Çocukluk, insan gelişiminin temel noktasıdır. Bu dönemde mesleki gelişim hakkındaki bilgiyi düzenlemek, birleştirmek ve geliştirmek, doğru meslek seçimi yapabilmeye yardımcı olmaktadır. Bunun için, çocukluk döneminden itibaren mesleklerin tanınması ve bu mesleklerden çocukların ilgi ve yeteneklerine uygun olanlarını kendilerinin keşfetmesi önem arz etmektedir. Meslekler hakkında birtakım fikirler oluşturabilmeleri, çocukların gelecekte yapacakları seçimleri olumlu yönde etkilemektedir. Böylece çocuklar, yeteneklerine, ilgi ve isteklerine uygun bir mesleğe sahip olabilmektedirler. Ancak çocuklara bu konuda bilgi verebilmek için, çocukların meslekleri ne kadar tanıdıkları ve bu meslekleri tanıma sürecinde hangi faktörlerin etkili olduğu konusunun bilinmesi gerekmektedir. Bu çalışma okul öncesi dönem çocuklarına yaratıcı drama yöntemiyle az bilinen meslekleri tanıtarak, hem meslek seçimlerine dolaylı etkide bulunmak hem de emek, üretim, çalışma ortamı vb. gibi temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma Ankara’da MEB’e bağlı bir bağımsız anaokuluna devam eden, drama deneyimi olmayan 7 erkek, 5 kız toplam 12 çocuk ile yürütülmüştür. Çalışmanın değerlendirilmesinde uygulayıcı tarafından geliştirilen öntest ve sontest biçiminde uygulanan anket, liderin her atölyeden sonra tuttuğu gözlem kayıtları ve velilerden yazılı olarak istenen gözlem kayıtları veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Toplanan veriler nitel araştırma yönteminin içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışma sonunda çocukların mesleklere bakış açılarında dışarıdan görünen dışında arka planda yapılan çalışmalar ve emeğin olduğunu toplumsallaşma sürecinde iş birliği ve dayanışmanın anlamı konusunda bir farkındalık sağlandığı görülmüştür.
Childhood is the foundation of human development. During this period, combine and
edit the information about professional development to develop, to make the right
career choice can help. To do this, starting from the recognition of the profession
from childhood and children’s interests and capabilities of these professions as
appropriate to discover their own importance. The children so that you can build
a team ideas about occupations in the future will positively affect the elections.
Thus children, attention and skills, can have a profession in accordance with the
request. However, in order to provide information about the children, how many
acquaintances and professions kids this is what factors in the process of effective
recognition of professions that must be known.
This study children of preschool creative drama by introducing little-known
professions, as well as the method of selection of the profession in the indirect effects
as well as labor, production, working environment, such as basic concepts were madein order to be informed about. Working in Ankara for an independent nursery school
connected to the ongoing Ministry of Education, drama experience non-7 male, were
conducted with a total of 12 child 5 girls. The study was developed by practitioners
in evaluating pretest and lasttest implemented in the form of a questionnaire, the
leader after each workshop held in observation of the parents in writing requested
registration and observation records as the data collection tools used. The collected
data was evaluated using qualitative research method of content analysis. At the end
of the working children are interested in occupations outside of externally visible in
the background, perspective studies and is in the process of socialization of labor
cooperation and provided an awareness about the meaning of solidarity was seen.
Diğer ID | JA99MP54YU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International