Söyleşi
BibTex RIS Kaynak Göster

Marc Prensky ile Dijital Yerliler ve Yapay Zekâ Yerlileri Üzerine Söyleşi: 21. Yüzyıl Çocuklarını Yeniden Tanımlamak ve Güçlendirmek

Yıl 2024, Sayı: 16, 422 - 428, 29.06.2024

Öz

8 Ocak 2024 tarihinde, KEP kapsamında, yazar ve eğitimci Marc Prensky ile yeni makalesi "Our Coming AI Natives" hakkında çevrimiçi bir söyleşi gerçekleştirdik. "Dijital yerliler" ve "dijital göçmenler" kavramlarını literatüre kazandırmasıyla bilinen Prensky ile söyleşimizde, üretken yapay zekâ (AI) teknolojisinin dönüştürücü potansiyelini konuştuk. Prensky, dijital araçlara ve gelişmekte olan AI teknolojilerine genç nesillerin doğuştan gelen aşinalık ve uyum yeteneklerini vurgulayarak, dijital yerliler ve AI yerlilerinin derinlemesine tanımlarını sağladı.

Kaynakça

  • Söyleşi türü makalelerde kaynak bulunmamaktadır.

Interview with Marc Prensky on Digital Natives and AI Natives: Reframing and Empowering 21st Century Kids

Yıl 2024, Sayı: 16, 422 - 428, 29.06.2024

Öz

On January 8, 2024, as part of the career planning course event, we conducted an online interview with author and educational writer Marc Prensky regarding his new article "Our Coming AI Natives." During our conversation with Prensky, renowned for introducing the concepts of "digital natives" and "digital immigrants," we explored the transformative potential of generative AI. Prensky provided insightful definitions of digital natives and AI natives, emphasizing the innate familiarity and adaptability of younger generations to digital tools and emerging AI technologies.

Kaynakça

  • Söyleşi türü makalelerde kaynak bulunmamaktadır.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Yeni Medya
Bölüm Söyleşi
Yazarlar

Gülden Demir 0000-0002-6028-5496

Erken Görünüm Tarihi 28 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 13 Şubat 2024
Kabul Tarihi 15 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Demir, G. (2024). Interview with Marc Prensky on Digital Natives and AI Natives: Reframing and Empowering 21st Century Kids. Yeni Medya(16), 422-428.