Sayı: 16, 29.06.2024

Yıl: 2024

Araştırma Makaleleri

Teorik Makale

Çeviri

Çeviri

20. The Future of Social Media in Marketing

Söyleşi

Kitap Eleştirileri

Abdülhakim Bahadır Darı
Doç. Dr. Abdülhakim Bahadır DARI Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi

Dr. Abdülhakim Bahadır Darı, 1985 yılında İstanbul’un Kadıköy ilçesinde doğdu. 2010 yılında Anadolu Üniversitesi İşletme Bölümünde lisans eğitimini tamamladı. 2012 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim ve çalışma psikolojisi Anabilim Dalı'ndan yüksek lisans derecesini aldı. 2017 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla ilişkiler Anabilim Dalı'nda doktora eğitimini tamamladı. 2019 yılından itibaren Yalova Üniversitesi İnsan ve Toplum bilimleri fakültesi Yeni medya ve iletişim bölümünde doktor öğretim üyesi olarak çalışmaya başlamıştır. 2023 yılında İletişim Çalışmaları alanında doçent unvanı almıştır. 2023 yılından itibaren Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi İletişim Fakültesinde görev yapmaya başlamıştır. Propaganda, Dijital İletişim ve Sosyal Medya alanlarında çalışmalar yürütmektedir. 

İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları
Aslıhan Ardıç Çobaner
Prof. Dr. Aslıhan ARDIÇ ÇOBANER MERSİN ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ GAZETECİLİK BÖLÜMÜ
Aslıhan ARDIÇ ÇOBANER, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesinde lisans ve yüksek lisans eğitiminden sonra; doktora eğitimini “Hak Temelli Sağlık Yaklaşımı Bağlamında Tütün Kontrolü Haberlerinin Basında Çerçevelenmesi” başlığı ile 2013 yılında bitirmiştir. 2017 Ekim ayında doçent unvanını almıştır. Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Akademik çalışma alanları gazetecilik, yeni medya, sağlık iletişimi, sağlık okuryazarlığı, sosyal destek, engelliler, çocuklar, yaşlılar ve göçmenler gibi dezavantajlı grupların medyada temsilidir. European Communication Research and Education Association (ECREA), Alternatif Bilişim Derneği ve sivil toplum kuruluşlarına yönelik yeni medya ve teknoloji eğitimleri veren bir insiyatif olan STKTEK’in üyesi ve eğitimcisidir.
İletişim Çalışmaları, Gazetecilik Çalışmaları
Ayhan Biber
Prof. Dr. Ayhan BİBER İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
İletişim Çalışmaları, Kurumsal İletişim
Aysel Çetinkaya
Doç. Aysel ÇETİNKAYA KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
Gazetecilik Çalışmaları, Yeni Medya, Gazetecilik
Ayşe Mirza Girgin
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe MİRZA GİRGİN Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim, Kent Sosyolojisi ve Toplum Çalışmaları, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Antropolojisi, Film Eleştirisi, İletişim Sosyolojisi, Gazetecilik, İletişim ve Medya Çalışmaları
Burçe Akcan
Doç. Dr. Burçe AKCAN BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ, İLETİŞİM VE TASARIMI BÖLÜMÜ Web

Doç. Dr.

Dijital Reklamcılık, Reklam Stratejileri, Reklam Kampanyaları, Reklam Çözümlemesi, Reklam Araştırmaları, Reklamcılık
Büşra Tosun Durmuş
Dr. Öğr. Üyesi Büşra TOSUN DURMUŞ MARMARA ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ, GAZETECİLİK BÖLÜMÜ
Sosyoloji, Toplumsal Cinsiyet ve Siyaset, Yeniçağ Basın Tarihi, Basın Çalışmaları, İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer), Sosyal Medya Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Kadın Araştırmaları, Yakınçağ Basın Tarihi
Ceren Yegen
Doç. Dr. Ceren YEGEN MERSİN ÜNİVERSİTESİ
Siyasal İletişim, Gazetecilik Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Yeni Medya
Deniz Yengin
Prof. Dr. Deniz YENGİN ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ Web
1978 İstanbul doğumlu Prof. Dr. Deniz Yengin, İstanbul Bilgi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomi Bölümü’nden lisans mezunu olmuştur. Yüksek Lisans eğitimini İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Tasarımı Programında tamamlamıştır. Doktora eğitimini ise “Dijital Oyunlarda Şiddet Kavramı: Yeni Şiddet” başlıklı doktora teziyle Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Bilişim Dalından alarak tamamlamıştır. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü’nde Öğretim Üyesi olan Yengin; Araştırma Yöntemleri, Gündem Kuramı, Bilişim Toplumu, Gözetim Toplumu, Teknolojik Determinizm, Dokunmatik Toplum, Dijitalleşme, Etkileşimlilik, Yeni Medya, Dijital Oyunlar, Yapay Zeka ve İletişim sürecinde medya üzerine bilimsel araştırmalar ve çalışmalar yapmaktadır. 2020-2022 yılları arasında İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı olarak görev yürütmüş olan Prof.Dr. Deniz Yengin, Üniversite bünyesinde kurulan VRlab (Sanal Gerçeklik Laboratuvarı)’da gözlem ve deneye dayalı nicel ve nitel araştırmalar gerçekleştirmiştir. Yengin; Şubat 2022 tarihinden itibaren Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümünde bölüm başkanı olarak görev yapmaktadır. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Yeni Medya ve İletişim Anabilim Dalında açılan Yeni Medya ve İletişim Yüksek Lisans Programında uygulamalı ve kuramsal dersler vermektedir. Yengin’in “Yeni Medya, Kuram ve Yaklaşımlar”, “Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum”, “Dijital Oyun ve Şiddet”, “Sosyal Medya Araştırmaları”, “İletişim Çalışmalarında Araştırma Yöntemleri ve Uygulamaları”, “Sanal Dünyada Yeni Şiddet”, “Sanal Gerçeklik-VR”, “Yeni Medya Kuramları 101” ve “Sanal Gerçekliğin Tetiklediği Semptomlar” isimli kitapları bulunmaktadır. Yeni Medya kavramı konusunda çalışmalar gerçekleştiren Yengin, gelecekte bizi bekleyen olumlu ve olumsuz toplumsal pratikleri de incelemekte ve önlemler konusunda bilimsel çalışmalar yapmaktadır. YÖK tarafından yetkilendirilmiş olan İLEDAK (İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu) değerlendiricisi ve Yönetim Kurulu üyesidir. Uygulamalı ve kuramsal dersler veren Yengin, Turkish Online Journal of Design Art and Communication dergisinin editörü ve AI.Labs Bilişim Yazılım ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri şirketinin kurucu ortağıdır.  
İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Yeni Medya, İletişim ve Medya Çalışmaları
Ebru Akçay
Doç. Ebru AKÇAY BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
Halkla İlişkiler
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Ankara Anadolu İletişim Meslek Lisesinden 2001 yılında mezun oldu. 2003 yılında Kırıkkale Meslek Yüksek Okulu Radyo ve TV Yayımcılığı Bölümünde ön lisans eğitimini tamamladı. 2007 yılında Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik bölümünü bitirdi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Genel Gazetecilik Anabilim Dalında Yüksek Lisans ve Doktora eğitimini tamamladı. 2015 yılından beri Uşak Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapıyor.
İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Uluslararası ve Kalkınma İletişimi, İletişim Sosyolojisi, Sosyal Medya Çalışmaları, İnternet Yayıncılığı, Radyo-Televizyon, İletişim ve Medya Çalışmaları, Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim, Kitle İletişimi, Medya Teknolojileri, İletişim Psikolojisi, Basın Çalışmaları, İletişim Sistemleri, İletişim Kuramları, Gazetecilik, Gazetecilik Çalışmaları, İletişim Çalışmaları, Siyasal İletişim, İletişim Eğitimi, Yeni İletişim Teknolojileri, Eğitim Üzerine Çalışmalar, İletişim Etiği, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Antropolojisi
Default avatar
Doç. Erdem ÖNGÜN TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, KEŞAN YUSUF ÇAPRAZ UYGULAMALI BİLİMLER YÜKSEKOKULU
İletişim Çalışmaları
Fatih Aydoğdu
Doç. Dr. Fatih AYDOĞDU ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ Web
Çocuk Gelişimi Eğitimi, Okul Öncesi Eğitim, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi
Gül Esra Atalay
Doç. Dr. Gül Esra ATALAY ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ

1079 yılında İstanbul'da doğdu. Lisans eğitimini Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümünde, yüksek lisans derecesini Yeditepe Üniversitesi Radyo, TV Sinema Programında, Doktora derecesini İstanbul Üniversitesi Gazetecilik Programında tamamladı. 2014 yılında Akademik yaşama başladı. 2020 yılında doçent unvanını aldı. 2016 yılından beridir Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesinde çalışmaktadır.  2023 yılı itibariyle  Üsküdar Üniversitesi Gazetecilik Bölüm Başlanıdır. 

Sosyoloji, İletişim ve Medya Çalışmaları, Sosyal Medya Çalışmaları, Medya Okuryazarlığı
Default avatar
Doç. Dr. Güven ÖZDOYRAN İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
Kültürel Teori, İletişim ve Medya Çalışmaları, İletişim Kuramları, İletişim Sosyolojisi, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Antropolojisi, Kültür Felsefesi, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları
Default avatar
Prof. Dr. Güven Necati BÜYÜKBAYKAL İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ, GAZETECİLİK BÖLÜMÜ Web
İletişim Çalışmaları, İletişim ve Medya Çalışmaları, Gazetecilik Çalışmaları
Hikmet Tosyalı
Doç. Dr. Hikmet TOSYALI FENERBAHÇE ÜNİVERSİTESİ
I graduated with bachelor's degree in Computer Engineering in 2004. After getting the master's degree in Computer Engineering, I studied Ph.D. in Communication & Informatics at Marmara University. I am currently studying information technology, human-machine interaction, new communication technologies, digital communication and social media.
Sosyal Medya Çalışmaları, İletişim Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, İletişim Sistemleri, Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi, Yeni İletişim Teknolojileri, Yeni Medya
İletişim ve Medya Çalışmaları
İletişim ve Medya Çalışmaları, İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer), İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, İletişim Çalışmaları
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Muhittin ŞAHİN UFUK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Cinsiyet Sosyolojisi, Eğitim Felsefesi, Eğitim Sosyolojisi, Sosyal Değişim
Murat Birol
Dr. Öğr. Üyesi Murat BİROL Giresun Üniversitesi Tirebolu İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü Web
İletişim Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Yeni Medya, Kültür, Temsil ve Kimlik, İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer), Ekran ve Medya Kültürü, Sosyal Medya Çalışmaları, Günlük Yaşam ve Tüketim, Postkolonyal Çalışmalar, Kültürel Teori
Mustafa Cıngı
Doç. Dr. Mustafa CINGI Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Web

Mustafa Cıngı ilk, orta ve lise eğitimini İstanbul 'da tamamladı. Lisansını ise Anadolu Üniversitesi İşletme Bölümü’nde tamamladı. Yüksek lisans ve doktorasını ise Erciyes Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım anabilimdalında tamamladı. Lisans ve yüksek lisans eğitimi boyunca İstanbul’da ve Kayseri’de özel sektörde çeşitli alanlarda çalıştı. Doktorasını yaparken Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak çalışmaya başladı.
Halkla İlişkiler Atölyesi ve Reklam Atölyelerinin koordinatörü olduğu dönem boyunca danışmanlığını yürüttüğü projeler, alanlarındaki çeşitli yarışmalarda önemli ödüller kazandı. 2015 yılında çalıştığı fakültede yardımcı doçent, 2024 yılında doçent oldu..

Dijital iletişim çalışmaları konusunda çalışmalarını yoğunlaştıran Cıngı'nın bu alanlarda makaleleri, bildirileri, kitapları, kitap bölümleri ve makaleleri bulunmaktadır. Bu alanda dersler veren Cıngı, yüksek lisans ve doktora programlarında ise nitel araştırma yöntemleri ve karma yöntem araştırmaları üzerine derslere girmektedir.

Evli ve bir çocuk babası olan Cıngı, halen Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü’nde çalışmalarını yürütmektedir.

Yeni İletişim Teknolojileri, Pazarlama İletişimi, Dijital Pazarlama, Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları, Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Reklam Kampanyaları, Dijital Reklamcılık, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları
Sosyal Medya Çalışmaları, Halkla İlişkiler, İletişim Çalışmaları
Naim Çınar
Dr. Öğr. Üyesi Naim ÇINAR ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Web

Naim Çınar is an assistant professor in the Department of Advertising and Public Relations at the Faculty of Communication Sciences, Anadolu University. He also has professional experience as a graphic designer in the advertising industry. His research interests include emerging technology and consumer trends, user-generated content, user data privacy, and digital methods in communication research. For more information, please visit his personal academic website:
www.naimcinar.com.

İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Dijital Reklamcılık, Reklam Araştırmaları, İletişim ve Medya Çalışmaları
Reşat Sadik
Doç. Dr. Reşat SADİK DÜZCE ÜNİVERSİTESİ
Spor Sosyolojisi
Default avatar
Doç. Dr. Sadık ÇALIŞKAN İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
Radyo-Televizyon, Medya Teknolojileri, Medya Okuryazarlığı, İnternet Yayıncılığı, İletişim ve Medya Çalışmaları, Kültürlerarası İletişim, Sinema Kuramları, Oyun Kuramı/Olgusu, Müzik
Organizasyonel, Organizasyon Dışı ve Küresel Bilgi Sistemleri, İletişim ve Medya Çalışmaları
Servet Can Dönmez
Dr. Öğr. Üyesi Servet Can DÖNMEZ MERSİN ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ Web
Radyo-Televizyon, Sanal ve Karma Gerçeklik, Yeni İletişim Teknolojileri, Yeni Medya, Yapay Zekâ Felsefesi, Sinema, Film Yapım ve Yönetimi, Sinema Kuramları, Sinema (Diğer), Sanal Gerçeklik, Yapay Zeka (Diğer), İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları
Default avatar
Sevda ÜNAL ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yeni Medya
Tamer Bayrak
Doç. Dr. Tamer BAYRAK ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ

1988 İstanbul doğumlu Doç. Dr. Tamer Bayrak, İstanbul Kültür Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Tasarımı Bölümü’nden lisans mezunu olmuştur. Yüksek Lisans eğitimini İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Tasarımı Programı’nda tamamlamıştır. Doktora eğitimini İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünde göz izleme teknolojisi üzerine yazdığı doktora teziyle tamamlamıştır. 2017-2020 yılları arasında İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümünde Araştırma görevlisi ve doktora sonrası bölüm başkanı ve VRlab (Sanal Gerçeklik Laboratuvarı) kurucusu olarak görev alan Bayrak, 2022 yılından itibaren Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Üyesi olarak görev almış, Dekan Yardımcılığı, Bölüm Başkanlığı ve Bölüm Başkan Yardımcılığı görevlerinde bulunmuştur. Bayrak’ın “Sanal Dünyada Yeni Şiddet”, “Sanal Gerçeklik-VR”, “Yeni Medya Kuramları 101” ve “Yapay Zeka Yapay İletişim” isimli kitapları bulunmaktadır. Bayrak’ın ayrıca kısa metrajlı filmleri bulunmakta, bununla birlikte Sanal Gerçeklik Teknolojileri, Beyin Dalgaları Analizi, Göz İzleme Teknikleri, Yeni Medya, Dijital Oyunlar, Teknolojik Determinizm, Sosyal Medya, Gözetim Toplumları, Araştırma Yöntemleri, Medya Okuryazarlığı, Teknolojik Obezite, Oyunlaştırma, Yapay Zeka ve İletişim üzerine çalışmalar yapmakta ve uygulamalı – kuramsal eğitimler vermektedir. YÖK tarafından yetkilendirilmiş olan İLEDAK (İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu) değerlendiricisi olan Bayrak, Journal of Communication Science Researches dergisi editörü ve AI Labs Bilişim Yazılım ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri şirketinin kurucu ortağıdır.

Yapay Zeka (Diğer), Yeni Medya, Sanal Gerçeklik
Default avatar
Doç. Dr. Türker ELİTAŞ Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi/Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi
İletişim ve Medya Çalışmaları
Vehbi Bayhan
Prof. Dr. Vehbi BAYHAN Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi
Kent Sosyolojisi ve Toplum Çalışmaları, Sosyoloji, Bilgi ve Bilim Sosyolojisi, Cinsiyet Sosyolojisi, Gençlik Sosyolojisi, Sosyal Hareketler, Sağlık Sosyolojisi, Suçun Sosyolojik Çalışmaları, Sosyolojik Metodoloji ve Araştırma Yöntemleri, Sosyal ve Kişilik Psikolojisi

Yavuz Kerem Demirbaş, akademik alan olarak iletişim ve oyun çalışmaları alanında çalışmaktadır. 2008 yılından bu yana DiGRA'nın (Digital Games Research Association) Türkiye bölümünün aktif bir üyesidir ve güncel olarak bölümün irtibat kişisi olarak görev yapmaktadır. Araştırma alanları arasında yeni medya, dijital oyunlar, oyunlaştırma ve oyun estetiği yer almaktadır. Dijital oyunlar, oyunlaştırma ve medya teknolojileri dersleri vermektedir. Marmara Üniversitesi'nde iLAB'ın (İletişim Araştırmaları ve Uygulama Laboratuvarı) Dijital Oyunlar bölümünü organize etmektedir. City University of New York ve Utrecht Üniversitesi'nde misafir araştırmacı olarak bulunmuştur. Dijital oyunlar üzerine Video Game Auteur ve Oyuna Yer Açın: Dijital Oyunlara Eleştirel Yaklaşımlar adlarıyla iki kitap yazmıştır. Medya çalışmaları alanında Hakikat, Temsil, İnşa: Medyada Gerçekliğin Krizleri kitabının editörlüğünü yapmıştır. Dijital oyunlar ve medya üzerine yayınlarının yanı sıra dijital fotoğrafçılık ve 3 boyutlu yazıcılar üzerine iki kitabı da bulunmaktadır. Türkiye'de "haber oyunu" türünün ilk örneklerinden biri olarak kabul edilen Huys (2009) adlı video oyununun tasarımcısıdır.

Bilgisayar Oyunları ve Animasyon, İletişim ve Medya Çalışmaları, Yeni Medya, Dijital Oyun Tasarımı, Oyunlaştırma
Yunus Emre Çekici
Doç. Yunus Emre ÇEKİCİ ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
Dil Kullanım Bilimi, İletişim Çalışmaları, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Default avatar
Doç. Dr. Zübeyde SÜLLÜ KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Halkla İlişkiler
Sosyoloji, İletişim Sosyolojisi, İletişim ve Medya Çalışmaları
Ürün Yıldıran Önk
Dr. Öğr. Üyesi Ürün YILDIRAN ÖNK YAŞAR ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ, RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ

Ürün YILDIRAN ÖNK, Gazi Üniversitesi 2002 mezunudur. Yüksek Lisans (2004) ve Doktora (2011) eğitimini Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sinema-TV Bölümü’nde tamamlamıştır. 2022 yılında Doçent ünvanı alan Yıldıran Önk, halen Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon Sinema Bölümü’nde lisans ve lisansüstü düzeylerde dersler vermekte ve dekan yardımcılığı görevini yürütmektedir. Bölümün Erasmus koordinatörü ve uluslararası değişim danışmanı olarak görev yapmakta ve CONTACT Uluslararası Öğrenci Filmleri Festivali’nin organizasyon ekibinde yer almaktadır. Danışman ve araştırmacı olarak görev aldığı ulusal ve uluslararası projelerin yanı sıra ‘Yeni Ekran Yeni Dizi’ başlıklı bilimsel araştırma projesinin de koordinatörlüğünü üstlenmiştir. Son çalışmaları televizyon program türleri özellikle yerli diziler üzerine odaklanan Yıldıran Önk’ün televizyon, sinema ve medya tarihi alanlarında yayınlanmış makaleleri, bildirileri ve kitap bölümleri bulunmaktadır.

Televizyon Programcılığı, Ekran ve Medya Kültürü, Televizyon Sosyolojisi
İrem Yeniceler Kortak
Dr. Arş. Gör. İrem YENİCELER KORTAK İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
Yeni Medya, İletişim ve Medya Çalışmaları, Yeni İletişim Teknolojileri, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Gazetecilik Çalışmaları, Gazetecilik
Şafak Etike
Doç. Dr. Şafak ETİKE ANKARA ÜNİVERSİTESİ
Gazetecilik

Yeni Medya iletişim araştırmaları, teknoloji ve dijital kültür alanlarında çalışmaları yılda iki sayı (Güz/Bahar) yayınlayan hakemli, elektronik, uluslararası bir dergidir. Derginin belli sayılarında farklı dosya konuları odağa alınabileceği gibi, tema konusunun dışında makaleler de yayınlanabilmektedir.

Yeni Medya Dergisi dijital medya ekosistemini yeni teknolojiler, dijital medya endüstrisindeki dönüşümler ve regülasyonlar gibi konular etrafında inceleyerek daha geniş sosyo-kültürel, ekonomik ve siyasal sorunları tespit edip, bu sorunlara yanıt arar. Derginin amacı yayınlanan özgün çalışmalar aracılığıyla yeni medyaya ilişkin akademik bilgi birikimine katkıda bulunmak, alandaki güncel yaklaşımları ve araştırma konularını ilgili akademisyenlere ulaştırmaktır. Böylece alana ilişkin teorik ya da uygulamaya dönük araştırma perspektiflerine katkı sunulması hedeflenmektedir.

Bu amaçlar doğrultusunda disiplinlerarası bir perspektife sahip olan dergi; hem sosyal bilimler hem de beşeri bilimler alanından iletişim, medya ve kültürel çalışmalar başta olmak üzere sosyoloji, coğrafya, antropoloji, ekonomi ve siyaset bilimi ile bilgi/belge yönetimi gibi alanlardan özgün çalışmaları yayınlar.

Yeni Medya Dergisi ücretsiz ve açık erişimli olarak, yılda iki kez Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından yayınlanan hakemli, elektronik, uluslararası bir dergidir.

Yeni medyadan kaynaklanan etik ve yasal sorunları, toplumsal dönüşümü, kavramları ve yaklaşımları hem teorik hem de ampirik olarak tartışmaya açan çalışmalar dergide yayınlanmaktadır.

Dergiye gönderilen bilimsel makaleler Türkçe ya da İngilizce olmalıdır.

Yeni medya alanında yapılmış özgün, bilimsel yayın niteliklerine ve yayın ilkelerine uygun araştırma makaleleri, derleme yazılar, söyleşiler, görüşler, çeviriler ve kitap eleştirileri değerlendirmeye alınmaktadır.

Dergi kapsamında yayınlanabilecek ana konular şunlardır:
• Yeni Medya (yeni medyanın bireysel, toplumsal, kültürel, teknolojik, ekonomik ve siyasi boyutları vb.)
• İnternet ve kitle iletişim araçları (video yayıncılığı, internet gazeteciliği, dijital oyunlar, sinema, televizyon ve radyoda dijitalleşme)
• Dijitalleşme ve yakınsama (geleneksel medya ile karşılaştırmalı çalışmalar, dijital medyada etik ve yasal düzenlemeler vb.)
• Sosyal medya ve mobil iletişim (sosyal medya platformları, mobil uygulamalar vb.)
• Dijital kültür ve ağ toplumu (dijital çağda toplumda gözlenen dönüşüm, gözetim toplumu, ağlaşmış kamu, etkileşim vb.)
• Kullanım pratikleri ve dijital eşitsizlikler
• İnsan-makine iletişimi, makineler arası iletişim, nesnelerin interneti

YENİ MEDYA DERGİSİ YAZIM KURALLARI

Önemli Not:  Dergide yapılacak atıflar, kaynak gösterimi ve biçimsel unsurlar derginin aşağıda yer alan kurallarına göre yapılacaktır. Yazım kurallarında yer almayan diğer hususlar için APA 7 dikkate alınacaktır. 
 

Yeni Medya dergisine gönderilecek çalışmalar aşağıdaki özelliklere göre hazırlanmalı ve makale oluşturulurken sayfada yer alan şablon kullanılmalıdır. Şablon kullanılmayan çalışmalar, yazara iade edilmektedir. Çalışmalar, Microsoft Word programında hazırlanmalıdır.


Türkçe olarak hazırlanmış çalışmalarda ise 750 - 1.000 kelime arasında Genişletilmiş Özet (Extended Abstract) yer alması zorunludur. Genişletilmiş Özet bulunmayan çalışmalar, yazara iade edilir. Genişletilmiş Özet; çalışmanın amacını, kapsamını, kuramsal çerçevesini, yöntemini, bulgu ve sonuçlarını içeren ve makalenin bütününü yansıtan içerikte olmalıdır.



Sayfa Düzeni: A4 Dikey formatında kullanılacak sayfanın kenar boşlukları aşağıdaki gibi ayarlanmalıdır.
Üst Kenar Boşluk: 4 cm
Alt Kenar Boşluk: 3 cm
Sol ve Sağ Kenar Boşluk: 3 cm
Paragraf Başı: 1 cm
Yazı Tipi ve Ana Metin Punto : Times New Roman – 12 punto
Blok Alıntı ve Blok Alıntı Punto : Sol 1 cm – 10 punto
Dipnot ve Dipnot Metin Boyutu: Times New Roman – 9 punto
Tablo İçi Bilgiler: 10 punto
Paragraf Aralığı: 6 nk
Satır Aralığı: Tek (1)

Kelime Sınırı:Dergiye gönderilecek araştırma makalelerinin, Kaynakça dahil (Extended Abstract hariç) 10.000 kelimeyi geçmemesi gerekmektedir. Makale dışındaki çalışmaların ise 2000 kelimeyi geçmemesi tavsiye edilir. Çalışmalarda Türkçe ve İngilizce olmak üzere özet yer almalı ve her bir özet, 250 kelimeyi geçmemelidir (İngilizce ve Türkçe Toplam en fazla 500 kelime). Her çalışma Türkçe (Öz) ve İngilizce (Abstract) olmak üzere özetler altında yer alacak şekilde 5 anahtar kelime içermelidir. Türkçe olarak hazırlanmış çalışmalarda ise 750 - 1.000 kelime uzunluğunda Extended Abstract yer alması zorunludur.


Anahtar Kelimeler: Her çalışma Türkçe (Öz) ve İngilizce (Abstract) olmak üzere özetler altında yer alacak şekilde 5 anahtar kelime içermelidir. Anahtar kelimelerin arasında virgül kullanılmalıdır. Anahtar kelimelerin yalnızca baş harfleri büyük olmalıdır.


Makale Formatı/genel yapısı: Her çalışma sırasıyla Türkçe başlık ve öz, Türkçe anahtar kelimeler, İngilizce başlık ve abstract, İngilizce anahtar kelimeler, Giriş, Ana Metin, Yöntem, Bulgular, Sonuç ve Tartışma, Kaynakça ve Extended Abstract bölümlerini içermelidir.

Extended Abstract çalışmanın amacını, kapsamını, kuramsal çerçevesini, yöntemini, bulgu ve sonuçlarını içeren ve makalenin bütününü yansıtan bir içerikte olmalıdır.


Kişisel Bilgiler: Dergide kör hakemlik sistemi uygulanmaktadır. Bu nedenle sisteme yüklenen makaleler ve çalışmalarda, yazarın/yazarların herhangi bir kişisel bilgisi bulunmamalıdır. Kişisel bilgilerin yer aldığı ayrı bir kapak sayfası makaleden ayrı olarak sisteme yüklenmelidir. Bu sayfada çalışmanın Türkçe ve İngilizce başlığı, yazarın ismi ve unvanı, bağlı bulunduğu kurum ile iletişim bilgileri (e-mail, cep telefonu, yazışma adresi) ile ORCID numarası yer almalıdır.


Başlıkların Düzenlenmesi: Türkçe ve İngilizce ana başlığın tüm kelimelerinin ilk harfleri büyük olmalı ve Times New Roman - 14 punto ve kalın harflerle yazılmalıdır. Giriş, Öz, Abstract, Sonuç ve Kaynaklar baş harfleri büyük, soldan 1 cm girintili, 12 punto ve kalın harflerle yazılmalıdır.


Çalışmada ihtiyaç duyulan diğer başlıklar, aynı şekilde tüm kelimelerinin baş harfleri büyük, sola yaslı, 12 punto ve kalın harflerle yazılmalıdır. Alt başlıklar ise tüm kelimelerinin baş harfleri büyük, italik, 12 punto ve kalın harflerle yazılmalıdır. Tüm başlıklar paragraf başlangıcıyla aynı hizada (1 cm içeriden) başlamalıdır.


Tezden/Bildiriden Üretilmiş Yayınlar: Eğer çalışma, tez, bildiri veya proje çalışmasının bir kısmını içermekte ya da bunlardan üretilmiş ise, bu bilgi mutlaka dipnot olarak belirtilmeli ve gerekli açıklama yapılmalıdır.


Tablo ve Şekiller:
Tablo ve şekil başlığı numaralandırılarak tablonun/şeklin üzerine kalın bir şekilde yazılmalıdır. Tablo başlığı ilk harfleri büyük ve italik yazılmalıdır. Tabloda sütunlar arasında çizgi kullanılmamalıdır.

Örnek Tablo için bkz. Örnek Makale Şablonu

Kaynakça ve Atıf Kuralları
Yeni Medya dergisi, kaynakça ve atıf verme kuralları doğrultusunda APA sistemini referans almaktadır. Kaynakça, 'Kaynaklar' başlığı altında verilmelidir. Makaleler sisteme yüklenmeden önce APA 7 kurallarına göre düzenlenmelidir. APA 7 sistemine göre düzenlenmemiş çalışmalar, değerlendirmeye alınmadan önce bu sorunun giderilmesi için yazara geri gönderilmektedir.

APA 7 formatına ilişkin detaylı bilgilere: https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/examples sitesinden erişim sağlanabilir. Metin içi gönderme ve atıflarda ana metnin dili dikkate alınarak Türkçe ile İngilizce atıf verme ve kaynak gösterme farklılıkları gözetilmelidir.

Kaynakçada sadece yazıda gönderme/atıf yapılan kaynaklara yer verilmeli, metin içinde kullanılmayan herhangi bir kaynak, kaynakçada yer almamalı ve kaynaklar, yazar soyadına göre alfabetik olarak sıralanmalıdır.

Kısa ve aynen alıntılar tırnak işareti içinde gösterilmelidir. 4 satırdan uzun alıntılar ise ayrı bir paragraf olarak 1 cm içeriden blok hâlinde, 10 punto ile yazılmalıdır. Bu durumda tırnak işareti kullanılmamalıdır.

Bir yazarın aynı tarihte yayınlanmış birden fazla yayınından yararlanılmışsa, yayınları birbirinden ayırmak için sırasıyla “a, b, c,...” ibareleri kullanılmalı ve bu kullanım gerek metin içinde kaynak gösterme sırasında, gerekse kaynakça bölümünde yer almalıdır.

Çalışmaların imla ve noktalamasında Türk Dil Kurumu İmla Kılavuzu esas alınmalıdır: https://www.tdk.gov.tr/tdk/kurumsal/yazim-kilavuzu.

Metin iç atıf örnekleri:
Tek yazarlı çalışma: (Creswell, 2014) - (Creswell, 2014: 126)
İki yazarlı çalışma: (Yıldırım & Şimşek, 2013) - (Yıldırım & Şimşek, 2013: 23)
Üç ve daha fazla yazarlı çalışma: (Narin vd., 2019) – (Martin et al., 2020)

Not:  Doğrudan Alıntılarda Sayfa Numarası Kullanılması Zorunludur. 

Kurum isimleri :
Metin içinde ilk kez atıf: (World Health Organization [WHO], 2020)
Tekrar eden atıflar: (WHO, 2020)

Anlatı alıntılarında kullanım örnekleri:
Creswell (2014), Yıldırım ve Şimşek (2013), Narin ve diğerleri (2019)
İlk atıf: World Health Organization (WHO, 2020)
Tekrar atıfları: WHO (2020)

Bir parantez içinde birden fazla yazara atıf verilmesi durumunda çalışmalar “ ; ” (noktalı virgül) ile ayrılmalıdır: (Creswell, 2014; Yıldırım & Şimşek, 2013; Narin vd. 2019)

Kaynakça örnekleri:

Kitap:
Tek yazarlı kitaplar:
Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage Publications.
Narin, B. (2017). Gazetecilik 2.0: İnternet gazeteciliğinde hipermetinsellik. Gece Kitaplığı.

Aynı yazarın aynı yıl içinde yayınlanmış birden fazla çalışması varsa:
Carlson, N. R. (2007a). Foundations of physiology and psychology. (7. Basım). Pearson Allyn & Bacon.
Carlson, N. R. (2007b). Physiology of behaviour. Pearson Allyn & Bacon.

İki yazarlı kitaplar:
Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Çaylı, E. & Depeli, G. (2012). İfade özgürlüğünün on yılı 2001-2012. IPS İletişim Vakfı Yayınları.

Üç yazardan fazla ise:
Telli Aydemir, A., Doğu B., Özçetin, B., İslamoğlu, G., Bayraktutan, G., Binark, M. & Çomu, T. (2014). Siyasetin yeni hali: Vaka-i sosyal medya - seçimden seçime, gezi direnişi'nden hükümet cemaat çatışmasına. Kalkedon.

Yazarı yoksa:
Kitap adı. (2002). Yayıncı.

Not: APA 7’de kitap künyelerinde “yayın yeri” bilgisi yer almamaktadır. Doi numarası varsa sonuna “http…” olarak eklenmelidir. APA 7’de Doi yazımında “Doi: …” şeklindeki yazım kaldırılarak “http” ile başlayan tüm adres yazılması kuralı getirilmiştir.

Çeviri Kitap:
Kaynakça: Castro, F. (2008). My life (A. Hurley, Trans.). Dover. 
Fiske, J. (2003). İletişim çalışmalarına giriş (S. İrvan, Çev.). Bilim ve Sanat.

Editörlü Kitap (Kitabın Tamamı):

Kaynakça: Mansell, R., Avgerou, C., Quah, D. & Silverstone R. (Eds.). (2007). The handbook of information and communication technologies. Oxford University Press.

Hülür, H., & Yaşın, C. (Editörler.). (2017). Yeni medya geleceğin gazeteciliği. Ütopya.

Not: Tek bir editör bulunan kitaplarda (Editör), birden fazla editörün bulunduğu kitaplarda (Editörler) ifadesi kullanılır. APA 7’de Doi yazımında “Doi: …” şeklindeki yazım kaldırılarak “http” ile başlayan tüm adres yazılması kuralı getirilmiştir.

Editörlü Kitapta Bölüm:
Kaynakça
: Kayıhan, B. (2019). Toplumsal hareketlerin Twitter’a yansımaları ve hashtag aktivizm ile ilgili çalışmalar. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Editörler), Bilgi doğruluk ve Twitter. (ss. 140-157). Ütopya Yayınevi.

Greenstein, S., & Prince, J. (2007). Internet diffusion and geography of the digital divide in United States. In  E. Mansell, C. Avgerou ,  D. Quah & R. Silverstone (Eds.), The Handbook of Information and Communication Technologies (pp.168-195). Oxford University Press.

Not: Varsa Doi numaraları eklenmelidir. APA 7’de Doi yazımında “Doi: …” şeklindeki yazım kaldırılarak “http” ile başlayan tüm adres yazılması kuralı getirilmiştir.

Makale:
Kaynakça: Yetkin, B. (2020). Siyasal iletişimde bilişimsel propaganda: Türkiye’de 23 Haziran 2019 İstanbul Yerel Seçimleri ve botlar, cyborglar, troller. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 12(52), 24-45.

Gallacher, J. D., Heerdink, M. W., & Hewstone, M. (2021). Online engagement between opposing political protest groups via social media is linked to physical violence of offline encounter. Social Media + Society, 7(1), 1-16. https://doi.org/10.1177/2056305120984445

Not: APA 7’de Doi yazımında “Doi: …” şeklindeki yazım kaldırılarak “http” ile başlayan tüm adres yazılması kuralı getirilmiştir. Makalenin Doi numarası varsa eklenmelidir. Makalelerde makale ismi küçük harflerle düz bir font ile dergi ismi ise italik ve büyük harfle başlayacak şekilde yazılmalıdır. Dergi cilt sayısı italik, sayı no. ise parantez içinde ve düz olmalıdır.


Tez:
Kaynakça: : Çiçek, T. (2020). Dijital gazetelerde hayvanların ideolojik temsili [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi.

Bildiri:
Kaynakça: Turancı, E. (2020, 21-23 October). Public Relations and advertising students’ attitude of Moodle: Open-source learning platform. [Conference presentation abstract]. 7th International Communication Days Communications Education In The Digital Age Symposium, Istanbul, Turkey.

Kayıhan, B. (2020, 4-6 Kasım). Fail ile Yapı Arasında İlişkisel Haber Okuma Süreci. [Konferans sunumu özeti]. IV. İlişkisel Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye.

İnternet:
Kaynakça: World Health Organization. (2018, May 24). The top 10 causes of death. https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/the-top-10-causes-of-death.

Web sitesinden habere atıf:
Toner, K. (2020, September 24). When Covid-19 hit, he turned his newspaper route into a lifeline for senior citizens. CNN. https://www.cnn.com/2020/06/04/us/coronavirus-newspaper-deliveryman-groceries-senior-citizens-cnnheroes-trnd/index.html.

Gazete:
Exploration of the Coast (1987, November 24). The Guardian.

Film:
Ledoux, P. (Producer) & Besson, L. (Director). (1994). Léon [Movie]. ABD: Columbia Pictures & Gaumont.

Türkçe makalede filme atıf:
Ledoux, P. (Yapımcı) & Besson, L. (Yönetmen). (1994). Léon [Film]. ABD: Columbia Pictures & Gaumont.


Facebook paylaşımı:
News From Science. (2019, June 21). Are you a fan of astronomy? Enjoy reading about what scientists have discovered in our solar system—and beyond? This [Image attached] [Status update]. Facebook. https://www.facebook.com/ScienceNOW/photos/a.117532185107/10156268057260108/?type=3&theater.

Metin içinde: (News From Science, 2019)

Instagram paylaşımı:
Philadelphia Museum of Art [@philamuseum]. (2019, December 3). “It’s always wonderful to walk in and see my work in a collection where it’s loved, and where people are [Photograph]. Instagram. https://www.instagram.com/p/B5oDnnNhOt4/

Metin içinde: (Philadelphia Museum of Art, 2019)

Twitter paylaşımı:
APA Databases [@APA_Databases]. (2020, September 2). We have curated a collection of journal articles from APA PsycArticles on #COVID19. View: https://bit.ly/2QrWj76 for recent coverage [Image attached] [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/APA_Databases/status/1301175576703664128.

Gates, B. [@BillGates]. (2019, September 7). Today, it’s difficult for researchers to diagnose #Alzheimers patients early enough to intervene. A reliable, easy and accurate diagnostic would [Thumbnail with link attached] [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/BillGates/status/1170305718425137152

Metin içinde: (APA Databases, 2020; Gates, 2019)


İhtiyaç duyulan diğer atıf örnekleri için : https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/examples/ adresi ziyaret edilmelidir. 

YENİ MEDYA DERGİSİ ETİK İLKELER VE YAYIN POLİTİKASI

Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi yayın organı olan Yeni Medya Dergisi, 2016 yılından beri yayınlanmaktadır. Sosyal bilimler, iletişim ve Yeni Medya disiplinlerinin kesiştiği tüm alanlarla ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik çalışmaların yayınlandığı kör hakemli, elektronik, uluslararası, akademik bir dergidir. Güz ve Bahar olmak üzere yılda iki kez yayınlanan dergi, Tr-Dizin ve Asos Index tarafından taranmakta ve dizinlenmektedir. 


Yeni Medya Dergisi’ne başvurular için ücret alınmamakta, makaleler DergiPark sistemi üzerinden açık erişim politikasıyla yayımlanmaktadır. Dergiye gönderilen makalelerin dili, Türkçe ve İngilizce olabilir.

Tüm çalışmalar Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi tarafından Creative Creative Commons Atıf-Gayrı Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) lisansıyla lisanslanmaktadır. Lisans, kullanıcılara uygun referans vermek, lisansa bağlantı sağlamak ve değişiklik yapıldıysa bilgi vermek kaydıyla makale metinlerini okuma, indirme, kopyalama, dağıtma, yazdırma, arama veya tam metin bağlantılarını paylaşma veya başka herhangi bir amaçla kullanma olanağı tanımaktadır. 

Yeni Medya Dergisi, yayın etiğinde uluslararası standartlara bağlıdır ve Committee on Publication Ethics (COPE), Directory of Open Access Journals (DOAJ), Open Access Scholarly Publishers Association (OASPA) ve World Association of Medical Editors (WAME) tarafından yayınlanan etik yayıncılık ilkelerini benimser. Principles of Transparency and Best Practice in Scholarly Publishing başlığı altında ifade edilen ilkeler için adres: https://publicationethics.org/resources/guidelines-new/principles-transparency-and-best-practice-scholarly-publishing

İntihal, duplikasyon, sahte yazarlık/inkar edilen yazarlık, araştırma/veri fabrikasyonu, makale dilimleme, telif hakları ihlali ve çıkar çatışmasının gizlenmesi gibi sorunlar etik dışı davranışlar olarak kabul edilir. Etik ihlaller yayından sonra tespit edilirse makale sistemden kaldırılır.

Dergiye gönderilen makaleler, başka bir yerde yayınlanmamış veya yayınlanmak üzere kabul edilmemiş olmalı; başka bir dergide değerlendirme sürecinde bulunmamalıdır. Yazılar, https://dergipark.org.tr/tr/pub/yenimedya adresindeki Makale Takip Sistemi aracılığıyla, e-posta adresi ve parolayla girilen kişisel sayfadan gönderildikten sonra, aynı sayfadan hakem süreci takip edilebilir.

Başvuru sırasında makalede yazar ve yazarların kimliğini açığa çıkaracak herhangi bir bilginin yer almaması gerekmektedir. Ayrıca çalışma için Telif Hakkı Devir Sözleşmesi, https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/30814  makale başvurusu sırasında DergiPark başvuru sistemi üzerinden yazarlara sunulmakta ve doldurulup imzalandıktan sonra dijital kopyasının başvuru gönderim aşamasında sisteme yüklenmesi gerekmektedir.


Dergi editörlüğünce ilk değerlendirmesi yapılan yazılar, kör hakemlik sistemiyle en az iki hakeme gönderilir. Hakemlerin raporlarında düzeltme istemesi durumunda yazar, sadece belirtilen düzeltmeler çerçevesinde değişiklikler yapabilir. Hakem raporlarından birisinin olumsuz olması durumunda, çalışma üçüncü bir hakeme gönderilir. Yayımlanmayan yazılar, yazarına geri gönderilmez. Hakemlerce istenen düzeltmelerin yapılması için, yazıyla ilgili bütün hakemlerin raporlarının gelmesi beklenir.

Dergiye özgün makalelerin yanı sıra forum, kitap, film, televizyon programı, sanat sunumu gibi iletişim ürünleriyle ilgili kısa tanıtım ve eleştiri yazıları ile ulusal/uluslararası etkinlik değerlendirme yazıları da kabul edilmektedir.

Gönderilen yazıların tezden üretilmesi, kongre, sempozyum veya bir toplantıda bildiri şeklinde sunulması yayınlanması için engel değildir. Bu tür etkinliklerden ve çalışmalardan türetilen makale başvuruları için editöre not olarak çalışmanın hangi etkinlikten türetildiği iletilmelidir. Dipnot olarak bu durum, makale altında mutlaka belirtilmelidir.

Dergiye verilen yazıların dergi kurallarına göre düzenlenmiş olması gerekir. Yazım kurallarına göre düzenlenmeyen yazılar, editör değerlendirmesi ve hakem sürecine geçmeden reddedilmektedir. Bu durumda gerekli düzeltme sonrası yazarın yeni bir başvuru oluşturması gerekmektedir.

Yeni Medya Dergisi’ne gönderilecek çalışmalar aşağıdaki özelliklere göre hazırlanmalı ve makale oluşturulurken sayfada yer alan “ŞABLON” kullanılmalıdır. https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/25289 Şablon kullanılmayan çalışmalar yazara iade edilmektedir.

Bir sonraki sayının yayınlanmasında en az 60 gün (2 ay) önce gönderilen başvurular, gelecek sayıda değerlendirilmeye alınabilecektir. 

Dergide yayınlanan yazıların bilimsel, içeriksel, dilsel ve hukuki sorumluluğu yazarlarına aittir.

Yazının yayımlanması konusunda son karar yayın kuruluna aittir.


Araştırma Etiği
Araştırma etiğinde uluslararası standartların gözetildiği Yeni Medya Dergisi’nde etik kurallara uygunluk, yazarın sorumluluğunda olup uluslararası araştırma etiği benimsenmiş ve gözetilmiş olmalıdır.

• İnsan araştırmalarında (anket, görüşme, deney vb.) kurumlardan Etik Kurul Onayı alınmalıdır. Etik Kurul Onayı olmayan çalışmalar dergiye kabul edilmemektedir. Bu çalışmalarda Etik Kurul Belgesi, çalışma ile birlikte sisteme yüklenmelidir.

• İnsan araştırmalarında katılımcılardan da “bilgilendirilmiş onam” alındığının yöntem bölümünde belirtilmesi gerekmektedir.

• İnsan araştırmalarında katılımcılar araştırmanın amacı, yöntemi ve varsa riskler konusunda bilgilendirilmelidir. Çalışmalarda katılım zorunlu olmamalı, gönüllülük esası benimsenmelidir.

• Çalışmalar herhangi bir kurum ya da kuruluşta gerçekleştirilecekse, bu kurumdan gerekli izinlerin alınmış olduğu, gerektiği durumda belgelenmelidir.

• Araştırmada çıkar çatışması varsa belirtilmelidir.

• Araştırmada çocukların, vesayet altındakilerin veya tasdiklenmiş hastalığı bulunanların yasal vasisinin onayı alınmalıdır ve bu onaylar gerektiği durumda belgelenmelidir.

Yazarların Sorumluluğu
• Bilimsel ve etik kurallara uygunluk, yazarın ya da yazarların sorumluluğundadır. Dergiye gönderilen çalışmalarda yazar çalışmanın başka yerde ya da dilde yayınlanmamış olduğunu ve başka bir yerde ya da dilde değerlendirmede olmadığını garanti etmek zorundadır. Yazarlar, çalışmanın orijinalliğini sağlamakla yükümlüdür.

• Çalışmada atıf ve kaynak gösterme kurallarına dikkat edilmeli ve yazar bu konuda doğabilecek yasal yükümlülüklerden sorumlu olduğunu bilmelidir. Çalışmada kullanılacak tablo, şekil, görsel gibi telife bağlı materyaller için gerekli izinler alınmalı ve referanslar metin içinde verilmelidir.

• Yazarların isim sıralaması, çalışmanın yazarlarının kararı olup bu sıralama Telif Hakkı Anlaşması Formu’nda da belirtilmeli ve form, tüm yazarlar tarafından imzalanmalıdır. Bu konuda çıkan anlaşmazlıklar, yazarların kendi sorumluluğundadır.

• Çalışmada, araştırmayı etkileyebilecek finansal destek ve/veya çıkar çatışması varsa bunlar belirtilmelidir.

• Yazarın kendi çalışmasında hata ya da yanlışlık tespit etmesi durumunda yazısını çekme hakkı saklıdır. Bu durumda geri çekme talebi için yazarın, yazılı bir dilekçe ile dergiye başvurması gerekmektedir.

Editörlerin Sorumluluğu
• Dergiye gönderilen tüm çalışmalar, nesnel olarak değerlendirilir.

• Değerlendirme amacıyla gönderilen çalışmalar, çift kör hakem değerlendirilmesinden geçirilir. Bu süreçte yazar ya da yazarların kimliklerini açığa çıkaracak herhangi bir bilginin, hakemlik sürecinde yer almaması dergi ekibi tarafından sağlanır.

• Editörler ve editör yardımcıları değerlendirme süreçlerinin devamlılığı konusunda sorumludur. Bir yazının başvurusundan itibaren tüm süreci titizlikle yönetmekle yükümlüdürler.

• Editörler, yazarlar ve hakemler arasında çıkar çatışmasına izin vermeden hakem atama süreçlerinde tam yetkilidir. Öte yandan dergide yayınlanacak çalışmalarla ilgili nihai karar, editör kuruluna aittir.

Hakemlerin Sorumluluğu
• Hakemler, değerlendirmeleri için gönderilen çalışmaları nesnel olarak incelemelidir.

• Hakemler; değerlendirme için kendilerine gönderilen çalışmaları, araştırma alanlarına uygun olarak kabul etmeli ya da reddetmeli, derginin işleyişinin devamı için bu kararlarını en kısa sürede editörlere bildirmelidir.

• Hakemler, değerlendirmeyi kabul ettikleri çalışmalara ait bilgilerin gizliliğini sağlamalı ve çalışmada herhangi bir telif hakkı ihlali ya da intihal tespit ederlerse, bunu gerekçeleri ile editör kuruluna bildirmeli ve bu durum hakkında rapor tutmalıdır.

• Hakemler bir çalışmayı değerlendirmeyi kabul ettiklerinde, kendilerine tanımlanan süre zarfında çalışmayı değerlendireceklerini beyan ederler. Aksi bir durumda editörlere bilgi vermeleri beklenmektedir.

• Hakemlerin kararlarını gerekçelendirerek bildirmeleri beklenmektedir. Bu durum hem akademik çalışmaların gelişimi hem de yazarın çalışması ile nihai kararın gerekçelerini bilmeleri açısından önem taşımaktadır.

• Hakemler; değerlendirme formunda bulunan ‘yazara not’ başlıklı alana çalışmaya ilişkin kararlarını ayrıntılı biçimde yazmalıdır. 



Hakem Süreci
Gönderilen çalışmalar öncelikle intihal taraması ile kontrol edilir. %20 ve üzeri benzerlik olan çalışmalarda benzerliğin içeriğine göre düzeltme ya da reddetme hakkı editör kuruluna aittir. Makale benzerlik oranı %20’yi aşmamalıdır. İntihal tespit edilen çalışmalar iade edilir. Bu konudaki sorumluluk, yazara aittir.

İntihal kontrolünden sonra, uygun olan makaleler editörler tarafından içerik, yöntem, konu gibi kriterler açısından değerlendirilir. Bu süreçte gerekli görülürse düzeltme ya da reddetme hakkı editöründür. Değerlendirmeye alınması uygun görülen çalışmaların kör hakem değerlendirme süreci başlatılır.

Değerlendirmeye alınması uygun görülen çalışmalar iki ulusal/uluslararası hakeme değerlendirmeye gönderilir.

Hakemlerin birbirinden farklı karar verdikleri durumlarda yazılar üçüncü bir hakeme gönderilir ve gelen karar bu doğrultuda değerlendirilir. Hakem değerlendirmeleri sonucunda bir çalışmanın doğrudan kabul edilmesi, reddedilmesi ya da düzeltme talep edilmesi ihtimali bulunmaktadır.

Düzeltme talep edilen çalışmalar, hakemlerin talepleri doğrultusunda yeniden hakem değerlendirmesine alınabileceği gibi, hakemin yeniden görmeyi talep etmediği durumlarda editör tarafından kontrol edilir. Düzeltmelerin uygun bulunması ile yazının yayımlanmasına ilişkin nihai karar verilir

İşlemleme Ücreti
Dergide makale yayını ve makale süreçlerinin yürütülmesi herhangi bir ücrete tabi değildir. Dergiye gönderilen ya da yayınlanması için kabul edilen makaleler için işlemleme ücreti, gönderim ücreti ya da telif ücreti adları altında herhangi bir ücret alınmaz ve ödenmez.

Makale gönderimi ve değerlendirme süreçleri de dahil olmak üzere yazarlardan herhangi bir ad altında ücret talep edilmemektedir.