Bu araştırma sürükleyici gazeteciliği yeni bir gazetecilik türü olarak tanımlamayı, sürükleyici haberlerin hatırlanma ve anlama üzerindeki etkisini medya psikolojisi bağlamında analiz etmeyi amaçlamaktadır. Farklı medyaların anlama ve hatırlama üzerindeki etkilerini inceleyen bu araştırma, iki aşamadan oluşan nicel bir çalışmadır. Araştırmada bağımsız değişkeni manipüle etme ve grupları karşılaştırma modeli kullanılmıştır. Sanal gerçeklik haberleri ve online haberler, son test tasarımı ile 30 kişiden oluşan bir katılımcı grubuna sunulmuştur (N=30). Araştırma, katılımcıların haberleri hatırlama ve anlama düzeylerini araştırmak için tasarlanmıştır. Araştırmanın bu ilk aşamasından elde edilen ana sonuçlar, sanal gerçeklikle izlenen haberlerin çevrimiçi haberlere göre daha iyi anlaşıldığını ve kısmen daha iyi hatırlandığını göstermiştir. Aynı şekilde, sürükleyici gazeteciliğin bilişsel etkiler açısından önemli bir potansiyele sahip olduğu bulunmuştur.
sürükleyici gazetecilik sanal gerçeklik hatırlama anlama medya psikolojisi
This paper aims to identify immersive journalism as a new type of journalism, analyze the impact of immersive news on recall and comprehension in the context of media psychology. This study is a quantitative research consisting of two stages. In the research, the model of manipulating the independent variable and comparing groups was used. Virtual reality news and online news has been presented to a participant group consisting of 30 people with a post-test design (N=30). Research has been designed to investigate participants’ levels of r recall and comprehension news. The main results from this initial phase of research showed that the news watched with virtual reality is better understood and slightly better remembered than online news. Likewise, it has been found that immersive journalism has an important potential in terms of cognitive effects.
immersive journalism virtual reality memory recall understanding media psychology
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 10 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.