A Study Based On The Evaluatıon Of The Ethıcs Of The Managers’ Behavıour Carrıed Out By The Employees’ In Hospıtalıty Managements
Ethics Ethics Values Business Ethics Hospitality Managements
Bir işletmede etik değerlerin oluşturulması ve uygulanmasında, çalışanlar için bir rol model olan yöneticilere büyük görev düşmektedir. Konaklama işletmelerinin emek yoğun özellik göstermesi, yöneticinin tüm kararlarında, etiğin özünü oluşturan doğru ve yanlış ölçütlerini dikkate almasını daha da önemli kılmaktadır. Çünkü etkili yönetim etik davranışın, etik davranış da etkili yönetimin bir sonucudur. Bu çalışmada, konaklama işletmelerinde çalışanların, yöneticilerin etik olmayan uygulamalarına ilişkin değerlendirmeleri ve etiği algılama biçimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayvalık Yöresi?ndeki konaklama işletmelerinde çalışanlara uygulanan anketin sonuçları, frekans-yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve karGılaştırmalı tablolar ve tek yönlü varyans analizi kullanılarak yorumlanmıştır. Söz konusu değerlendirmelerin sonucunda, işletme büyüklüğü ile yöneticilerin etik olmayan davranışları arasında anlamlı farklılıklar belirlenmiştir. Ayrıca, çalışanların etik davranışları değerlendirme biçimlerinin bireysel farklılıklar gösterdiği sonucuna ulaGılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 12 |