Özet
Sokak
Sanatı ismi, 90’larda grafitinin içinde belirginleşen şablon, çıkartma, mozaik,
poster gibi yöntemlerle oluşturulan farklı uygulamaları nitelemek için
kullanılmaya başlamıştır. Graffiti kendi dar grubuna seslenirken, sokak sanatı
topluma seslenmeyi ve mesaj iletmeyi amaçlıyordu. Sokak sanatı, reklamlarda yer
alma, kamusal alanda yasal uygulamalar, müze ve galerilerde sergilemeler gibi
etkinlikler aracılığıyla sisteme bulaştığı anda tartışmalar başlıyor. Gelip
geçiciliği, muhalifliği, vandallığı ve anonimliği savunan bir grup, yasal
uygulamaları ve sergilerde yer almayı davaya ihanet olarak görürken, diğer bir
grup ise, sanatsal kalite ve gelişim için bunu doğal karşılıyor. Sokak sanatı,
son yıllarda gerçekleştirilen önemli sergiler, etkinlikler ve oluşan büyük ilgi
nedeniyle çağdaş bir sanat akımı görünümündedir. Yeni bir izleyici kitlesi
oluşturan sokak sanatı, kapalı devre çalışan mevcut sanat sistemine de açılım
sağlıyor ve sanatı toplumla barıştırıyor. Bu çalışma, sokak sanatını üslup
yönelimleri bağlamında belirli sanatçılar üzerinden inceleyip, muhalif boyutunu
tartışacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 23 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.