Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TV Kanallarının Sosyal Medya Gazeteciliği Açısından İncelenmesi

Yıl 2023, , 197 - 216, 30.06.2023
https://doi.org/10.55609/yenimedya.1244071

Öz

Bilgisayar ve iletişim teknolojileriyle birlikte gazetecilik çok daha önemli bir disiplin haline gelmiştir. Sosyal medya ve mobilite olgusunun ortaya çıkardığı potansiyel ise geleneksel haber platformlarının giderek daha fazla ikincil plana atılmasına, haber kuruluşları ve gazeteciler açısından ise yeni bir meydan okumaya yol açmıştır. Çalışmada 17 Temmuz, 22 Temmuz 2022 zaman aralığında geleneksel medya kanalları olan Atv TV, Fox TV ve TRT Haber TV’nin sahip oldukları Facebook, Twitter, Instagram ve Youtube hesaplarına yönelik takipçi sayıları, günlük paylaşım düzey ve türleri, günlük etkileşim ve çeşitlerine ait veriler genel tarama modeline uygun bir şekilde incelenmiştir. Bulgulara bakıldığında her üç TV kanalının yönettikleri sosyal medya hesaplarının habercilik açısından aktif bir şekilde kullanıldığı, takipçi sayılarının her geçen gün pozitif yönde arttığı, paylaşımların yüksek düzeyde etkileşim aldığı gözlemlenmiştir. Elde edilen sonuçlar sosyal medya gazeteciliği açısından tartışılmıştır. Çalışmanın sosyal medyanın gazetecilik açısından artan önemine paralel olarak bu alanda yapılacak olan çalışmalara katkı sağlayacağı ancak dijital alanın çok çeşitli olmasından mütevellit çok daha kapsamlı çalışmalara ihtiyaç olduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Taşkıran, İ. (2018). Dijital gazetelerin sosyal medya stratejileri ve sosyal medyanın haber okunurluğuna etkisi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(30), 218-240.
  • Adornato, A. (2017). Mobile and social media journalism: A practical guide. Washington DC: CQ Press.
  • Bajwa, S. (2021). Social media: Opportunities & challenges. Delhi: K.K. Publications.
  • Barış, Ö. (2019). Geleneksel ve sosyal medya gündem uyumu incelemesi: Twitter, Fox TV ve ATV ana haber bülten karşılaştırılması. Erciyes İletişim Dergisi, 6(1), 169-184.
  • Bossio, D. (2017). Journalism and social media: Practitioners, organisations and institutions. London: Palgrave Macmillan.
  • Burns, L., & Matthews, B. (2018). Understanding journalism. New York: Sage.
  • Duman, K. (2019). Haber kaynağı olarak sosyal ağların kullanımı: Türk internet haber siteleri üzerine bir analiz. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(3), 1631654.
  • Filak , V. (2019). Dynamics of media editing. Washington DC: CQ Press.
  • Firdaus, A. (2017). Media globalization and digital journalism in Malaysia: Network newswork. London: Routledge.
  • Heinrich, A. (2011). Network journalism journalistic practice in interactive spheres. London: Routledge.
  • Hill, S., & Bradshaw, P. (2018). Mobile-First journalism: Producing news for social and interactive media. London: Routledge.
  • Karasar, N. (1984). Bilimsel araştırma metodu. Ankara: Hacetepe Taş Kitapçılık.
  • Karlsson, M., & Sjøvaag, H. (2018). Rethinking research methods in an age of digital journalism. London: Routledge.
  • Knight, M., & Cook, C. (2013). Social media for journalists: Principles and practice. New York: Sage publications.
  • Kurylo , A., & Dumova , T. (2016). Social networking: Redefining communication in the digital age. New Jersey: Fairleigh Dickinson University Press.
  • Mueller, M., & Rajaram, D. (2022). Social media storytelling. London: Routledge.
  • Murthy, D. (2013). Twitter: Social communication in the Twitter age. Cambridge: Polity publishing.
  • Newman, N., Fletcher, R., Levy, D., & Nielsen, R. (2016). Reuters institute digital news report. Reuters Institute for the Study of Journalism.
  • Newman, N., Fletcher, R., Robertson, C., Eddy, K., & Nielsen, R. (2022). Reuters institute digital news report. Oxford: Reuters Institute.
  • Sezgin, S., Erol, O., Yaman, N., & Karakaş, A. (2011). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri (BOTE) öğrencilerinin Facebook kullanım amaçları ve eğitsel bağlamda kullanımı ile ilgili görüşleri: MAKÜ örneği. Conference: International Educational Technology Conference (IETC). İstanbul. https://doi.org/10.13140/ RG.2.1.4407.0886.
  • Sine, R., & Sarı, G. (2018). Profesyonel gazetecilerin gözünden sosyal medya ve habercilik ilişkisi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 30, 364-384. https://doi.org/10.31123/akil.460921.
  • Solmaz, B., Tekin, G., Herzem, Z., & Demir, M. (2013). İnternet ve sosyal medya kullanımı üzerine bir uygulama. Selçuk İletişim, 74(4), 23-32.
  • Sullivan , J., & Heinonen, A. (2008). Old values, new media: Journalism role perceptions in a changing world. Journalism Practice, 2(3), 357- 371.
  • Teyit.org. (2019, 01 01). Medya kullanımı ve haber tüketimi: Güven, doğrulama, siyasi kutuplaşmalar. https://cdn.teyit.org/wp-content/uploads/2019/01/medya-kullanimive-haber tuketimi-teyit-ocak-2019.pdf.
  • Tutgun Ünal, A. (2020a). Sosyal medya etkileri, bağımlılığı ve ölçülmesi. İstanbul: Der Yayınları.
  • Tutgun Ünal, A. (2020b). Yeni medya ile yeni gazetecilik anlayışı: Haber ajanslarının sosyal medya gazeteciliği açısından incelenmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 7(2), 1011-1031.
  • Ünalan, D. (2021). Gazeteciliğin dönüşümü: Habertürk, Sözcü ve Yeni Şafak gazetelerinin sosyal medya haberciliği çerçevesinde incelenmesi. Selçuk İletişim Dergisi, 14(2), 952- 981. https://doi.org/10.18094/josc.862047.
  • Wearesocial. (2021). Digital 2021 global overview report. https://wearesocial.com/uk/blog/2021/01/digital-2021-uk/.
  • Wearesocial. (2022). Digital 2022 Another year of bumper growth. https://wearesocial.com/uk/blog/2022/01/digital-2022-another-year-ofbumper-growth-2/.
  • Yıldırım, C. (1966). Eğitimde araştırma metotları. Ankara: Akyılmaz Matbâsı.
  • Yıldız Durak, H. (2016). Türkiye’de sosyal medya okuryazarlığı ve sosyal ağ kullanım örüntülerinin incelenmesi. Journal of International Social Research, 9(46), 526-535.

Examination of TV Channels in Terms of Social Media Journalism

Yıl 2023, , 197 - 216, 30.06.2023
https://doi.org/10.55609/yenimedya.1244071

Öz

Together with computer and communication technologies, journalism has become a much more important discipline. The potential revealed by the phenomenon of social media and mobility has led to the fact that traditional news platforms are increasingly being relegated to the secondary plan, and a new challenge for news organizations and journalists. The study was carried out between 17 July and 22 July 2022. The Facebook, Twitter, Instagram and Youtube accounts of traditional media channels Atv TV, Fox TV and TRT Haber TV were examined. The number of followers of social media accounts, the level and types of daily sharing, daily interaction and types of data were examined. Looking at the results, it was observed that the social media accounts managed by all three TV channels were actively used in terms of journalism, the number of followers increased positively day by day, and the shares received a high level of interaction. The results obtained were discussed in terms of social media journalism. It is thought that the study will contribute to the studies to be carried out in this field, but more comprehensive studies are needed due to the wide variety of the digital field.

Kaynakça

  • Taşkıran, İ. (2018). Dijital gazetelerin sosyal medya stratejileri ve sosyal medyanın haber okunurluğuna etkisi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(30), 218-240.
  • Adornato, A. (2017). Mobile and social media journalism: A practical guide. Washington DC: CQ Press.
  • Bajwa, S. (2021). Social media: Opportunities & challenges. Delhi: K.K. Publications.
  • Barış, Ö. (2019). Geleneksel ve sosyal medya gündem uyumu incelemesi: Twitter, Fox TV ve ATV ana haber bülten karşılaştırılması. Erciyes İletişim Dergisi, 6(1), 169-184.
  • Bossio, D. (2017). Journalism and social media: Practitioners, organisations and institutions. London: Palgrave Macmillan.
  • Burns, L., & Matthews, B. (2018). Understanding journalism. New York: Sage.
  • Duman, K. (2019). Haber kaynağı olarak sosyal ağların kullanımı: Türk internet haber siteleri üzerine bir analiz. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(3), 1631654.
  • Filak , V. (2019). Dynamics of media editing. Washington DC: CQ Press.
  • Firdaus, A. (2017). Media globalization and digital journalism in Malaysia: Network newswork. London: Routledge.
  • Heinrich, A. (2011). Network journalism journalistic practice in interactive spheres. London: Routledge.
  • Hill, S., & Bradshaw, P. (2018). Mobile-First journalism: Producing news for social and interactive media. London: Routledge.
  • Karasar, N. (1984). Bilimsel araştırma metodu. Ankara: Hacetepe Taş Kitapçılık.
  • Karlsson, M., & Sjøvaag, H. (2018). Rethinking research methods in an age of digital journalism. London: Routledge.
  • Knight, M., & Cook, C. (2013). Social media for journalists: Principles and practice. New York: Sage publications.
  • Kurylo , A., & Dumova , T. (2016). Social networking: Redefining communication in the digital age. New Jersey: Fairleigh Dickinson University Press.
  • Mueller, M., & Rajaram, D. (2022). Social media storytelling. London: Routledge.
  • Murthy, D. (2013). Twitter: Social communication in the Twitter age. Cambridge: Polity publishing.
  • Newman, N., Fletcher, R., Levy, D., & Nielsen, R. (2016). Reuters institute digital news report. Reuters Institute for the Study of Journalism.
  • Newman, N., Fletcher, R., Robertson, C., Eddy, K., & Nielsen, R. (2022). Reuters institute digital news report. Oxford: Reuters Institute.
  • Sezgin, S., Erol, O., Yaman, N., & Karakaş, A. (2011). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri (BOTE) öğrencilerinin Facebook kullanım amaçları ve eğitsel bağlamda kullanımı ile ilgili görüşleri: MAKÜ örneği. Conference: International Educational Technology Conference (IETC). İstanbul. https://doi.org/10.13140/ RG.2.1.4407.0886.
  • Sine, R., & Sarı, G. (2018). Profesyonel gazetecilerin gözünden sosyal medya ve habercilik ilişkisi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 30, 364-384. https://doi.org/10.31123/akil.460921.
  • Solmaz, B., Tekin, G., Herzem, Z., & Demir, M. (2013). İnternet ve sosyal medya kullanımı üzerine bir uygulama. Selçuk İletişim, 74(4), 23-32.
  • Sullivan , J., & Heinonen, A. (2008). Old values, new media: Journalism role perceptions in a changing world. Journalism Practice, 2(3), 357- 371.
  • Teyit.org. (2019, 01 01). Medya kullanımı ve haber tüketimi: Güven, doğrulama, siyasi kutuplaşmalar. https://cdn.teyit.org/wp-content/uploads/2019/01/medya-kullanimive-haber tuketimi-teyit-ocak-2019.pdf.
  • Tutgun Ünal, A. (2020a). Sosyal medya etkileri, bağımlılığı ve ölçülmesi. İstanbul: Der Yayınları.
  • Tutgun Ünal, A. (2020b). Yeni medya ile yeni gazetecilik anlayışı: Haber ajanslarının sosyal medya gazeteciliği açısından incelenmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 7(2), 1011-1031.
  • Ünalan, D. (2021). Gazeteciliğin dönüşümü: Habertürk, Sözcü ve Yeni Şafak gazetelerinin sosyal medya haberciliği çerçevesinde incelenmesi. Selçuk İletişim Dergisi, 14(2), 952- 981. https://doi.org/10.18094/josc.862047.
  • Wearesocial. (2021). Digital 2021 global overview report. https://wearesocial.com/uk/blog/2021/01/digital-2021-uk/.
  • Wearesocial. (2022). Digital 2022 Another year of bumper growth. https://wearesocial.com/uk/blog/2022/01/digital-2022-another-year-ofbumper-growth-2/.
  • Yıldırım, C. (1966). Eğitimde araştırma metotları. Ankara: Akyılmaz Matbâsı.
  • Yıldız Durak, H. (2016). Türkiye’de sosyal medya okuryazarlığı ve sosyal ağ kullanım örüntülerinin incelenmesi. Journal of International Social Research, 9(46), 526-535.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mert Küçükvardar 0000-0001-5205-4674

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 29 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Küçükvardar, M. (2023). TV Kanallarının Sosyal Medya Gazeteciliği Açısından İncelenmesi. Yeni Medya(14), 197-216. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1244071