Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATİON OF PRİMARY SCHOOL TEACHERS' ATTİTUDES TOWARDS STUDENTS WİTH SPECİAL LEARNİNG DİFFİCULTİES

Yıl 2022, , 84 - 100, 06.04.2022
https://doi.org/10.51947/yonbil.1081420

Öz

The aim of this research is to determine the attitudes of primary school teachers towards students with special learning dificulties and the factors that influencing these attitudes. The research was conducted with the participation of 130 primary school teachers. Interview technique which is one of the qualitative research methods, was used in the research. In data collection, the "Teacher Information Form" and "Questionnaire Form" were used which consists of closed-ended questions to obtain demographic information of classroom teachers, prepared by the researchers and taking expert opinion, and the "Interview Form" consisting of open-ended questions were used. As a result of the research, it was determined that the classroom size, teacher proficiency, the support of all concerned in the education process of students with special learning dificulties and the benefit of this education for normal and special learning dificulties students alleviated the workload of the classroom teacher and increased his motivation, at the same time positively affected his attitude. According to the research findings, the types of dificultiy of the students negatively affect the attitudes of the classroom teachers towards the education of students with special learning dificulties. In addition, it has been determined that primary school teachers who have knowledge about the subject have more positive attitudes towards students with special learning dificulties than those who do not. Creating suitable educational environments for the education of students with special learning dificulties and providing support services to classroom teachers that will make them think that they are not alone in this process will increase the success in practice.

Kaynakça

  • Kuruyer, H., ve Çakıroğlu, A. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Eğitsel Değerlendirme ve Eğitimsel Müdahale Sürecinde Görüş ve Uygulamaları, International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12 (28), 539-555. Lerner, J. W. (1989). Educational interventions in learning disabilities. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry. 28(3), 326-331. doi:10.1097/00004583-198905000-00004

İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2022, , 84 - 100, 06.04.2022
https://doi.org/10.51947/yonbil.1081420

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğretmenlerinin özel öğrenme güçlüğü çeken öğrencilere yönelik tutumlarını ve bu tutumları etkileyen faktörleri belirleyebilmektir. Araştırma 130 ilkokul öğretmeninin katılımıyla yürütülmüştür. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Veri toplamada araç olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan ve uzman görüşü de alınarak sınıf öğretmenlerinin demografik bilgilerini edinmeye yönelik kapalı uçlu sorulardan oluşan “Öğretmen Bilgi Formu” ve “Anket Formu” ile açık uçlu sorulardan oluşan “Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf mevcutlarının, öğretmen yeterliliğinin, özel öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin eğitimi sürecindeki tüm ilgililerin desteğinin ve bu eğitimin normal ve özel öğrenme güçlüğü çeken öğrencilere yararının, sınıf öğretmeninin iş yükünü hafiflettiği ve motivasyonunu arttırdığı aynı zamanda tutumunu olumlu olarak etkilediği saptanmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin yetersizlik türleri sınıf öğretmenlerinin özel öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin eğitimine yönelik tutumlarını olumsuz etkilemektedir. Ayrıca, konu hakkında bilgi sahibi olan ilkokul öğretmenlerinin, bilgisi olmayanlara göre, özel öğrenme güçlüğü çeken öğrencilere karşı tutumlarının daha olumlu olduğu saptanmıştır. Özel öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin eğitimi için uygun eğitim ortamları yaratmak ve sınıf öğretmenlerine bu süreçte yalnız olmadıklarını düşündürecek destek hizmetleri sağlamak uygulamadaki başarıyı arttıracaktır.

Kaynakça

  • Kuruyer, H., ve Çakıroğlu, A. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Eğitsel Değerlendirme ve Eğitimsel Müdahale Sürecinde Görüş ve Uygulamaları, International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12 (28), 539-555. Lerner, J. W. (1989). Educational interventions in learning disabilities. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry. 28(3), 326-331. doi:10.1097/00004583-198905000-00004
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Ekinci

Mahmut Çavdar 0000-0002-4108-543X

Şevin Ekinci

Hatice Reşitoğlu Çavdar 0000-0002-0885-3994

Yayımlanma Tarihi 6 Nisan 2022
Kabul Tarihi 6 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Ekinci, H., Çavdar, M., Ekinci, Ş., Reşitoğlu Çavdar, H. (2022). İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 8(12), 84-100. https://doi.org/10.51947/yonbil.1081420
Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi
ISSN: 2149-1984
YÜKSEKBİLGİLİ EĞİTİM VE DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ.