Bu araştırmada, “Orman Okulu Eğitim Modeli”nin okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Çalışma nitel araştırma yönetiminin bir çeşidi olan durum çalışması modelindedir. Bu doğrultuda eğitimci, öğrenci ve veli olmak üzere üç boyutta inceleme gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu Canik Belediye Evleri Anaokulu’na devam eden 5-6 yaş grubu öğrenci (n=3)ve öğrenci velileri (n=5) ile Canik Namiye-Mümin Erol Orman Okulu’nda görev yapan eğitimciler (n=4) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formları ve öğrenci gözlem formu kullanılmıştır. Araştırma verileri Nvivo programına aktarılarak içerik analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Çözümlenen veriler sonucu kod listesi oluşmuştur. Kod listesi önceden oluşturulan uygun temalara atanmıştır. Kodlama sürecinde aynı işaretlemeler görüş birliği farklı olan işaretlemeler ise görüş ayrılığı olarak belirlenmiştir. Güvenirlik hesaplaması “görüş birliği/görüş birliği + görüş ayrılığı x 100” formülüyle hesaplanmıştır. Çalışmada güvenirlik oranının % 91 olduğu belirlenmiştir.
This research aims to examine the effect of the "Forest School Education Model" on the development of preschool children. Qualitative research methods were used in the research. The study is in the case study model, which is a type of qualitative research management. In this regard, an examination was carried out in three dimensions: educator, student and parent. The study group consists of 5-6 year old students (n=3) attending Canik Belediye Evleri Kindergarten, their parents (n=5) and educators working at Canik Namiye-Mümin Erol Forest School (n=4). Semi-structured interview forms and student observation forms were used as data collection tools. The research data were transferred to the Nvivo program and analyzed using the content analysis method. As a result of the analyzed data, a code list was created. The code list is assigned to the appropriate previously created themes. During the coding process, same markings were determined as consensus and different markings were determined as disagreement. Reliability was calculated with the formula “consensus/consensus + disagreement x 100”. The reliability rate in the study was determined to be 91%.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Cilt:7, Sayı:14 Aralık |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 14 |