Algılanan risk kavramı ortaya atıldığı 1970’li yıllardan itibaren pazarlama konusunda ilgigören önemli konular arasında yer almıştır. Konu üzerinde çalışan araştırmacılar tüketicilerinalgıladıkları risk türleri ve bu riskleri azaltma stratejileri üzerinde durmuşlardır.Pazar eksperliği (maven) ise algılanan riske kıyasla daha yakın bir geçmişe sahiptir. Pazareksperliği sadece pazarda yer alan ürün, marka ve mağazalar hakkında bilgi sahibi olmayıdeğil, aynı zamanda sahip olunan bu bilgiyi diğer insanlarla paylaşma isteğini de içindebarındırmaktadır. Tüketicilerin sahip oldukları bilgi seviyesi arttıkça algıladıkları risklerdeazalacaktır. Pazar eksperliği tüketicilere ihtiyaç duydukları pazar bilgisini sağlayankaynaklardan biridir. Bu çalışmada pazar eksperliğinin tüketicilerin algıladıkları riskseviyelerinin azaltılmasına olan etkileri ortaya konacaktır.
Algılanan risk kavramı ortaya atıldığı 1970’li yıllardan itibaren pazarlama konusunda ilgigören önemli konular arasında yer almıştır. Konu üzerinde çalışan araştırmacılar tüketicilerinalgıladıkları risk türleri ve bu riskleri azaltma stratejileri üzerinde durmuşlardır.Pazar eksperliği (maven) ise algılanan riske kıyasla daha yakın bir geçmişe sahiptir. Pazareksperliği sadece pazarda yer alan ürün, marka ve mağazalar hakkında bilgi sahibi olmayıdeğil, aynı zamanda sahip olunan bu bilgiyi diğer insanlarla paylaşma isteğini de içindebarındırmaktadır. Tüketicilerin sahip oldukları bilgi seviyesi arttıkça algıladıkları risklerdeazalacaktır. Pazar eksperliği tüketicilere ihtiyaç duydukları pazar bilgisini sağlayankaynaklardan biridir. Bu çalışmada pazar eksperliğinin tüketicilerin algıladıkları riskseviyelerinin azaltılmasına olan etkileri ortaya konacaktır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 5 |
-