Bu araştırmanın amacı, Instagram resmi bloğunun kullanım pratiklerini ortaya koymaktır. Çalışma, Instagram’ın bir şirket olarak kendisini yeni medya ortamında nasıl temsil ettiğini ortaya koyması açısından, alandaki önemli bir boşluğu doldurmaya adaydır. Mevcut araştırma, “Instagram resmi blog yazılarının temaları ve alt kategorileri nelerdir?”, “Instagram’a getirilen yeni özellikler kullanıcılarda neyi teşvik etmektedir?” ve “Instagram’a gelen yeni özellikler yakınsama bağlamında ne söylemektedir?” sorularına yanıt aramaktadır. Bu soruları yanıtlamak amacıyla blog yazıları içerik analizinin altında yer alan tematik incelemeye tabi tutulmuştur. Analiz neticesinde 3 ana tema ortaya çıkmıştır. Bunlar; kurumsal, ilişkisel ve filantropik temalarıdır. Ana temalar kendi içinde alt temalara ayrılmaktadır. Çalışmada bu kategoriler yakınsama bağlamında ele alınarak, Instagram’ın blogları kullanım amacı tartışmaya açılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 13 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.