Televizyon yayıncılığı teknolojik gelişmelerle birlikte yeni dağıtım biçimleri geliştirmektedir. Çevrimiçi olanakların dağıtıma dahil olmasıyla yeni stratejiler önem kazanmakta ve mevcut yayıncılık faaliyetleri 360 derecelik bir strateji gerektirmektedir. Yayıncılar değişen koşullara uyum sağlayabilmek için çoklu platformlarda faaliyet göstermekte ve 360 derece dağıtım stratejisine uyum sağlamaya çalışmaktadır. Bu çalışma, televizyon yayıncılığının değişen koşullarında Türkiye’nin kamu hizmeti yayıncısı TRT'nin dağıtım faaliyetlerini ve yayıncılık stratejisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Teknolojik gelişmelerin yayıncılık sektörü üzerindeki etkisini belirlemek çalışmanın önemini oluşturmaktadır. Alan yazın taramasında kamu hizmeti yayıncılarının 360 derece stratejisi ve çevrimiçi dağıtım ile dönüşümü analiz edilmektedir. Alan yazındaki önceki çalışmalara dayanarak, Türkiye'den kamu hizmeti yayıncısı TRT örneklem olarak seçilmiştir. TRT’nin faaliyetlerini incelemek için durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. 360 derece yayın stratejisinin dağıtım yöntemleri belirlenmiş ve kategoriler oluşturulmuş, TRT'nin yayıncılık faaliyetleri bu kategoriler altında incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen en genel sonuç, TRT'nin geniş bir dağıtım ağında yayın yaptığı ve isteğe bağlı hizmetleri yüksek oranda kullandığı olmuştur.
Televizyon yayıncılığı 360 derece yayın stratejisi Kamu hizmeti yayıncılığı Çevrimiçi dağıtım TRT
Television broadcasting develops new forms of distribution with the technological developments. With the inclusion of online opportunities in distribution, new strategies gain importance and current broadcasting activities require a 360-degree strategy. Broadcasters continue to operate on multiple platforms and adopt a 360-degree strategy in order to adapt to changing conditions. This study aims to reveal the activities and broadcasting strategies of the Turkish public service broadcaster TRT in the changing conditions of the sector. The importance of the study is to determine the impact of technological developments on the broadcasting industry. The literature review section analyses the 360-degree strategy and transformation of public service broadcasters with online distribution. Based on the previous studies in the literature, the public service broadcaster TRT from Turkey was taken as a sample. The case research method was used to study the TRT sample. Categories of broadcast distribution formats were created within the framework of the defined 360-degree strategy, and TRT's broadcasting activities were examined under these categories. The most general result obtained as a result of the research is that TRT broadcasts in a wide distribution network and uses on-demand services at a high rate.
Broadcasting 360-degree strategy Public service broadcasting Online distribution TRT
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Radyo-Televizyon, Yeni Medya |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 15 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.