Growing awareness of environmental issues and food waste has increased the focus on sustainability in food systems, leading to increased interest in upcycled foods, which are products made from by-products, unused or discarded materials. As part of a circular economy model, upcycled foods not only help reduce food waste, but also offer a viable alternative to traditional food production with potential benefits for both the environment and consumer health. In this study, consumer knowledge, attitudes and purchase intentions towards upcycled foods were examined with data obtained from 500 consumers through online surveys. As a result of the study, it was determined that consumers did not have sufficient knowledge about upcycled foods, but when their statements regarding their purchase intentions for upcycled foods were examined, it was determined that they had the potential to purchase upcycled foods in the future.
2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2022 yılı/1.Dönem 1919B012203531 numaralı başvuru
Çevresel sorunlar ve gıda israfı konusunda artan farkındalık, gıda sistemlerinde sürdürülebilirliğe odaklanmayı artırmış, bu da yan ürün, kullanılmayan veya atılacak malzemelerden yapılan ürünler olan ileri dönüştürülmüş gıdalara olan ilginin artmasına yol açmıştır. Döngüsel ekonomi modelinin bir parçası olarak, ileri dönüştürülmüş gıdalar yalnızca gıda israfını azaltmaya yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda çevre ve tüketici sağlığı için potansiyel faydaları olan geleneksel gıda üretimine uygulanabilir bir alternatif sunmaktadır. Bu çalışmada, ileri dönüştürülmüş gıdalara yönelik tüketici bilgisi, tutumlarını ve satın alma niyetleri, çevrimiçi anketler yoluyla 500 tüketiciden elde edilen verilerle incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, tüketicilerin ileri dönüştürülmüş gıdalar hakkında yeterli bilgi sahibi olmadıkları, fakat ileri dönüştürülmüş gıdaları satın alma niyetlerine yönelik ifadeler incelendiğinde ise, gelecekte ileri dönüştürülmüş gıdaları satın alma potansiyeli bulunduğu belirlenmiştir.
2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2022 yılı/1.Dönem 1919B012203531 numaralı başvuru
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sürdürülebilir Kalkınma, Tüketici Davranışı |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2022 yılı/1.Dönem 1919B012203531 numaralı başvuru |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 16 Sayı: 33 |
YENİ FİKİR ULUSLARARASI AKADEMİK FİKİR ARAŞTIRMA DERGİSİ
Yeni Fikir International Journal of Academic Research and Ideas
www.yenifikirdergisi.com / yenifikirjournal@gmail.com