Bu çalışma, elektronik ticaretin kullanımında kritik başarı faktörlerinin etkisin anlamak amacına hizmet etmektedir. Araştırmanın modeli, niceliksel araştırma türünde olup tarama modellerinden genel tarama modelidir. Anket araştırması kısmında ise kolayda örnekleme yöntemi ile Türkiye’nin farklı yerlerinde elektronik ticaret faaliyetleri yürüten firmaların karar vericileri -yöneticileri, firma sahipleri ya da ortakları- ile görüşülmüştür. Araştırmaya toplam 371 kişi katılmış ve kendilerine 45 soru yöneltilmiştir. Yöneltilen sorular elektronik ticaret performanslarını ölçmeye yöneliktir ve firmaların bulunduğu yer, e-ticaret yapma süreleri, hukuki altyapıları gibi çok fazla değişkenin incelenmesine çalışılmıştır. Sonuçlar, SPSS 21 istatistik programı yardımı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın analizinde, geçerlilik ve güvenilirlik analizleri, faktör analizleri, ölçek puanlarının betimleyici istatistikleri, karşılaştırma analizleri ile beraber elektronik ticarette kritik başarı faktörlerinin etkisi değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda; elektronik ticareti etkileyen kritik başarı faktörleri bulguları ortaya çıkmıştır. Bu faktörler ise sırasıyla, Sitenin etkinliği ve erişilebilirliği, İşletmeye ve siteye yönelik marka değeri, Müşteriye yönelik sosyal fayda, İşletme içi ve devlet odaklı yönetimsel etkenler olmak üzere 4 kritik başarı faktörü bulunmuştur.
E-Ticaret Başarı Faktörleri Türkiye’deki E-Ticaret Şirketleri E-İşletme Modelleri internet alışveriş
This study serves to understand the impact of critical success
factors in the use of electronic commerce. The model of the research is
quantitative and its reviewing model is general reviewing model. In the
questionnaire, decision makers, managers, company owners or partners, of
companies conducting electronic trade activities in different parts of Turkey
were interviewed with convenience sampling method. A total of 371 people
participated in the survey and 45 questions were directed to them. Directed
questions are aimed at measuring their electronic trading performances and many
variables such as the location of the companies, duration of their e-commerce activities,
their legal infrastructure, etc. have been investigated. The results were
analyzed with the help of the SPSS 21 statistical software. In the analysis of
the study, validity and reliability analyzes, factor analyzes, descriptive
statistics of scale scores, comparison analyzes as well as the impact of
critical success factors on electronic commerce were tried to be evaluated. As
a result of this study, critical success factors affecting electronic commerce
have emerged. These 4 critical success factors found were the Effectiveness and
accessibility of the website, Brand value for the business and the website,
Social benefit for the customer, and Intra-business and government-focused
managerial factors.
Electronic Commerce Success Factor Electronic Commerce Companies in Turkey e-Business models online shopping
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |