In the information age, an
increasing number of people is seeking to participate the physical and mental
activities, which raise the adrenaline in unusual destinations. Tourists in
this trends are preferred the experience opportunity for having the exciting
and original holidays to rediscover and
cultural changes in the foreign regions. Therefore, a large portion of travel
expenses are tend to use in this direction . For this reason, the effectiveness
of tourism businesses can be enhanced by diversifying the range of products
according to the expectations of tourists is observed.
In this research, touristic
consumers' changing expectations have been examined in a conceptual framework .
In addition, this study investigated the effect of new tourists’ demographic
and socio- economic structures on the touristic activities. This implications
highlight for the future researches in
the tourism marketing.
ÖZ
Günümüzde,
gittikçe artan sayıdaki kişi, alışılmamış destinasyonlarda, adrenalini yükselten
fiziksel ve zihinsel etkinliklere katılma arayışındadır. Bu yeni eğilimlere
sahip turistler, yabancı olduğu bölgelerde yeniden keşfetmeyi ve kültürel
değişimi yaşama fırsatı yakalayabileceği, heyecanlı ve orijinal tatilleri
tercih etmektedirler. Dolayısıyla seyahat harcamalarının büyük bir kısmını bu
yönde kullanma eğilimindedirler. Bu sebeple, turizm işletmelerinin etkinliğinin,
değişen turist beklentilerine göre çeşitlendirilen ürün yelpazesiyle
artırılabileceği gözlemlenmektedir.
Bu
araştırmada, günümüzde, turistik tüketicilerin değişen beklentileri kavramsal
çerçevede incelenmiştir. Ayrıca, yeni turist tipinin demografik ve sosyo-ekonomik
yapılarının, tercih edilen turistik faaliyetlere etkisi değerlendirilmiştir. Bu
çalışma, turizm pazarlaması alanında yapılacak araştırmalara faydalı olması
amacıyla hazırlanmıştır.
Yeni Turist Özellikleri Turizm Pazar Bölümlendirmesi Turizm Pazarlaması
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 23 Sayı: 3 |