Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

E-Ticaret Uygulamalarının Makro Ekonomik Göstergelere Etkisi SWOT Analizi ve Türkiye’de E-Ticaret Gelişimi İçin Bir Eylem Planı Önerisi

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 11, 235 - 256, 30.04.2016

Öz

Türkiye’de ve dünyada hızla gelişim gösteren e-ticaret uygulamalarının olumlu ve olumsuz sonuçları ve gelişimi ele alınmıştır. E-ticaretin büyümesi, kayıt dışı ekonomide artışa neden olan olumsuz bir durum olarak görülmektedir.Ancak uluslararası ticarette dahil olmak üzere tüm alanlar da internet kullanıcılarının sayısı her geçen gün hızla artmaktadır.

Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, 2015 yılı verilerine göre 7,210 milyon dünya nüfusunun 3,010 milyonluk kesimi aktif internet kullanıcısıdır ve bu kullanıcı sayısı çok hızlı bir şekilde artmaktadır. Örneğin, 2010 yılında 360 milyon civarında olan internet kullanıcı sayısı 2015 yılında 3,010 milyona ulaşmıştır.

Gelişen teknolojiyle birlikte e-ticaret pazarına olan ilgi artmakta ve bu paralelde bilişim teknolojilerinin ekonomik boyutu da büyütmektedir. Yani e-ticaret ile birlikte istihdam, bilişim teknolojisi ve her alanda yapılmaya başlayan elektronik ticaretin önlenemez bir hızla büyüdüğü görülmektedir.

Kaynakça

  • AKGÜN, Birol (2003), “Küreselleşme, Sanal Siyaset ve E-Demokrasi”,Küresel Sistemde Siyaset, Yönetim, Ekonomi, (Der., M. Akif Çukurçayır),Çizgi Kitabevi, Konya
  • - AKTAN, Coşkun Can (2003), “Değişim Trendleri ve Değişim Dinamikleri,” Modernite’den Postmodernite’ye Değişim, (Ed., Coşkun Can Aktan),Çizgi Kitabevi, Konya.
  • - AKTAN, Coşkun Can ve Mehtap Tunç (2003), “Bilgi Toplumu ve Türkiye”, Moderniteden Postmoderniteye Değişim, (Ed., Coşkun Can Aktan),Çizgi Kitabevi, Konya
  • - BOZKURT, Veysel,(2002), “Elektronik Ticaret”, Alfa Yayınları, İstanbul
  • - DEMİR, Ömer (2003), Küresel Rekabette Etkin Devlet, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • - ERKAN, Hüsnü (1993), Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Türkiye İş Bankası Yayınları, Ankara
  • - ERKAN, Hüsnü.(1998),Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme,İş Bankası Yay.,1998,Ankara
  • ERKAN, Hüsnü (2000), Bilgi Uygarlığı İçin Yeniden Yapılanma, İmge Kitabevi,Ankara.
  • - ISO Yayınları, (2002),Dünyada ve Türkiye’de Elektronik Ticaret ve Vergilendirilmesi,ISO Yayınları, İstanbul
  • - ÖZTÜRK,Nazım,(2011), Para Banka Kredi,Ekin Yayınları,2011,Bursa
  • - PLAMPER,Harald(2003), “E-Devlet Uygulamaları ve Sorunları”, Küresel Sistemde Siyaset, Yönetim, Ekonomi, (Der., M. Akif Çukurçayır), Çizgi Kitabevi, Konya.
  • - SEZGİN, Aslı, (2013), Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret sektörü, ekonomi. isbank.com.tr/(erişim:15/10/2015)
  • - TEKİN, Mahmut - Çiçek, Ercan (2003), “Bilgi Çağında Bilgi Toplumu ve Bilgi
  • TUTAR, Hasan (2000), Küreselleşme Sürecinde İşletme Yönetimi, Hayat Yayınları,- İstanbul
  • - YALTI, Billur, (2003)., Elektronik Ticarette Vergilendirme, Der Yayınları, İstanbul
  • - http://www.tcmb.gov.tr/yeni/iletisimgm/eticaret.pdf (erişim tarihi:12/08/2014)
  • - http://www.trakya.edu.tr/ders_notlari/e_ticaret/ETICARET.pdf (erişim tarihi: 10/08/2014)
  • - http://www.ekonomi.gov.tr/upload/46D1EEAF-D8D3-8566-4520C- 3D0A2D71545/sozluk.pdf (erişim tarihi: 10/08/2014)
  • - http://eticaretmag.com/turkiyede-e-ticaret-online-alisveris-rakamlari/(erişim tarihi:14/08/2014)
  • - http://bkm.com.tr (erişim tarihi: 01/08/2014)
  • - http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri- 2015/(erişim tarihi:23/11/2015)
  • http://ec.europa.eu/eurostat/help/new-eurostat-website,(erişim tarihi:15/12/2015)
  • - http://www.ekonomi.gov.tr/portal/faces/home/hizmetTicareti/eTicaret/eticaret-eTicarete_Baslarken?_, (erişim tarihi17/12/2015)
  • - http://www.mfa.gov.tr/data/kutuphane/yayinlar/../sayi32/firatbayar.pdf , (erişim tarihi: 20/12/2015)
  • - http://www.tuik.gov.tr ,(erişim tarihi 20/12/2015)
Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 11, 235 - 256, 30.04.2016

Öz

Kaynakça

  • AKGÜN, Birol (2003), “Küreselleşme, Sanal Siyaset ve E-Demokrasi”,Küresel Sistemde Siyaset, Yönetim, Ekonomi, (Der., M. Akif Çukurçayır),Çizgi Kitabevi, Konya
  • - AKTAN, Coşkun Can (2003), “Değişim Trendleri ve Değişim Dinamikleri,” Modernite’den Postmodernite’ye Değişim, (Ed., Coşkun Can Aktan),Çizgi Kitabevi, Konya.
  • - AKTAN, Coşkun Can ve Mehtap Tunç (2003), “Bilgi Toplumu ve Türkiye”, Moderniteden Postmoderniteye Değişim, (Ed., Coşkun Can Aktan),Çizgi Kitabevi, Konya
  • - BOZKURT, Veysel,(2002), “Elektronik Ticaret”, Alfa Yayınları, İstanbul
  • - DEMİR, Ömer (2003), Küresel Rekabette Etkin Devlet, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • - ERKAN, Hüsnü (1993), Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Türkiye İş Bankası Yayınları, Ankara
  • - ERKAN, Hüsnü.(1998),Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme,İş Bankası Yay.,1998,Ankara
  • ERKAN, Hüsnü (2000), Bilgi Uygarlığı İçin Yeniden Yapılanma, İmge Kitabevi,Ankara.
  • - ISO Yayınları, (2002),Dünyada ve Türkiye’de Elektronik Ticaret ve Vergilendirilmesi,ISO Yayınları, İstanbul
  • - ÖZTÜRK,Nazım,(2011), Para Banka Kredi,Ekin Yayınları,2011,Bursa
  • - PLAMPER,Harald(2003), “E-Devlet Uygulamaları ve Sorunları”, Küresel Sistemde Siyaset, Yönetim, Ekonomi, (Der., M. Akif Çukurçayır), Çizgi Kitabevi, Konya.
  • - SEZGİN, Aslı, (2013), Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret sektörü, ekonomi. isbank.com.tr/(erişim:15/10/2015)
  • - TEKİN, Mahmut - Çiçek, Ercan (2003), “Bilgi Çağında Bilgi Toplumu ve Bilgi
  • TUTAR, Hasan (2000), Küreselleşme Sürecinde İşletme Yönetimi, Hayat Yayınları,- İstanbul
  • - YALTI, Billur, (2003)., Elektronik Ticarette Vergilendirme, Der Yayınları, İstanbul
  • - http://www.tcmb.gov.tr/yeni/iletisimgm/eticaret.pdf (erişim tarihi:12/08/2014)
  • - http://www.trakya.edu.tr/ders_notlari/e_ticaret/ETICARET.pdf (erişim tarihi: 10/08/2014)
  • - http://www.ekonomi.gov.tr/upload/46D1EEAF-D8D3-8566-4520C- 3D0A2D71545/sozluk.pdf (erişim tarihi: 10/08/2014)
  • - http://eticaretmag.com/turkiyede-e-ticaret-online-alisveris-rakamlari/(erişim tarihi:14/08/2014)
  • - http://bkm.com.tr (erişim tarihi: 01/08/2014)
  • - http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri- 2015/(erişim tarihi:23/11/2015)
  • http://ec.europa.eu/eurostat/help/new-eurostat-website,(erişim tarihi:15/12/2015)
  • - http://www.ekonomi.gov.tr/portal/faces/home/hizmetTicareti/eTicaret/eticaret-eTicarete_Baslarken?_, (erişim tarihi17/12/2015)
  • - http://www.mfa.gov.tr/data/kutuphane/yayinlar/../sayi32/firatbayar.pdf , (erişim tarihi: 20/12/2015)
  • - http://www.tuik.gov.tr ,(erişim tarihi 20/12/2015)
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şahin Çetinkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 21 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Çetinkaya, Ş. (2016). E-Ticaret Uygulamalarının Makro Ekonomik Göstergelere Etkisi SWOT Analizi ve Türkiye’de E-Ticaret Gelişimi İçin Bir Eylem Planı Önerisi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 235-256.
AMA Çetinkaya Ş. E-Ticaret Uygulamalarının Makro Ekonomik Göstergelere Etkisi SWOT Analizi ve Türkiye’de E-Ticaret Gelişimi İçin Bir Eylem Planı Önerisi. YSBD. Nisan 2016;6(11):235-256.
Chicago Çetinkaya, Şahin. “E-Ticaret Uygulamalarının Makro Ekonomik Göstergelere Etkisi SWOT Analizi Ve Türkiye’de E-Ticaret Gelişimi İçin Bir Eylem Planı Önerisi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 6, sy. 11 (Nisan 2016): 235-56.
EndNote Çetinkaya Ş (01 Nisan 2016) E-Ticaret Uygulamalarının Makro Ekonomik Göstergelere Etkisi SWOT Analizi ve Türkiye’de E-Ticaret Gelişimi İçin Bir Eylem Planı Önerisi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 6 11 235–256.
IEEE Ş. Çetinkaya, “E-Ticaret Uygulamalarının Makro Ekonomik Göstergelere Etkisi SWOT Analizi ve Türkiye’de E-Ticaret Gelişimi İçin Bir Eylem Planı Önerisi”, YSBD, c. 6, sy. 11, ss. 235–256, 2016.
ISNAD Çetinkaya, Şahin. “E-Ticaret Uygulamalarının Makro Ekonomik Göstergelere Etkisi SWOT Analizi Ve Türkiye’de E-Ticaret Gelişimi İçin Bir Eylem Planı Önerisi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 6/11 (Nisan 2016), 235-256.
JAMA Çetinkaya Ş. E-Ticaret Uygulamalarının Makro Ekonomik Göstergelere Etkisi SWOT Analizi ve Türkiye’de E-Ticaret Gelişimi İçin Bir Eylem Planı Önerisi. YSBD. 2016;6:235–256.
MLA Çetinkaya, Şahin. “E-Ticaret Uygulamalarının Makro Ekonomik Göstergelere Etkisi SWOT Analizi Ve Türkiye’de E-Ticaret Gelişimi İçin Bir Eylem Planı Önerisi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 6, sy. 11, 2016, ss. 235-56.
Vancouver Çetinkaya Ş. E-Ticaret Uygulamalarının Makro Ekonomik Göstergelere Etkisi SWOT Analizi ve Türkiye’de E-Ticaret Gelişimi İçin Bir Eylem Planı Önerisi. YSBD. 2016;6(11):235-56.


logo.png    2016-11-01-icerik.jpg       idealonline%20logo%20(2).png    logo.png   logo.png