İnsanlar arasında sağlıklı ilişkilerin kurulabilmesi için etkili iletişime ihtiyaç vardır. İnsanlarınher devirde en yaygın kullandıkları iletişim aracı olan dil; dinleme, konuşma, okuma veyazma olmak üzere dört temel dil becerisinden oluşmaktadır. Bu dil becerileri içerisinde ilkkullanılmaya başlanılan ve en çok kullanılanı ise dinlemedir. Dinleme faaliyeti, öğrenme sürecindeve sosyo-kültür ilişkilerde belirleyici en temel unsurdur. İnsanın gerek günlük yaşantısındagerekse eğitim faaliyetinde bilgi edinme ve öğrenme imkânını bu etkinlikle gerçekleştirmektedir.Bunun için yaşam sürecinin her basamağında karşımıza çıkan dinleme etkinliği, insanlarıniletişim kurma, bilgi edinme ve anlama faaliyetlerinin başında gelir. Sağlıklı bir din eğitimingerçekleşmesinde; düşünme, anlama, anlamlandırma, değerlendirme, kıyaslama, ayırt etmeyetenekleri, belli ölçüde gelişmiş ve geliştirilmiş bir dinleme yeteneğine bağlıdır. Dolayısıyladinlemenin de bir becerisi olduğu göz önünde bulundurulduğunda, bu becerinin eğitim yoluylageliştirilebileceği rahatlıkla söylenebilir.
İnsanlar arasında sağlıklı ilişkilerin kurulabilmesi için etkili iletişime ihtiyaç vardır. İnsanlarınher devirde en yaygın kullandıkları iletişim aracı olan dil; dinleme, konuşma, okuma veyazma olmak üzere dört temel dil becerisinden oluşmaktadır. Bu dil becerileri içerisinde ilkkullanılmaya başlanılan ve en çok kullanılanı ise dinlemedir. Dinleme faaliyeti, öğrenme sürecindeve sosyo-kültür ilişkilerde belirleyici en temel unsurdur. İnsanın gerek günlük yaşantısındagerekse eğitim faaliyetinde bilgi edinme ve öğrenme imkânını bu etkinlikle gerçekleştirmektedir.Bunun için yaşam sürecinin her basamağında karşımıza çıkan dinleme etkinliği, insanlarıniletişim kurma, bilgi edinme ve anlama faaliyetlerinin başında gelir. Sağlıklı bir din eğitimingerçekleşmesinde; düşünme, anlama, anlamlandırma, değerlendirme, kıyaslama, ayırt etmeyetenekleri, belli ölçüde gelişmiş ve geliştirilmiş bir dinleme yeteneğine bağlıdır. Dolayısıyladinlemenin de bir becerisi olduğu göz önünde bulundurulduğunda, bu becerinin eğitim yoluylageliştirilebileceği rahatlıkla söylenebilir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 5 |