Günümüzde projelerin hayata
geçirilmesinde en önemli sorunlardan birisinin sermaye olduğu söylenebilir.
Teknolojik değişim ve dönüşümle birlikte sermaye arayışı geleneksel
yöntemlerden ayrışarak online ortamlarda yer bulmaya başlamıştır. Gerekli fona
sahip olamayan yatırımcılar, projelerini hayata geçirmekte zorlanmaktadırlar.
Böyle bir ortamda, kitlesel fonlama, alternatif bir finansman kaynağı ve
sermaye ihtiyacı olan yatırımcıların online ortamlarda başvurduğu bir yöntem
olarak adından sıkça söz ettirmektedir. Mevcut çalışma ile kitlesel fonlamada
fon sağlayıcıların, fon sağlama niyetlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Bu bağlamda ilk olarak literatürden elde edilen ölçekler
kitlesel fonlamaya uyarlanmış ve gerekli pilot çalışma yapılmıştır. Ardından
planlanmış davranış teorisinden faydalanılarak araştırma modeli
oluşturulmuştur. Gerekli veri, internet anketleriyle toplanmış ve toplanan
veriler SPSS 23.0 ve Amos 23.0 paket programlarıyla analiz edilmiştir. Yapılan
analizler neticesinde güven, karmaşıklık, öznel norm ve algılanan davranışsal
kontrolün, bireylerin kitlesel fonlamaya katılma niyetlerini anlamlı bir
şekilde etkilediği tespit edilmiş, fakat tutumun, bireylerin niyeti üzerinde
anlamlı bir etkisi olduğu belirlenememiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 17 |