Gittikçe büyüyen katılım bankacılığı pazarı son yıllarda
büyük bir ivme yakalamıştır. Bu büyüme kamusal otorite tarafından da
farkedilmiş ve kamusal sermayeli bankalar katılım bankacılığı pazarına da dahil
olmaya başlamıştır. Türkiye içindeki katılım bankalarının şube sayısı
gözlemlendiğinde de Ege bölgesi, katılım bankacılığı noktasında hedef kitle
olarak belirlenebilecek potansiyel bölgelerden bir tanesidir. Çalışmanın amacı
Ege Bölgesi’ndeki katılım bankası müşterilerinin yaş, gelir, cinsiyet
farklılıklarına göre katılım bankası tercihlerine etki eden faktörleri
belirlemek ve katılım bankalarının hedef olarak seçmesi gerekli bir bölgenin pazar
yapısını daha iyi tanımasına katkı sağlamaktır. Ege Bölgesi’ndeki katılım
bankası müşterileri üzerinde uygulanan ölçek sonucunda katılım
bankaları tercih nedenlerinin belirlenmesi için cronbach’s alpha, t-test,
varyans ve korelasyon analizleri gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonucunda
katılım bankası müşterilerinin yaş seviyelerine göre katılım bankası
tercihlerinde farklılıklar saptanmıştır. Ayrıca yine ölçekte yer alan boyutlar
bazında da katılım bankası tercihini etkileyen farklı unsurlar söz konusudur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 25 Sayı: 1 |