Özet 1 :
Bu
çalışmada, Yalvaç Teknik Bilimler MYO öğrencilerinin deontolojik temelde iş
algılarının ve cinsiyet farklılıklarının bu algı üzerine etkilerinin
belirlenmesi hedeflenmiştir. Bu kapsamda Yalvaç Teknik Bilimler Meslek
Yüksekokulu’nda okumakta olan öğrencilerle bir anket çalışması yürütülmüştür. Yalvaç
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Süleyman Demirel Üniversitesi bünyesinde
Yalvaç ilçesinde eğitim ve öğretim faaliyetlerini yürütmektedir. Yüksekokulda
farklı özelliklerde birçok bölümde eğitim öğretim faaliyetleri gerçekleştirilmektedir.
Bu bölümler; bilgisayar teknolojisi, çevre koruma teknolojileri, elektrik
enerjisi, tekstil, giysi, ayakkabı ve deri, elektronik ve otomasyon, mimari
restorasyon, yapı denetimi ve madenciliktir. Bu çalışmada anket soruları, Small
(1992) ve Khalizani vd. (2011) tarafından hazırlanmış olan ve öğrencilerde, iş
etiği belirleme amacıyla oluşturulmuş ölçeğe göre düzenlenmiştir. Anket
çalışması sonucunda toplanan veriler, bilgisayar destekli istatistiksel analiz
programı kullanılarak değerlendirmiştir. Ki-Kare yöntemi kullanılarak
gerçekleştirilen analizlerde, öğrencilerin iş etiği konusundaki davranış ve
tutumları ile cinsiyetleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesi hedeflenmiştir.
Özet 2 :
This study aims to determinate
the relationship between gender of vocational high school students’ and perceptions
on business ethics. Based on the deontological theory of ethics, a survey was
designed, and conducted with Yalvaç Vocational School of Technical Science.
Yalvaç Vocational School of Technical Science located in Suleyman Demirel
University in Isparta. Yalvaç Vocational School of Technical Science have 9
department which are computer technologies, environment protection and control technologies,
electrical energy, textiles clothing leather shoes, electronics and automation,
architectural restoration, building control and mining. Our survey is
constructed by incorporating previous survey questions and the scales used in
Small (1992) and Khalizani et al. (2011) which focused student’s perceptions of
business ethics. Data collected by the survey (with Google Drive) were analyzed
by statistical analyzing software. Significant differences were analyzed by
Chi-square methods between attitudes and behaviors related to business ethics; duration
of education, gender and department separately.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 10 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |
http://www.yalvacakademi.org/