BibTex RIS Kaynak Göster

Geleneksel Dansların Tespitinde/ Derlenmesinde Hareket Portesi Notasyon Sistemi (HPNS) Yaklaşımı ve Hareket Kümelerinin Sınıflandırılması

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 1, 75 - 84, 01.03.2015

Öz

HPNS Dans Analizi Yöntemi’ne göre geleneksel dansların ya da hareket yapılarının
tespitinde ve derlenmesinde esas alınması gereken yapı unsurları “hareket
kümeleri”dir. HPNS Dans Analizi Yöntemi kullanılarak hareket kümelerinin
tespiti ve derlenmesi sayesinde, üzerinde çalışmalar yürütülen topluluklara ait
danslar ya da hareket yapılar, daha sağlıklı biçimde kayıt altına alınabilecek ve
bilimsel çıkarımlarda bulunulmasının yolları arttırılacaktır. Bu bildiride; HPNS
Dans Analizi Yöntemi kullanılarak hareket kümelerinin sınıflandırılması yaklaşımı
açıklanacak; hareket kümelerinin tespit ve derleme açısından ne denli önem taşıdığı,
ne gibi bilimsel yaklaşımlara destek sağlayacağı ortaya konacaktırtır.

The Classification of the Movement Stave Notation System (MSNS) Approach and Movement Clustering in the Determination/Compilation of Traditional Dances

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 1, 75 - 84, 01.03.2015

Öz

According to MSNS Dance Analyze Method, “movement clusters” are the structure
elements which should be based on compilation and determination of movement
structures or traditional dances. Through the compilations and determinations of
movement clusters by using MSNS Dance Analyze Method, we can record dances
or movement structures more easily and can create scientific data. In this paper;
we will explain classification of movement clusters by using MSNS Dance Analyze
Method, and expose its importance in compilations and determinations.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA83ZG33SB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sonay Ödemiş

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ödemiş, S. (2015). Geleneksel Dansların Tespitinde/ Derlenmesinde Hareket Portesi Notasyon Sistemi (HPNS) Yaklaşımı ve Hareket Kümelerinin Sınıflandırılması. Yaratıcı Drama Dergisi, 10(1), 75-84.