This article examines the ideological meaning of Batman as a superhero story. To this end, Batman Begins (2005), The Dark Knight (2008), and The Dark Knight Rises (2012), directed by Christopher Nolan, are analyzed in terms of content, revealing their underlying ideology. This study discusses why Batman was created to fight against evil, what is the aim of such a creation, who needs Batman and briefly what Nolan’s Batman trilogy advises us
Bu makalede bir süperkahraman anlatısı olarak Batman’in nasıl bir ideolojik anlamı olduğu sorgulanmaktadır. Bu amaçla
Christopher Nolan’ın çekmiş olduğu Batman Başlıyor (2005), Kara Şövalye (2008) ve Kara Şövalye Yükseliyor (2012) filmleri,
altında yatan ideolojiyi ortaya serecek bir içerik analizine tabi tutulmaktadır. Bu incelemede, “kötülük” ile mücadele
etmek için neden bir Batman yaratıldığı, bunun nasıl bir amacının olabileceği, Batman’e kimin ihtiyaç duyduğu, kısacası
Nolan’ın Batman üçlemesinin bize neyi öğütlediği tartışılmaktadır.
Bir süperkahraman anlatısı olarak Batman, sistemde yanlış giden bir şeyler olduğunu kabul ederek başlıyor. Ancak daha
sonra Batman sistemdeki bu yanlışlığı meşruiyeti kendinden menkul bir şiddetle düzeltmeye kalkıyor. Ayrıca Batman’in
savunduğu sistem demokrasiden ziyade bir plütokrasiyi çağrıştırmaktadır. Çünkü o, toplumun ezilen sınıflarının isyan etme
ihtimaline karşı düzen bekçiliği yapmaktadır. Kısaca Batman kapitalist bir süperkahramandır.
Christopher Nolan Süperkahraman Batman Kaos Toplumsal Çatışma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 9 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.