Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Korku (FOMO): Digital Yerli Netflix Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2025, Sayı: 18, 241 - 256, 30.06.2025
https://doi.org/10.55609/yenimedya.1654039

Öz

Bu çalışmada dijital bağımlılık ana başlığı altında teknolojik çağın getirisi olan gelişmeleri kaçırma korkusunun (FOMO), Netflix kullanıcısı dijital yerli bireylere yönelik bir araştırma yapılmıştır. Araştırmaların, FOMO bağımlılığı olan bireylerin genellikle sosyal medya ortamlarında yoğunlaşması ve diğer medya ortamları hakkında bir çalışmanın bulunmaması tartışmaları kısıtlamaktadır. Bu amaçla, Netflix aktif kullanıcısı olan en az 1997 doğumlu olma kaidesi ile yirmi dört kişiyle nitel bir görüşme tekniği olan yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Dört ayrı temaya ayrılarak incelemelerde bulunulmuştur. Dijital yerli bireylerin genel anlamda Netflix kullanım motivasyonları, katılımcıların Netflix kullanımında yaşadıkları gelişmeleri kaçırma korkusu, sosyal ortamlarının gelişmeleri kaçırma korkusuna etkisi ve Netflix izleme davranışları nedenleri ile açığa çıkarılması hedeflenmiştir. Bu amaçla, katılımcıların gelişmeleri kaçırma korkusunu anlamak ve yorumlamak için oluşturulan görüşme soruları “Fear Of Missing Out” ölçeğinden hazırlanmıştır. Çalışma sonunda, dijital yerli bireylerin Netflix kullanımında farklı seviyelerde ve farklı faktörlere bağlı olarak gelişmeleri kaçırma korkusu yaşadıkları ve özellikle sosyal ortamlarındaki bireylerin, yaşanılan FOMO seviyesine doğrudan etkide bulunduğu önemli belirleyiciler olarak öne çıkmıştır.

Kaynakça

  • Abel, J. P., Buff, C. L., & Burr, S. A. (2016). Social Media and the Fear of Missing Out: Scale Development and Assessment. Journal of Business & Economics Research, 14(1), 33–44. https://doi.org/10.54155/jbs.40.1.21-36
  • About Netflix. (2025). About Netflix. https://about.netflix.com/leadership
  • Akeren, İ., Koçak, L., Özgöl, M., & Demir, M. (2025). Social Media Interaction Motivation Scale: Development and Relations with Fear of Missing Out, Phubbing, Social Media Disorder, Gender and Time Spent. International Journal of Human–Computer Interaction, 41(11). 1-15. https://doi.org/10.1080/10447318.2025.2505781
  • Alfina, Hartini, S., & Mardhiyah, D. (2023). FOMO Related Consumer Behaviour in Marketing Context: A Systematic Literature Review. Cogent Business & Management, 10(3). https://doi.org/10.1080/23311975.2023.2250033
  • Arslankoç, S., Salduz Doruk, Ç., & Koçak, O. (2023). Genç Yetişkinlerde Dijital Bağımlılık ve Öz-Kontrol İlişkisinde Psikolojik Sağlamlığın Aracı Rolü. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 34(2023), 467-495. https://doi.org/10.15182/diclesosbed.1300592
  • Arum, R., & Roksa, J. (2011). Academically Adrift: Limited Learning on College Campuses. University of Chicago Press.
  • Aydin, D., Selvi, Y., Kandeger, A., & Boysan, M. (2019). The Relationship of Consumers’ Compulsive Buying Behavior With Biological Rhythm, Impulsivity, And Fear of Missing out. Biological Rhythm Research, 52(21). https://doi.org/10.1080/09291016.2019.1654203
  • Cham, S., Algashami, A., Aldhayan, M., McAlaney, J., Phalp, K., Almourad, M. B., & Ali, R. (2019). Digital Addiction: Negative Life Experiences and Potential for Technology-Assisted Solutions. In Á. Rocha, H. Adeli, L. P. Reis, & S. Costanzo (Ed.), New Knowledge in Information Systems and Technologies (C. 931, ss. 921-931). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-16184-2_87
  • Chotpitayasunondh, V., & Douglas, K. M. (2016). How “Phubbing” Becomes The Norm: The Antecedents And
  • Consequences of Snubbing Via Smartphone. Computers in Human Behavior, 63(2016), 9-18. https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.05.018
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Eğiten Kitap Yayıncılık.
  • Çeli̇k, F., & Akkoyun, A. Z. (2021). Disiplinlerarası Yaklaşımla Sanal Uyuşturucu: FOMO. İslam Medeniyeti Dergisi, 7(48), 23-33.
  • Çelik, I. K., Eru, O., & Cop, R. (2019). The Effects Of Consumers Fomo Tendencies on Impulse Buying And The Effects of Impulse Buying on Post- Purchase Regret: An İnvestigation On Retail Stores. Brain-Broad Research In Artificial Intelligence and Neuroscience, 10(3), 124-138. http://dx.doi.org/10.70594/brain/v10.i3/13
  • Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). Self-Determination Theory and the Facilitation of Intrinsic Motivation, Social Development, and Well-Being. American Psychologist, 1(50), 68-78. https://doi.org/10.1037/0003-066X.55.1.68
  • Doğan, N. (2019). Bertrand Russell’ın Gözünden Aristoteles’in Kıyas Teorisine Genel Bir Bakış. Archives of Philosophy, 51(4), 524-538. https://doi.org/10.26650/arcp2019-5107
  • Dong, Y., Chen, M., Wu, Z., & Zhang, Z. (2024). Covid-19 Psychological Pressures, Depression And FOMO: The Mediating Role of Online Social Support And Emotional Regulation. BMC Psychology, 12(1), 1-15. https://doi.org/10.1186/s40359-024-01610-2
  • Elhai, J. D., Levine, J. C., Dvorak, R. D., & Hall, B. J. (2016). Fear Of Missing Out, Need For Touch, Anxiety And Depression Are Related To Problematic Smartphone Use. Computers in Human Behavior, 63(2016), 509-516. https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.05.079
  • Gerring, J. (2006). Case Study Research: Principles and Practices. Cambridge University Press.
  • Griffiths, M. (2000). Internet Addiction Time to be Taken Seriously?, Addiction Research, 8(5), 413-418. https://doi.org/10.3109/16066350009005587
  • Güçlü, İ. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Nobel Yayıncılık.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Hodkinson, C. (2019). "Fear of Missing Out" (FOMO) Marketing Appeals: A Conceptual Model. Journal of Marketing Communications, 25(1), 65-88. https://doi/abs/10.1080/13527266.2016.1234504
  • Irmak, A. Y., & Erdogan, S. (2015). Dıgıtal Game Addıctıon among Adolescents and Younger Adults: A Current Overvıew. Turkish Journal of Psychiatry, 27(1), 1-11. https://doi.org/10.5080/u13407
  • Karabulut, B. (2015). Bilgi Toplumu Çağında Dijital Yerliler, Göçmenler ve Melezler. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(11), 11-23.
  • Kenny, G. (2023). The Global State of Digital in April 2023. We Are Social Canada. https://wearesocial.com/ca-en/blog/2023/04/the-global-state-of-digital-in-april-2023/
  • Koban, K., Neureiter, A., Stevic, A., & Matthes, J. (2022). The COVID-19 Infodemic at Your Fingertips. Reciprocal Relationships Between COVID-19 Information FOMO, Bedtime Smartphone News Engagement, And Daytime Tiredness Over Time. Computers in Human Behavior, 130(2022), 1-8. https://doi.org/10.1016/j.chb.2021.107175
  • Luftiani, D., Setiawan, A., Safitri, M., & Wibowo, M. E. S. (2025). Eksplorası Hubungan Fear Of Mıssıng Out (Fomo), Pengaruh Selebrıtı, Dan Lımıted Edıtıon Terhadap Purchase Intentıon Boneka Labubu Pada Komunıtas Labubu Dı Medıa Sosıal. Dinamika: Jurnal Manajemen Sosial Ekonomi, 5(1), 89-101. https://doi.org/10.51903/kkt7hc24
  • Mallari, E. F. I., Anadio, M. T., Bombita, F. D., Espiritu, A., Geronimo, R., & Herrera, J. C. (2023). Fear of Missing Out (FOMO) and Academic Performance of College Students During the COVID-19 Pandemic: A Brief Report. North American Journal of Psychology , 25(1), 67-74.
  • Mumay, B. (2003). İnternet Gazeteciliği ve Haberin Değişen İşlevi. [Yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Özer, M. A. (2017). Yönetişimden Dijital Yönetişime: Paradigma Değişiminin Teknolojik Boyutu. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 6(16), 458-479.
  • Özyirmidokuz, E. K., & Karakaş, B. A. (2019). Dijital Bağımlılık ile Mücadelede Sosyal Bilişimin Rolü. [Conference presentation abstract]. 5. International Management Information Systems Conference. https://doi.org/10.6084/m9.figshare.7550777.v1
  • Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants Part 2: Do They Really Think Differently? On the Horizon, 9(6), 1-6. https://doi.org/10.1108/10748120110424843
  • Przybylski, A. K., Murayama, K., DeHaan, C. R., & Gladwell, V. (2013). Motivational, Emotional, and Behavioral Correlates of Fear of Missing Out. Computers in Human Behavior, 29(4), 1841-1848. https://doi.org/10.1016/j.chb.2013.02.014
  • Rahardjo, L. K. D., & Soetjiningsih, C. H. (2022). Fear of Missing Out (FOMO) dengan Kecanduan Media Sosial Pada Mahasiswa. Bulletin of Counseling and Psychotherapy, 4(2), 460-465. https://doi.org/10.51214/bocp.v4i3.328
  • Stoll, J. (2025). Netflix: Number of Subscribers Worldwide 2024. Statista. https://www.statista.com/statistics/250934/quarterly-number-of-netflix-streaming-subscribers-worldwide/
  • Şener, B. Ç., & Uğurhan, Y. Z. C. (2019). Reklam Etkiliği Açısından Geleneksel ve Yeni Medyada Yayınlanan Bir Reklamın X, Y ve Z Kuşakları Arasında Karşılaştırılması. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 4(1), 50-72.
  • Tanhan, F., Özok, H. İ., & Tayi̇z, V. (2022). Gelişmeleri Kaçırma Korkusu (FoMO): Güncel Bir Derleme. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 14(1), 74-85. https://doi.org/10.18863/pgy.942431
  • Thompson, A. (2024, Ekim 23). Digital 2024 October Global Statshot Report. We Are Social Canada. https://wearesocial.com/ca-en/blog/2024/10/digital-2024-october-global-statshot-report/
  • Yang, S. C., & Tung, C.-J. (2007). Comparison of Internet Addicts And Non-Addicts İn Taiwanese High School. Computers in Human Behavior, 23(1), 79-96. https://doi.org/10.1016/j.chb.2004.03.037
  • Yengin, D. (2019). Dıgıtal Addıctıon as Technology Addıctıon. Turkısh Onlıne Journal Of Desıgn Art And Communıcatıon, 9(2), 130-144. https://doi.org/10.7456/10902100/007
  • Yildirim, S., & Ki̇şi̇oğlu, A. N. (2018). Teknolojinin Getirdiği Yeni Hastalıklar: Nomofobi, Netlessfobi, FoMO. SDÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 25(4), 473-480. https://doi.org/10.17343/sdutfd.380640
  • Zhao, N., & Zhou, G. (2021). COVID-19 Stress and Addictive Social Media Use (SMU): Mediating Role of Active Use and Social Media Flow. Front. Psychiatry, 12(635546), 1-8. https://doi.org/10.3389/fpsyt.2021.635546

Digital Fear (FOMO): A Study on Dijital Native Netflix Users

Yıl 2025, Sayı: 18, 241 - 256, 30.06.2025
https://doi.org/10.55609/yenimedya.1654039

Öz

In this study, a research was conducted on digital native individuals who are Netflix users and who are afraid of missing out (FOMO), which is a result of the technological age, under the main title of digital addiction. The fact that research on individuals with FOMO addiction generally focuses on social media environments and that there are no studies on other media environments limits the discussions. For this purpose, a semi-structured interview, which is a qualitative interview technique, was conducted with twenty-four people who were active Netflix users and were born at least in 1997. The studies were conducted under four separate themes. It was aimed to reveal the general Netflix usage motivations of digital native individuals, the fear of missing out on developments experienced by the participants in Netflix usage, the effect of their social environments on the fear of missing out and the reasons for Netflix viewing behaviors. For this purpose, the interview questions created to understand and interpret the fear of missing out were prepared from the "Fear of Missing Out" scale. At the end of the study, it was revealed that digital native individuals experience fear of missing out at different levels and depending on different factors in their Netflix use, and especially individuals in their social environments directly affect the level of FOMO experienced.

Kaynakça

  • Abel, J. P., Buff, C. L., & Burr, S. A. (2016). Social Media and the Fear of Missing Out: Scale Development and Assessment. Journal of Business & Economics Research, 14(1), 33–44. https://doi.org/10.54155/jbs.40.1.21-36
  • About Netflix. (2025). About Netflix. https://about.netflix.com/leadership
  • Akeren, İ., Koçak, L., Özgöl, M., & Demir, M. (2025). Social Media Interaction Motivation Scale: Development and Relations with Fear of Missing Out, Phubbing, Social Media Disorder, Gender and Time Spent. International Journal of Human–Computer Interaction, 41(11). 1-15. https://doi.org/10.1080/10447318.2025.2505781
  • Alfina, Hartini, S., & Mardhiyah, D. (2023). FOMO Related Consumer Behaviour in Marketing Context: A Systematic Literature Review. Cogent Business & Management, 10(3). https://doi.org/10.1080/23311975.2023.2250033
  • Arslankoç, S., Salduz Doruk, Ç., & Koçak, O. (2023). Genç Yetişkinlerde Dijital Bağımlılık ve Öz-Kontrol İlişkisinde Psikolojik Sağlamlığın Aracı Rolü. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 34(2023), 467-495. https://doi.org/10.15182/diclesosbed.1300592
  • Arum, R., & Roksa, J. (2011). Academically Adrift: Limited Learning on College Campuses. University of Chicago Press.
  • Aydin, D., Selvi, Y., Kandeger, A., & Boysan, M. (2019). The Relationship of Consumers’ Compulsive Buying Behavior With Biological Rhythm, Impulsivity, And Fear of Missing out. Biological Rhythm Research, 52(21). https://doi.org/10.1080/09291016.2019.1654203
  • Cham, S., Algashami, A., Aldhayan, M., McAlaney, J., Phalp, K., Almourad, M. B., & Ali, R. (2019). Digital Addiction: Negative Life Experiences and Potential for Technology-Assisted Solutions. In Á. Rocha, H. Adeli, L. P. Reis, & S. Costanzo (Ed.), New Knowledge in Information Systems and Technologies (C. 931, ss. 921-931). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-16184-2_87
  • Chotpitayasunondh, V., & Douglas, K. M. (2016). How “Phubbing” Becomes The Norm: The Antecedents And
  • Consequences of Snubbing Via Smartphone. Computers in Human Behavior, 63(2016), 9-18. https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.05.018
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Eğiten Kitap Yayıncılık.
  • Çeli̇k, F., & Akkoyun, A. Z. (2021). Disiplinlerarası Yaklaşımla Sanal Uyuşturucu: FOMO. İslam Medeniyeti Dergisi, 7(48), 23-33.
  • Çelik, I. K., Eru, O., & Cop, R. (2019). The Effects Of Consumers Fomo Tendencies on Impulse Buying And The Effects of Impulse Buying on Post- Purchase Regret: An İnvestigation On Retail Stores. Brain-Broad Research In Artificial Intelligence and Neuroscience, 10(3), 124-138. http://dx.doi.org/10.70594/brain/v10.i3/13
  • Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). Self-Determination Theory and the Facilitation of Intrinsic Motivation, Social Development, and Well-Being. American Psychologist, 1(50), 68-78. https://doi.org/10.1037/0003-066X.55.1.68
  • Doğan, N. (2019). Bertrand Russell’ın Gözünden Aristoteles’in Kıyas Teorisine Genel Bir Bakış. Archives of Philosophy, 51(4), 524-538. https://doi.org/10.26650/arcp2019-5107
  • Dong, Y., Chen, M., Wu, Z., & Zhang, Z. (2024). Covid-19 Psychological Pressures, Depression And FOMO: The Mediating Role of Online Social Support And Emotional Regulation. BMC Psychology, 12(1), 1-15. https://doi.org/10.1186/s40359-024-01610-2
  • Elhai, J. D., Levine, J. C., Dvorak, R. D., & Hall, B. J. (2016). Fear Of Missing Out, Need For Touch, Anxiety And Depression Are Related To Problematic Smartphone Use. Computers in Human Behavior, 63(2016), 509-516. https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.05.079
  • Gerring, J. (2006). Case Study Research: Principles and Practices. Cambridge University Press.
  • Griffiths, M. (2000). Internet Addiction Time to be Taken Seriously?, Addiction Research, 8(5), 413-418. https://doi.org/10.3109/16066350009005587
  • Güçlü, İ. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Nobel Yayıncılık.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Hodkinson, C. (2019). "Fear of Missing Out" (FOMO) Marketing Appeals: A Conceptual Model. Journal of Marketing Communications, 25(1), 65-88. https://doi/abs/10.1080/13527266.2016.1234504
  • Irmak, A. Y., & Erdogan, S. (2015). Dıgıtal Game Addıctıon among Adolescents and Younger Adults: A Current Overvıew. Turkish Journal of Psychiatry, 27(1), 1-11. https://doi.org/10.5080/u13407
  • Karabulut, B. (2015). Bilgi Toplumu Çağında Dijital Yerliler, Göçmenler ve Melezler. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(11), 11-23.
  • Kenny, G. (2023). The Global State of Digital in April 2023. We Are Social Canada. https://wearesocial.com/ca-en/blog/2023/04/the-global-state-of-digital-in-april-2023/
  • Koban, K., Neureiter, A., Stevic, A., & Matthes, J. (2022). The COVID-19 Infodemic at Your Fingertips. Reciprocal Relationships Between COVID-19 Information FOMO, Bedtime Smartphone News Engagement, And Daytime Tiredness Over Time. Computers in Human Behavior, 130(2022), 1-8. https://doi.org/10.1016/j.chb.2021.107175
  • Luftiani, D., Setiawan, A., Safitri, M., & Wibowo, M. E. S. (2025). Eksplorası Hubungan Fear Of Mıssıng Out (Fomo), Pengaruh Selebrıtı, Dan Lımıted Edıtıon Terhadap Purchase Intentıon Boneka Labubu Pada Komunıtas Labubu Dı Medıa Sosıal. Dinamika: Jurnal Manajemen Sosial Ekonomi, 5(1), 89-101. https://doi.org/10.51903/kkt7hc24
  • Mallari, E. F. I., Anadio, M. T., Bombita, F. D., Espiritu, A., Geronimo, R., & Herrera, J. C. (2023). Fear of Missing Out (FOMO) and Academic Performance of College Students During the COVID-19 Pandemic: A Brief Report. North American Journal of Psychology , 25(1), 67-74.
  • Mumay, B. (2003). İnternet Gazeteciliği ve Haberin Değişen İşlevi. [Yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Özer, M. A. (2017). Yönetişimden Dijital Yönetişime: Paradigma Değişiminin Teknolojik Boyutu. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 6(16), 458-479.
  • Özyirmidokuz, E. K., & Karakaş, B. A. (2019). Dijital Bağımlılık ile Mücadelede Sosyal Bilişimin Rolü. [Conference presentation abstract]. 5. International Management Information Systems Conference. https://doi.org/10.6084/m9.figshare.7550777.v1
  • Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants Part 2: Do They Really Think Differently? On the Horizon, 9(6), 1-6. https://doi.org/10.1108/10748120110424843
  • Przybylski, A. K., Murayama, K., DeHaan, C. R., & Gladwell, V. (2013). Motivational, Emotional, and Behavioral Correlates of Fear of Missing Out. Computers in Human Behavior, 29(4), 1841-1848. https://doi.org/10.1016/j.chb.2013.02.014
  • Rahardjo, L. K. D., & Soetjiningsih, C. H. (2022). Fear of Missing Out (FOMO) dengan Kecanduan Media Sosial Pada Mahasiswa. Bulletin of Counseling and Psychotherapy, 4(2), 460-465. https://doi.org/10.51214/bocp.v4i3.328
  • Stoll, J. (2025). Netflix: Number of Subscribers Worldwide 2024. Statista. https://www.statista.com/statistics/250934/quarterly-number-of-netflix-streaming-subscribers-worldwide/
  • Şener, B. Ç., & Uğurhan, Y. Z. C. (2019). Reklam Etkiliği Açısından Geleneksel ve Yeni Medyada Yayınlanan Bir Reklamın X, Y ve Z Kuşakları Arasında Karşılaştırılması. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 4(1), 50-72.
  • Tanhan, F., Özok, H. İ., & Tayi̇z, V. (2022). Gelişmeleri Kaçırma Korkusu (FoMO): Güncel Bir Derleme. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 14(1), 74-85. https://doi.org/10.18863/pgy.942431
  • Thompson, A. (2024, Ekim 23). Digital 2024 October Global Statshot Report. We Are Social Canada. https://wearesocial.com/ca-en/blog/2024/10/digital-2024-october-global-statshot-report/
  • Yang, S. C., & Tung, C.-J. (2007). Comparison of Internet Addicts And Non-Addicts İn Taiwanese High School. Computers in Human Behavior, 23(1), 79-96. https://doi.org/10.1016/j.chb.2004.03.037
  • Yengin, D. (2019). Dıgıtal Addıctıon as Technology Addıctıon. Turkısh Onlıne Journal Of Desıgn Art And Communıcatıon, 9(2), 130-144. https://doi.org/10.7456/10902100/007
  • Yildirim, S., & Ki̇şi̇oğlu, A. N. (2018). Teknolojinin Getirdiği Yeni Hastalıklar: Nomofobi, Netlessfobi, FoMO. SDÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 25(4), 473-480. https://doi.org/10.17343/sdutfd.380640
  • Zhao, N., & Zhou, G. (2021). COVID-19 Stress and Addictive Social Media Use (SMU): Mediating Role of Active Use and Social Media Flow. Front. Psychiatry, 12(635546), 1-8. https://doi.org/10.3389/fpsyt.2021.635546
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yeni Medya, İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tuğçe Ezgi Şahin 0000-0001-8211-9360

Meltem Kurt Tahtalı 0000-0002-6868-9399

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 10 Mart 2025
Kabul Tarihi 12 Haziran 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Şahin, T. E., & Kurt Tahtalı, M. (2025). Dijital Korku (FOMO): Digital Yerli Netflix Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma. Yeni Medya(18), 241-256. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1654039