1920’li yıllarda yapılan kitle iletişim araştırmalarında izleyilerin medyanın etkisinde kalan pasif tutumları vurgulanmıştır. Hipodermik iğne teorisiyle Harold Laswell, medya tarafından düşünce ve davranış biçimlerinin insanlara enjekte edildiği görüşünü savunmuştur. Bu dönemlerde, seçimler ile ilgili olarak medyanın etkisini inceleyen kimi araştırmalarda ise, medyanın zannedildiği kadar etkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır; ancak yine de medyanın insanlar üzerindeki etkisi tamamen yadsınmamıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Kitap Eleştirileri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 6 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.