Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi, bilimsel ölçütlere, bilim etiğine uygun, özgün ve ruh sağlığı alanına katkıda bulunabilecek araştırmaları, bilimsel ve etik süreçlerle değerlendirerek, ruh sağlığı hizmetlerine katkıda bulunan bir dergidir. Ruh sağlığı alanında bulunan tüm meslek gruplarını bir araya getirmeyi amaçlamıştır. Ruh sağlığı hizmetlerinde uygulamalarda yer alan farklı disiplinlerin çalışmalarını teorik, uygulamalı ve bilimsel perspektifle desteklemeyi ve ilgili profesyonellerin işbirliğini amaçlamaktadır. Dergide yayınlanan eserlerle ülkemizdeki ruh sağlığı hizmetleri literatürüne saygın ve nitelikli eserler kazandırmak amaçlanmaktadır. Hedef kitlesi, akademisyenler, öğrenciler ve ruh sağlığı alanındaki kuruluşlardır. Aynı zamanda dergimizde yayınlanan derleme ve olgu sunumu makaleleriyle ruh sağlığı hizmetlerine muhtaç bireyler için bir tedavi kılavuzu oluşturulması hedeflenmiştir.
Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi, psikiyatri, psikoloji, psikolojik danışma ve rehberlik, sosyal hizmet, psikiyatri hemşireliği, çocuk gelişimi, okulöncesi eğitimi ve özel eğitim alanlarında Türkçe ve İngilizce özgün araştırmalara yer veren hakemli akademik bir dergidir. Araştırma makalesi, olgu sunumu, derleme, sistematik derlemeler ve meta analiz türünden makaleler kabul etmektedir.
Metnin tamamında bölüm başlıklarının yalnızca ilk harfi büyük yazılmalıdır ve hiçbir başlığa numara verilmemelidir. Makalelerde sıralama şu şekilde olmalıdır: Giriş, kuramsal çerçeve, literatür taraması, yöntem, bulgular, tartışma ve sonuç ve kaynakça. Makaleniz A4 boyutunda, 1 satır aralığında, karakter olarak Cambria 12 pts olmalıdır. Bölüm başlıkları 12 pts ve bold yazılmalıdır. Sayfa kenarları soldan, sağdan, alt ve üstlerden 3 cm boşluk içermelidir. Paragraf arası önce ve sonra 6 nk boşluk bırakılmalıdır. Paragraflarda girinti verilmemelidir.
1.Türkçe Başlık: Makalenin başlığı, araştırmayı en doğru ifade edecek bir biçimde yazılmalı, yazı büyüklüğü 14 pts ve bold olmalıdır. Tümü büyük harflerle yazılmalıdır.
2.Yayın Sahibi/Sahiplerinin Bilgileri: Türkçe başlığın altında yer almalıdır. Bunun altında çalışılan kurum, en altta ise yazara ait Orcid ID yer almalıdır. Yazı büyüklüğü 12 pts ve bold olmalıdır. Birinci sayfanın en altında ise yayın sahibi/sahiplerinin unvanı, kurumu ve e-mail adresi dipnot olarak yer almalıdır. Yazı büyüklüğü 8 pts olmalıdır. Çalışılan kurumlar ifade edilirken kısaltmalar kullanılmamalı, kurumun ve fakültenin tam adı açıkça yazılmalıdır.
3.Türkçe Öz: Öz başlığı, 10 pts ve bold, öz içeriği 10 pts ve iki tarafa yaslı olmalıdır. 225-250 kelime içermelidir. Bu bölümde çalışmanızın Türkçe özü yer almalıdır. Öz kısmında araştırmanın nerede yapıldığı, örneklem büyüklüğü, kullanılan ölçme araçları, kullanılan istatistiksel analizler, analizlerin sonuçları yer almalıdır. Anahtar kelimeler başlığı 10 pts ve bold, içeriği 10 pts olmalıdır. Anahtar kelimelerin ilk harfleri büyük gerisi küçük harfle yazılmalıdır. Anahtar kelimeler başlığı normal, diğerleri italik yazılmalıdır. En az 3, en fazla 5 sözcük bulunmalı ve virgül (,) işareti ile ayrılmalıdır.
4.İngilizce Başlık: Makalenin başlığı, araştırmayı en doğru ifade edecek bir biçimde yazılmalı, yazı büyüklüğü 14 pts ve bold olmalıdır. Tümü büyük harflerle yazılmalıdır.
5.İngilizce Öz (Abstract): Abstract başlığı 10 pts ve bold, abstractın içeriği 10 pts ve iki tarafa yaslı olmalıdır. 225-250 kelime içermelidir. Bu bölümde çalışmanızın İngilizce özü yer almalıdır. Abstract kısmında araştırmanın nerede yapıldığı, örneklem büyüklüğü, kullanılan ölçme araçları, kullanılan istatistiksel analizler, analizlerin sonuçları yer almalıdır. Key words başlığı 10 pts ve bold, içeriği 10 pts olmalıdır. Key wordsun ilk harfleri büyük gerisi küçük harfle yazılmalıdır. Key words başlığı normal, diğerleri italik yazılmalıdır. En az 3, en fazla 5 sözcük bulunmalı ve virgül (,) işareti ile ayrılmalıdır.
6.Giriş: Bu kısımda araştırmacı bu makalede değindiği problemin niçin bu kadar önemli olduğunu ifade etmelidir. Araştırmada ele alınan problem açık ve anlaşılır bir biçimde ifade edilmelidir.
7.Kuramsal Çerçeve: Makalelerde, her bir değişken için kuramsal çerçeve verilmelidir.
8.Literatür Taraması: Çalışmayla ilgili yurt içi ve yurt dışı literatüre yer verilmelidir.
9.Yöntem: Bu kısımda araştırmanın türü, örneklemi, ölçme araçları ve kullanılan istatistiksel analize yer verilmelidir. Alt başlıklar numaralandırılmamalıdır. Ölçek isimleri 12 pts ve eğik yazıyla verilmelidir.
10.Bulgular: Bu kısımda bulgulara yer verilmeli tablo başlıkları 12 pts ve bold yazıyla verilmelidir. Tablolarda yalnızca ilk kelime büyük harfle başlamalı, tablo içi yazı büyüklüğü 8 pts olmalıdır. Tablo gösteriminde APA 7 stili kullanılmalıdır.
11.Tartışma ve Sonuç: Bu kısımda elde edilen sonuçlar literatürle beraber değerlendirilmeli, daha önce yapılmış olan araştırmaların sonuçlarıyla karşılaştırılmasını içermeli ve önerilere değinilmelidir.
12.Metin içi atıflar: APA 7 kriterleri kullanılmalıdır. Tek yazarlı atıflarda (Feinberg, 2005), iki yazarlı atıflarda (Feinberg ve Deluca, 2005), üç yazarlı atıflarda (Feinberg, Deluca ve Giacino, 2005), dört ve daha fazla yazarlı atıflarda (Feinberg vd., 2005) şeklinde yazılmalıdır. Doğrudan alıntılarda ise (Feinberg, 2005: 17) sayfa numarası verilmelidir. Sadece yılın parantez içinde kullanıldığı atıflarda üç yazara kadar; Feinberg (2005), dört ve daha fazla yazarlı çalışmalarda ise Feinberg ve arkadaşları (2005)’nın çalışmasında şeklinde yazılmalıdır.
13.Kaynakça: APA 7 kriterleri kullanılmalıdır. Kaynaklar ilk satırdan sonra 0.6 cm girintili yazılmalıdır.
Tek Yazarlı Kitap
Köroğlu, E. (2009). Bağımlı aileleri için kılavuz. Esenkal Yayıncılık.
İki Yazarlı Kitap
Kalkan, M., Ersanlı, K. (2008). Evlilik ilişkilerini geliştirme kuram ve uygulama. Nobel Yayınları.
Editörlü Kitap
Akın, A. (Ed.). (2013). Eğitimde kullanılan güncel ölçme araçları. Nobel Yayınları.
Editörlü Kitaptan Bölüm
Deveci, A. (2020). Davranışsal bağımlılıklara giriş. C. Evren (Ed.), Davranışsal bağımlılıklar temel başvuru kitabı içinde. (s.1-13). Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları.
Yüksek Lisans, Uzmanlık ve Doktora Tezleri
Barut, Y. (1992). Parçalanmış ailelerden gelen 15-18 yaş grubu yetiştirme yurdu çocuklarıyla normal aile çocuklarında görülen anksiyete ve depresyon sıklığının incelenmesi. Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
Makaleler
Bilge, Y., Mayda, B.S. (2023). Antisosyal Kişilik Özellikleri Ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi, 7(13), 75-91.
Bildiriler
Yorulmaz, O. (2023, 12 Ekim). Psikolojik müdahalelerde teknoloji kullanımı: Dünyada ve ülkemizde güncel durum. (Bildiri sunumu). 11. Üniversiteler Psikolojik Danışma ve Rehberlik Sempozyumu, Eskişehir.
Web Sitesi Alıntıları
Coşkunol, H. (2024, 21 Kasım). Egzersiz, beynin ödül sistemini değiştirir. Yeşilay. yesilay.org.tr/tr/makaleler/prof-dr-hakan-coskunol-egzersiz-beynin-odul-sistemini-degistirir