Bu çalışmanın temle konusu, ülkemizdeki yaygın ve örgün din eğitimiyle ilgili toplumsalbeklentileri analiz etmektir. Bu amaçla, din eğitiminin önemli bir paydası olantoplum fertlerinin dinle ilişki biçimlerini, almış oldukları din eğitimiyle ilgili değerlendirmelerini,din eğitimi alınan kurumlarla ilgili yaklaşımlarını, ülkemizde devam etmekteolan örgün ve yaygın din eğitimi uygulamaları hakkındaki görüşlerini çeşitli değişkenlerbağlamında tespit etmeye dönük bir anket uygulaması yapılmıştır.Konya İli örneğinde uygulanan anketten elde edilen sonuçlar, Türkiye’nin önemli birtartışma konusu olan din eğitimiyle ilgili olarak toplumsal beklentilerin neler olduğuhakkında fikir vermektedir. Uygulanan anketin ortaya koyduğu sonuçlara göre, katılımcılarınyüzde 90’dan fazlası farklı siyasi kimlik tanımlamalarına rağmen din eğitiminingerekliliği konusunda hemfikir görünmekte; din eğitimini laikliğe aykırı bulanların oranıyüzde 5 civarında; okullarda şu anda uygulanmakta olan din eğitimini yetersiz bulanlarınoranı yüzde 80’i aşmakta; aynı zamanda Diyanet’in bu konudaki beklentilere yeterincecevap veremediğini düşünenlerin oranı da yüzde 75’lik bir orana yaklaşmaktadır. Diğeryandan ankete katılanların üçte ikiye yakın bir oranı almış olduğu din eğitimini yetersizgördüğünü ifade etmektedir. Ayrıca din eğitimi alınan yerler sıralamasında Kuran Kurslarıbirinci sırada gösterilirken aile ikinci sırada yer almaktadır. Okullar ise din eğitimialınan yerler sıralamasında üçüncü sırada yer almaktadır. Dikkat çekici bir husus da,katılımcıların eğitim düzeylerinin artışına paralel olarak din eğitimi almaya yönelik eğilimlerindebariz bir artışın gözlemlenmesidir
Bu çalışmanın temle konusu, ülkemizdeki yaygın ve örgün din eğitimiyle ilgili toplumsalbeklentileri analiz etmektir. Bu amaçla, din eğitiminin önemli bir paydası olantoplum fertlerinin dinle ilişki biçimlerini, almış oldukları din eğitimiyle ilgili değerlendirmelerini,din eğitimi alınan kurumlarla ilgili yaklaşımlarını, ülkemizde devam etmekteolan örgün ve yaygın din eğitimi uygulamaları hakkındaki görüşlerini çeşitli değişkenlerbağlamında tespit etmeye dönük bir anket uygulaması yapılmıştır.Konya İli örneğinde uygulanan anketten elde edilen sonuçlar, Türkiye’nin önemli birtartışma konusu olan din eğitimiyle ilgili olarak toplumsal beklentilerin neler olduğuhakkında fikir vermektedir. Uygulanan anketin ortaya koyduğu sonuçlara göre, katılımcılarınyüzde 90’dan fazlası farklı siyasi kimlik tanımlamalarına rağmen din eğitiminingerekliliği konusunda hemfikir görünmekte; din eğitimini laikliğe aykırı bulanların oranıyüzde 5 civarında; okullarda şu anda uygulanmakta olan din eğitimini yetersiz bulanlarınoranı yüzde 80’i aşmakta; aynı zamanda Diyanet’in bu konudaki beklentilere yeterincecevap veremediğini düşünenlerin oranı da yüzde 75’lik bir orana yaklaşmaktadır. Diğeryandan ankete katılanların üçte ikiye yakın bir oranı almış olduğu din eğitimini yetersizgördüğünü ifade etmektedir. Ayrıca din eğitimi alınan yerler sıralamasında Kuran Kurslarıbirinci sırada gösterilirken aile ikinci sırada yer almaktadır. Okullar ise din eğitimialınan yerler sıralamasında üçüncü sırada yer almaktadır. Dikkat çekici bir husus da,katılımcıların eğitim düzeylerinin artışına paralel olarak din eğitimi almaya yönelik eğilimlerindebariz bir artışın gözlemlenmesidir
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 4 |
-