • Pagarra, H, Irfan, M. ve Syawaluddin, A. (2020). Effectiveness of micro teaching learning on teaching basic skills: Do the facilitiesmatter? International Journal of Scientific & Technology Research, 9(03), 4714-4719.
  • Patterson, C., Curtis, J. ve Reid, A. (2008). Skills, knowledge, and attitudes expected of a newly-graduated mental health nurse in an inpatient setting. International Journal of Mental Health Nursing, 17(6), 410–418. https://doi.org/10.1111/j.1447-0349.2008.00572.x
  • Prikshat, V., Montague, A., Connell, J. ve Burgess, J. (2019). Australian graduates’ work readiness – deficiencies, causes and potential solutions. Higher Education, Skills and Work-Based Learning, 10(2), 369–386. https://doi.org/10.1108/heswbl-02-2019-0025
  • Saygılı, M. ve Özer, Ö. (2020). Sağlık çalışanlarında ekip çalışması tutumlarının incelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 11(27), 444-454. https://doi.org/10.21076/vizyoner.656545
  • Serçemeli, M. ve Kurnaz, E. (2020). Covid-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Suganandam, D. K., Ravindran, V. ve Sadan, V. (2021). Comparison of readiness for the practice among bacculerate and diplomate pregraduate nurses – are there any differences? International Journal of Advance Research, Ideas and Innovations in Technology, 7(4), 348-354.
  • Spence Laschinger, H. K. ve Leiter, M. P. (2006). The impact of nursing work environments on patient safety outcomes. The Journal of Nursing Administration, 36(5), 259-267. https://doi.org/10.1097/00005110-200605000-00019
  • Syed Aznal, S. S., Nadarajah, V. D. V., Kwa, S. K., Seow, L. L., Chong, D. W., Molugulu, N., … ve Keng, P. S. (2019). Validation of a “Work Readiness Scale” for health professional (HP) graduates. Medical Teacher, 43(sup1), 33–38. https://doi.org/10.1080/0142159X.2019.1697434
  • Walker, A., Storey, K. M., Costa, B. M. ve Leung, R. K. (2015). Refinement and validation of the Work Readiness Scale for graduate nurses. Nursing Outlook, 63(6), 632-638. https://doi.org/10.1016/j.outlook.2015.06.001
  • Walker, A., Yong, M., Pang, L., Fullarton, C., Costa, B. ve Dunning, A. M. T. (2013). Work readiness of graduate health professionals. Nurse Education Today, 33(2), 116–122. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2012.01.007
  • Wolff, A. C., Regan, S., Pesut, B. ve Black, J. (2010). Ready for what? An exploration of the meaning of new graduate nurses’ readiness for practice. International Journal of Nursing Education Scholarship, 7(1), 1-17. https://doi.org/10.2202/1548-923x.1827
  • Yükseköğretim Kurulu. (2020). Basın açıklaması. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx adresinden 13 Mart 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2023a). Yükseköğretim genel kurulunca 2022-2023 bahar yarıyılı eğitim sürecine ilişkin alınan kararlar. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2023/yuksekogretim-genel-kurulunca-2022-2023-bahar-yariyili-egitim-surecine-iliskin-alinan-kararlar.aspx adresinden 13 Mart 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2023b). Yükseköğretim kurumlarımızda 2022-2023 bahar yarıyılı eğitim ve öğretimine ilişkin sorular ve cevaplar. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2023/yuksekogretim-kurumlarimizda-2022-2023-bahar-yariyili-egitim-ve-ogretimine-iliskin-sorular-ve-cevaplar.aspx adresinden 13 Mart 2023 tarihinde alınmıştır.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gülhan Gök 0000-0003-4462-2541

Erken Görünüm Tarihi 28 Şubat 2024
Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2024
Gönderilme Tarihi 10 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Gök, G. (2024). Sağlık Personeli Adaylarının İşe Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Belirlenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 15(41), 58-76. https://doi.org/10.21076/vizyoner.1312601

570ceb1545981.jpg5bd95eb5f3a21.jpglogo-minik.pngimg.pngLogo-png-768x897.png