Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Kahramanmaraş Germenicia Mozaiklerinin Konu ve Uygulama Teknikleri Bakımından Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Sayı: 22, 141 - 150, 22.07.2019
https://doi.org/10.17484/yedi.542723

Öz

Mozaik
sanatı kesilmiş küçük boyutlu renkli parçaların duvar ya da zemin yüzeyine
belli bir ritim ve sıraya göre, araların çok az boşluk kalacak şekilde,
yerleştirilmesiyle oluşan bir tasvir, resim veya dekorasyondur. Mozaik sanatının ilk örnekleri (M.Ö.
4000) Mezopotamya’da ortaya çıkmıştır. Batı dünyasının Doğu medeniyetleri ile
ilişkileri sonucunda mozaik sanatı Eski Yunan’a ve buradan da Roma’ya
geçmiştir. Mozaik sanatının primitif örnekleri sivri koni, geometrik biçimli
renkli parçalardan oluşmuştur. Daha sonra gelişen mozaik teknikleriyle küçük
renkli taş, cam, seramik gibi parçaların kullanılması mozaik sanatına klasik
şeklini vermiştir. Mozaik sanatı gerçek anlamda ancak Antik Roma’da ortaya
çıkar. Kahramanmaraş Germenicia Mozaikleri de Roma döneminden kalma
mozaiklerdir. Germenicia mozaiklerinde konu olarak genellikle yerel ve gündelik
yaşam ele alınmıştır. 

Kaynakça

  • Ekincioğlu, G., Başıbüyük, Z., Gölbaş, A., Kaydu Akbudak, İ, (2018). Geçmişten Günümüze Doğaltaş Mozaik Sanatı Ve Geleceğe Aktarılması, International Journal Of Interdisciplinary And Intercultural Art; Volume: 3, Issue: 4, June/July/ Summer: 81-91.
  • Eraslan,Şehnaz, (2013). ‘Germenicia Mozaiklerinde Av Sahneleri: Doğu Ve Batıdan Örneklerle İkonografik Bir Değerlendirme’, Uluslar Arası Türk Ve Dünya Kültüründe Kahramanmaraş Sempozyumu. 225-234.
  • Ersoy, A. (2010). Dağların Gazeli Maraş, (Haz. Filiz Özdem), İstanbul: Y.K.Y.
  • Fisher, P. (1971). Mosaic History And Technique, New York- Toronto: Mc Graw-Hill Book Company.
  • Genç, A. (1994). Bizans Ve Romadaki Mozaik Sanatı, İzmir: Dokuz Eylül Üniversity Faculty Of Fine Arts Magazine, VIII-IX. 87-93.
  • Gökhan, İ. (2014). Roma Ve Bizans Dönemlerinde Germanicia (Maraş). Cappadocıa Journal Of Hıstory And Socıal Scıences. Volume 2. 76-87.
  • Gür, Selçuk, (2007). Anadolu Uygarlıkları Ve Antik Şehirler, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Hachlili; R. (2009); Ancient Mosaic Pavements, Leiden – Boston: Hotei Publishing, Brill.
  • Kaplan, Z.; İpekoğlu, B. ve Böke, H.; Roma Dönemi Döşeme Mozaiklerinin Yapım Tekniği ve Malzeme Özellikleri 6. Uluslar arası tarihi Yapıların Güçlendirilmesi Sempozyumu, 2-4 Kasım 2017, Trabzon. 237-245.
  • Koç, Ali, (2009). Kaçak Kazı nedeniyle T.C. Kahramanmaraş III. Asliye Ceza Mahkemesi Hakimliğine verilen 2008/729 Dosya No’lu Germenicia Mozaikleri Hakkında Yayımlanmamış Bilirkişi Raporu.
  • Küçük, C. ve Yar, M. (2012). Kahramanmaraş Mozaikleri Konservasyon Çalışmaları, Jmr 5. 88-95.
  • Sözen, Metin ve Tanyeli U. (1996). Sanat Kuram Ve Terimleri Sözlüğü, , İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Şahin, Mustafa, (2011) http:// www.haberler.com (13. 03. 2019).
  • Üstüner, Ali C. (2002). Mozaik Sanatı, İstanbul: Engin Yayınevi.http://www. turktoyu.com (11.01.2019)
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleler
Yazarlar

Mehmet Akif Kaplan 0000-0001-8389-334X

Yayımlanma Tarihi 22 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 21 Mart 2019
Kabul Tarihi 19 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Kaplan, M. A. (2019). Kahramanmaraş Germenicia Mozaiklerinin Konu ve Uygulama Teknikleri Bakımından Değerlendirilmesi. Yedi(22), 141-150. https://doi.org/10.17484/yedi.542723

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.