ÖZ
Bu çalışma ile koro müziği gruplarında şarkı söyleyen bireylerin (korist), Benlik Kurgusu yapılanmalarını ortaya koymak amaçlanmaktadır. Koro müziği doğası gereği bir grup etkileşimi içerisinde, topluluk halinde icraya dayandığı için, özellikle bağlaşık ve bağımsız benlik kurguları ile bağlantısı olup olmadığı, ya da varsa nasıl bağlantıları olduğu araştırılmıştır. İlişkisel Tarama Modeli ile oluşturulan araştırmanın evrenini koro müziği gruplarında yer alan bireyler, örneklemini ise ülkemizde 25 farklı amatör koro grubunda yer alan 163 korist oluşturmaktadır. Benlik Kurgusu Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formunda yer alan çoktan seçmeli sorulardan elde edilen veriler, R paket programı ile analiz edilerek, anlamlılık düzeyi p< 0,05 alınmış olup, tanımlayıcı analizlere ek olarak toplam puan hesaplamaları yapılmıştır. Gruplar arasında ikili benlik kurgusu farkı olup olmadığı t testi ile test edilip, benlik kurgusu ile değişkenler arasındaki olası ilişki(ler) ANOVA ile değerlendirilmiştir. Sonuçlar, grafik ve tablolar halinde görselleştirilmiş, Kişisel Bilgi Formunda yer alan açık uçlu sorular ise, araştırmacı tarafından nitel analiz ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, koristlerin toplam benlik kurgusu puanlarının yüksek olduğu, cinsiyet değişkeninde kadınlarda erkeklere oranla bağlaşık benlikte anlamlı fark ortaya çıktığı, müzikal geçmiş açısından; müzik deneyimi olanların, olmayanlara oranla toplam benlik puanlarında anlamlı fark olduğu, alt boyutlarda ise bağımsız benlik boyutunun ön plana çıktığı görülmüştür.
koro müziği korist benlik kurgusu bağımsız benlik bağlaşık benlik
The study aims to reveal the Self-Construal structures of individuals (choristers) who sing in choral music groups. Since choral music, by its nature, is based on collective performance within group interaction. It was investigated whether there is a relationship, particularly with interdependent and independent self-construal, and if so, how these relationships are formed. The population of the research, designed using the Relational Survey Model, consists of individuals in choral music groups, while the sample comprises 163 choristers from 25 different amateur choirs in our country. The data obtained from the Self-Construal Scale and multiple-choice questions in the Personal Information Form were analyzed using the R package program, with a significance level set at p< 0.05. In addition to descriptive analyses, total score calculations were conducted. Whether there was a difference in dual self-construal between groups was tested using the t-test, and the possible relationship(s) between self-construal and the variables were evaluated through ANOVA. The results were visualized in the form of graphs and tables, while the open-ended questions in the Personal Information Form were evaluated by the researcher using qualitative analysis. In conclusion, it was observed that choristers had high total self-construal scores, that in terms of gender, a significant difference in interdependent self-emerged in favor of females compared to males, that with respect to musical background, those with musical experience showed a significant difference in total self-construal scores compared to those without, and that among the sub-dimensions, the independent self-dimension came to the forefront.
choral music chorister self-construal independent self interdependent self
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Müzikoloji ve Etnomüzikoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2025 |
Kabul Tarihi | 9 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 3 |