Visuals such as drawings are used in research and classroom practice to understand students’ ideas or knowledge about any topic. In this study, students’ ideas about 50 years later world in the method of drawing are examined. The aim of this study is to understand students’ environmental awereness and ideas about future environment. The data was gathered from 165 students (85 female and 80 male) from Turkey and collected in the school year 2014-2015. The students’ averaged ages are between 6-11. The data was collected in two steps. Firstly, the students were asked to draw how will be the world (environment) 50 years laters. The students could draw any environment picture they thought for the future. Secondly, the students were asked to write a paragraph (minimum 30 words) about their pictures. As a result of this research, it is revealed that children are aware of the problems of their environment. Afforestation, garbage parsing, public transport, installing filters in factory chimneys, to remind the rules, placing warning sings writing to increase the green idea are the subjects which children emphasized about. But in our study we found also that they were desperate and pessimistic aboıut the future. We recommend that the teachers be taught how to encourage the students for being optimistic about the future. For changing children’s perception of the environment, it can be created integrated activities that require the active participation of children and teachers.Teachers could recommend environmental- based projects that develop of environmental awareness of children at national and global level.
Keywords: environment education, drawing method, studensts’ ideas
Çizim gibi görseller öğrencilerin herhangi bir konu başlığı için görüş veya bilgilerini öğrenmek adına sınıf ortamında ve bilimsel araştırmalarda kullanılmaktadır. Bu çalışmada öğrencilerin 50 yıl sonraki dünya ile ilgili fikirleri öğrenci çizimleri incelenerek belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın amacı, öğrencilerin çevresel farkındalıklarını anlamak ve gelecek dünya ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Çalışmaya Türkiye’den 185 öğrenci (85 kız, 80 erkek) katılmıştır ve veriler 2014-2015 eğitim öğretim yılında toplanmıştır. Çalışmaya katılan öğrenciler 6-11 yaş grubu arasındadır. Çalışmadaki veriler iki basamak altında toplanmıştır. İlk olarak öğrencilerden 50 yıl sonraki çevre ile ilgili bir resim çizmeleri istenmiştir. Öğrencilere çevre ile ilgili istedikleri herhangi bir konuyu çizebilecekleri söylenmiştir. İkinci olarak çizdikleri resimle ilgili bir paragraf (en az 30 kelimelik) yazmaları istenmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin çevresel sorunlarla ilgili farkındalıkları saptanmıştır. Ağaçlandırma, çöp ayrıştırma, toplu taşıma, fabrika bacalarına filitre takma, uyarı tabelaları koyma öğrencilerin geleceği korumak için en çok vurguladıkları çizimler arasında yer almıştır. Fakat öğrencilerin gelecekle ilgili kaygılı ve olumsuz düşünceler içinde oldukları tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin gelecekle ilgili olumsuz kaygılarının öğretmenler tarafından nasıl giderileceği konusunda önerilerde bulunulmuştur. Öğrenci ve öğretmenin birlikte aktif olarak yer aldığı etkinlikler geliştirmenin öğrencilerin gelecekteki çevre ile ilgili olumsuz düşüncelerini değiştirebileceği önerilmektedir. Ayrıca öğretmenler öğrencilerin ulusal ve uluslararası düzeyde çevresel farkındalıklarını arttıracak projeler önerebilirler
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Etik kurul onayı belgesi yüklenmesi zorunludur. Taranan indexler: DRJI, ResearchBib, Google Scholar, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Electronic Journals Library, JournalSeek, Academic Keys, Scientific Indexing Services, SOBIAD