Küresel ölçekli büyük yıkım veren iki savaş
Avrupa’yı yerle bir etmeden hemen önce, 19.yüzyılın sonu ve 20 yüzyılın başı,
özellikle Germen egemenliğindeki coğrafya, felsefi, yazınsal, düşünsel ve
sanatsal anlamda anıtsal yapıtlar sunar. Bu yapıtlarda dönemin oturduğu siyasi,
sosyal, felsefi zeminin de fikri temelleri görülebilmektedir. Bu fikri
temellerin biri de Nietzsche’nin ‘Böyle Söyledi Zerdüşt’ isimli edebi eseri ve
bu eserde bahsedilen ‘Üstinsan’, ‘Bengi Dönüş’ gibi kavramlardır. Diğer sosyal
bilimler kadar felsefe ile de ortak pek çok noktada buluşan müzik bu düşünceden
Richard Strauss aynı isimli senfonik şiiri ile yararlanmıştır.
Bu çalışmada Germen ruhunun ve müzik geleneğinin
parlak temsilcisi Richard Strauss’un, Nietzsche’nin düşüncelerinin bir özeti
olan ‘Böyle Söyledi Zerdüşt’ adlı felsefi eserini, aynı isimli senfonik şiiri
aracılığı ile nasıl yorumladığı anlamlandırılmaya çalışılacaktır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Etik kurul onayı belgesi yüklenmesi zorunludur. Taranan indexler: DRJI, ResearchBib, Google Scholar, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Electronic Journals Library, JournalSeek, Academic Keys, Scientific Indexing Services, SOBIAD