İnsan ve doğa arasındaki ilişkinin tarihsel seyrine bakıldığında belli başlı dönemlerde ciddi kırılmaların meydana geldiği görülmektedir. Tarım Devrimi ve Sanayi Devrimi gibi makro ölçekli gelişmeler, insanın doğa üzerindeki etkisini arttırmıştır. Bu artışa paralel olarak yükselen ekolojik felaketlerin arka planında da antropojenik temelli etkiler son derece önemli rol oynamaktadır. Ekolojik felaketlere yönelik bireylerin hissetmiş olduğu bir tür endişe, korku ve suçluluk olarak nitelendirilen eko-anksiyete birçok ekolojik kriz anında kamuoyunda belirginlik kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, 2021 yılında Marmara Deniz’inde meydana gelen müsilaj krizini eko-anksiyete kavramı çerçevesinde inceleyerek müsilaj,eko-anksiyete ve yeni medya arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmada netnografi yöntemi kullanılmış ve Marmara Denizi’ndeki müsilaj krizine dair YouTube’da yayımlanan ve bu konu hakkında en çok izleme oranına sahip olan iki video-habere yapılan kullanıcı yorumları, eko-anksiyete çerçevesinde analiz edilmiştir. Çalışma bulgularında da görüldüğü üzere insanlar, dijital ortamlarda başta korku ve suçluluk olmak üzere endişe, belirsizlik ve keder gibi duygularla ekolojik anksiyetelerini dışa vurmaktadırlar.
Throughout history, significant ruptures have occurred in the relationship between humans and nature. Macro-scale developments such as the Agricultural Revolution and the Industrial Revolution have increased human impact on nature. Parallel to this increase, anthropogenic factors play a crucial role in the background of escalating ecological disasters. Eco-anxiety, which is defined as a kind of anxiety, fear and guilt felt by individuals towards ecological disasters, becomes evident in the public opinion in many times of ecological crisis.The aim of this study is to examine the mucilage crisis that occurred in the Marmara Sea in 2021 within the framework of the concept of eco-anxiety and to reveal the relationship between mucilage, eco-anxiety and new media. The netnography method was used in the study and the user comments on the two video news stories that were published on YouTube about the mucilage crisis in the Marmara Sea and had the highest viewing rate on this subject were analyzed within the framework of eco-anxiety. As can be seen in the study findings, people express their ecological anxiety in digital environments with emotions such as fear and guilt, anxiety, uncertainty and grief.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 16 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 18 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.