Yıl 2016, Cilt 6 , Sayı 12, Sayfalar 92 - 104 2016-12-01

Futbol Kulüpleri İçin Hedef Kitle Olan Kadınların Stadyumlarda Maç İzleme Tutumlarını İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Araştırma

Fahri APAYDIN [1] , Caner GİRAY [2] , İpek AMANVERMEZ [3]


Büyük bir endüstri olan futbol, kulüplerce bir eğlence sektörü olarak yürütülmekte ve bu sektörü düzenleyen üst kurul olarak ise Türkiye Futbol Federasyonu bulunmaktadır. Keşifsel bir araştırma olan bu çalışmada Federasyon’un futbol kulüplerine yaptırım olarak uyguladığı seyircisiz müsabaka oynama cezası yerine stadyumlara ücretsiz olarak kadın ve çocuk seyirci almanın kadınlar üzerindeki tutundurma etkisi araştırmanın birincil amacı olarak incelenmektedir. Araştırmanın ikincil amacı olarak ise kadınların futbol müsabakalarına tutumları incelenmektedir. Anket yöntemiyle elde edilen verilerin analiz sonuçlarına göre Federasyon’un uygulamasının kadınlar üzerinde olumlu tutundurma etkisi yapmaktadır. Ayrıca araştırma sonuçlarına göre kadınların futbol izlemek için stadyumlara gitmelerinde etkili olan temel bazı faktörler ise taraftar olma güdüsü, bilet fiyatları, boş zaman bulma, güvenlik kaygısı, sosyal ve arkadaş çevresi ve stadyumların fiziki yapısıdır.
Futbol, Kadın Taraftarlar, Türkiye Futbol Federasyonu, Tutundurma, Eğlence Endüstrisi
  • Berument, H. & Yücel, E. M. (2005). Long live Fenerbahce: The production boosting effects of football. Journal of Economic Psychology, 26, 842-861.
  • Clowes, J. & Tapp, A. (2003). Looking through the hourglass of fan segmentation: Research findings and marketing implications for live spectator sports. International Journal of Sport Marketing and Sponsorship, March/April, 57-73.
  • Gwinner, K. & Swanson, S.R. (2003). A model of fan identification: Antecedents and sponsorship outcomes. Journal of Services Marketing, 17/3, 275-294.
  • Hill, B. & Green, B. C. (2000). Repeat attendance as a function of involvement, loyalty, and the sportscape across three footbal contexts. Sport Management Review, 3, 145-162.
  • James, J.D. & Ross, S. D. (2004). Comparing sport motivations across multiple sports. Sport Marketing Quarterly, 13, 17-25.
  • Kenneth, A.H., Bristol, T. & Bashaw, E.R. (1999). A conceptual approach to classifying sports fans. Electronic Journal.
  • Kotler, P. & Armstrong, G. (2008). Principles of marketing (10. ed.). London: Pearson Prentice Hall.
  • Lough, N. L. & Kim, A. (2004). Analysis of sociomotivations affecting spectator attendance at women’s professional basketball games in South Korea. Sport Marketing Quarterly, 13, 35-42.
  • Mehus, I., (2005). Sociability and excitement motives of spectators attending entertainment sport events: spectators of soccer and ski-jumping. Journal of Sport Behavior, 28/4, 333-350.
  • Mucuk, İ. (2010). Pazarlama ilkeleri (17. Baskı). İstanbul: Türkmen Kitapevi.
  • Ross, S.D., (2006). A conteptual framework for understanding spectator-based brand equity. Journal of Sport Management, 20, 22-38.
  • Richardson, B. & O’Dwyer, E. (2003). Football supporters and football team brands: A study in consumer brand loyalty. Irish Marketing Review, 16/1, 43-53.
  • Türkmen, M., Kaldırımcı, & İmamoğlu, M. H. (1998). Türk spor kültüründe kadın unsuru. I. Spor Kongresi, 16-18 Mart, Erzurum/Türkiye, 24-30.
  • Wann, P. & Pierce, S. (2003). Measuring sport team indetification commitment: An empirical comparison of the sport spectator indetification scale and the psychological commitment to team scale. North American Journal of Psychology, 5/3, 365-372.
  • Yoshida, M., James, J. D. & Cronin, J. J. (2013). Sport event innovativeness: Conceptualization, measurement, and its impact on consumer behavior. Sport Management Review, 16, 68-84.
  • http://www.futbolekonomi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2098:kadn%20taraftarar&catid=265:laleorta&Itemid=58%20,%20 (Erişim:11.09.2012).
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: Fahri APAYDIN

Yazar: Caner GİRAY

Yazar: İpek AMANVERMEZ

Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 1 Aralık 2016

Bibtex @araştırma makalesi { yalovasosbil288379, journal = {Yalova Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {2146-1333}, eissn = {2146-1406}, address = {}, publisher = {Yalova Üniversitesi}, year = {2016}, volume = {6}, pages = {92 - 104}, doi = {10.17828/yalovasosbil.288379}, title = {Futbol Kulüpleri İçin Hedef Kitle Olan Kadınların Stadyumlarda Maç İzleme Tutumlarını İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Araştırma}, key = {cite}, author = {APAYDIN, Fahri and GİRAY, Caner and AMANVERMEZ, İpek} }
APA APAYDIN, F , GİRAY, C , AMANVERMEZ, İ . (2016). Futbol Kulüpleri İçin Hedef Kitle Olan Kadınların Stadyumlarda Maç İzleme Tutumlarını İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Araştırma. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi , 6 (12) , 92-104 . DOI: 10.17828/yalovasosbil.288379
MLA APAYDIN, F , GİRAY, C , AMANVERMEZ, İ . "Futbol Kulüpleri İçin Hedef Kitle Olan Kadınların Stadyumlarda Maç İzleme Tutumlarını İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Araştırma". Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 6 (2016 ): 92-104 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/yalovasosbil/issue/27392/288379>
Chicago APAYDIN, F , GİRAY, C , AMANVERMEZ, İ . "Futbol Kulüpleri İçin Hedef Kitle Olan Kadınların Stadyumlarda Maç İzleme Tutumlarını İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Araştırma". Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 6 (2016 ): 92-104
RIS TY - JOUR T1 - Futbol Kulüpleri İçin Hedef Kitle Olan Kadınların Stadyumlarda Maç İzleme Tutumlarını İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Araştırma AU - Fahri APAYDIN , Caner GİRAY , İpek AMANVERMEZ Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.17828/yalovasosbil.288379 DO - 10.17828/yalovasosbil.288379 T2 - Yalova Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 92 EP - 104 VL - 6 IS - 12 SN - 2146-1333-2146-1406 M3 - doi: 10.17828/yalovasosbil.288379 UR - https://doi.org/10.17828/yalovasosbil.288379 Y2 - 2016 ER -
EndNote %0 Yalova Sosyal Bilimler Dergisi Futbol Kulüpleri İçin Hedef Kitle Olan Kadınların Stadyumlarda Maç İzleme Tutumlarını İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Araştırma %A Fahri APAYDIN , Caner GİRAY , İpek AMANVERMEZ %T Futbol Kulüpleri İçin Hedef Kitle Olan Kadınların Stadyumlarda Maç İzleme Tutumlarını İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Araştırma %D 2016 %J Yalova Sosyal Bilimler Dergisi %P 2146-1333-2146-1406 %V 6 %N 12 %R doi: 10.17828/yalovasosbil.288379 %U 10.17828/yalovasosbil.288379
ISNAD APAYDIN, Fahri , GİRAY, Caner , AMANVERMEZ, İpek . "Futbol Kulüpleri İçin Hedef Kitle Olan Kadınların Stadyumlarda Maç İzleme Tutumlarını İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Araştırma". Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 6 / 12 (Aralık 2016): 92-104 . https://doi.org/10.17828/yalovasosbil.288379
AMA APAYDIN F , GİRAY C , AMANVERMEZ İ . Futbol Kulüpleri İçin Hedef Kitle Olan Kadınların Stadyumlarda Maç İzleme Tutumlarını İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Araştırma. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi. 2016; 6(12): 92-104.
Vancouver APAYDIN F , GİRAY C , AMANVERMEZ İ . Futbol Kulüpleri İçin Hedef Kitle Olan Kadınların Stadyumlarda Maç İzleme Tutumlarını İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Araştırma. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi. 2016; 6(12): 104-92.