Bu çalışmada genç GSM abonelerinin operatör seçimlerini etkileyen değişkenlerin operatör türlerine göre konumlandırılması üzerine bir alan araştırması yapılmıştır. Bu amaçla, üniversitede okuyan genç abonelere; demografik, sosyo-ekonomik ve GSM aboneliklerine ait ürün ve kullanım düzeylerine yönelik verilerin elde edilmeye çalışıldığı bir anket uygulanmıştır. Alınan sonuçlar parametrik, parametrik olmayan istatistik yöntemlerle sınanırken; operatör seçiminde etkisi olduğu düşünülen değişkenlerin diskriminant analizi ile operatörlere konumlandırılmaları yapılmıştır. Bulunan iki fonksiyon yardımıyla üç değişken üzerinde Turkcell’in belirgin bir üstünlüğü bulunurken; iki değişken üzerinde ise Avea’nın üstün olduğu bulunmuştur.
In this research, a survey has been made to position the variables that affect the young GSM consumers’ operator choice. The questionnaire, given to the young GSM consumers aims at collecting data of GSM product and demographic, socio-economic consuming varieties. While the results were being tested by parametric and non-parametric statistical methods, the variables which were thought to have an effect on choosing an operator were made located on operators by discriminant analysis. By two discriminant functions, it is found that Turkcell is significantly dominant on three variables, and Avea is dominant on other two variables.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 6 Sayı: 10 |