Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İslam’a Göre Para ve Kredi Politikası

Yıl 2018, Cilt: 25 Sayı: 3, 587 - 607, 28.12.2018
https://doi.org/10.18657/yonveek.345544

Öz

Az gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde para
ve kredi politikaları, batılı ülke uygulamalarından esinlenerek çoğunlukla da
IMF ve Dünya Bankası kredilerinden yararlanmak için ön şartlara bağlı olarak oluşturulmaktadır.
Bu çalışmamızda İslami bakış açısıyla İslam ekonomisi kapsamında para ve kredi
politikası incelenmektedir.  İddiamız, İslam’a
uygun para ve kredi politikası oluşturmanın olanaklı olduğudur. Buna göre dünya
hayatını merkeze alarak diğer her şeyi dünyadaki maddi kazanımlar açısından
araçsallaştıran politika çerçevesine nazaran dünyayı, geçici dünya hayatını ve
bütün gereklerini ebedi olan ahiret hayatını kazanmak için bir araç olarak görerek
her iki hayatı da değerleri kadar önem veren İslami yaklaşımın üstünlüğü ortaya
konulmaktadır.  Dolayısıyla, para ve
kredi politikaları da, ekonomide israfı ve faizi önlemek, üretkenliği ve emeğe
dayanan işleri teşvik ederek risklere karşı güvenceye kavuşturmak ve gelir
dağılımındaki adaletsizlikleri gidermeye yönelik olarak oluşturulabilirler. 

Kaynakça

  • Ansari, M. (1994). İslamic Perspectives on Sustainable Development. The American Journal of Islamic Studies, 394–402.
  • Aström, Z. H. (2011). Paradigm Shift for Sustainable Development: The Contribution of Islamic Economics. Journal of Economic and Social Studies, 73-84.
  • Atilgan, A. (1996). İslamın Ekonomik Politikaları. İSTANBUL: Nesil Yayıncılık, No:2.
  • Chapra, M. U. (1983). Monetary Policy in an Islamic Economy. Money and Banking in Islam, 1-28, http://www.iiibf.org/elief-chapra.html.
  • Çayıroğlu, Y. (2014). İslâm İktisadının karakteristik özellİkleri. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, 149-183.
  • Gundolf, K., & Filser, M. ( 2013). Management Research and Religion: A Citation Analysis. Journal of Business Ethics, January 1,, 177–185.
  • Hill, L. E. (1989). Cultural Determinism or Emergent Evolotion: An Analysis of the Controversy Between Clarenve Ayres and David Miller. Journal of Economik Issues, Vol. XXIII, No. 2, 465-471.
  • Jha, Y. (2013). Examining the Meta-Principles of Modern Economics and their Implications for Islamic Banking and Finance. Islamic Sciences, Vol. 11, 169-181.
  • Khan, M. F. (2013). Theorizing Islamic Economics: Search for a Framework for Islamic Economic Analysis. Islamic Econ., Vol. 26 No. 1, 203-236.
  • Koehler, B. (2011). The Economist Mohammed Ibn Abdullah (570 – 632). Economic Affairs, 109-114.
  • Marsuki, M. Z. (2009). Religious Agendas Towards Sustainable Development: An Islamic Perspective. Malaysian Journal of Science and Technology Studies, 22-39.
  • Mevdudi, E. (1985). Faiz. İstanbul: Bir Yayıncılık, Çev: Beşir Eryarsoy, No:41.
  • Nakvi, N. H. (1985). Ekonomi ve Ahlak. İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Nienhaus, V. (2013). Method and Substance of Islamic Economics: Moving Where? Islamic Economics, 169-202.
  • Ökte, K. S. (2010). Fundamentals of Islamic Economy and Finance: Theory and Practice. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 180-208.
  • Riis, O. (1989). The Role of Religion in Legitimating the Modern Structuration of Society. Acta Sociologia, 137153.
  • Shittu, A. B. (2014). The Qur'anic worldview: A springboard for cultural reform. Intellectual Discourse, 239-242.
  • Steigerwald, D. (2005). Our New Cultural Determinizm. Society, January 1, 71-75.
  • Şafak, A., & Armağan, S. (1983). İslam Açısından Enflasyon ve Çözüm Yolları. İstanbul: Ensar Yayıncılık.
  • Tabakoğlu, A. (1988). İslam ve Ekonomik Hayat. ANKARA: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, No :85.
  • Wilber, C. K. (1974). The 'New' Economic History Re-examined: R. H. Tawney on the Origins of Capitalism. American Journal of Economics & Sociology, July 1,, 249-258.
  • Zaman, A. (2012). Crisis in Islamic Economics: Diagnosis and Prescriptions. Islamic Econ, n., Vol. 25 No. 1, 143-166.
Yıl 2018, Cilt: 25 Sayı: 3, 587 - 607, 28.12.2018
https://doi.org/10.18657/yonveek.345544

Öz

Kaynakça

  • Ansari, M. (1994). İslamic Perspectives on Sustainable Development. The American Journal of Islamic Studies, 394–402.
  • Aström, Z. H. (2011). Paradigm Shift for Sustainable Development: The Contribution of Islamic Economics. Journal of Economic and Social Studies, 73-84.
  • Atilgan, A. (1996). İslamın Ekonomik Politikaları. İSTANBUL: Nesil Yayıncılık, No:2.
  • Chapra, M. U. (1983). Monetary Policy in an Islamic Economy. Money and Banking in Islam, 1-28, http://www.iiibf.org/elief-chapra.html.
  • Çayıroğlu, Y. (2014). İslâm İktisadının karakteristik özellİkleri. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, 149-183.
  • Gundolf, K., & Filser, M. ( 2013). Management Research and Religion: A Citation Analysis. Journal of Business Ethics, January 1,, 177–185.
  • Hill, L. E. (1989). Cultural Determinism or Emergent Evolotion: An Analysis of the Controversy Between Clarenve Ayres and David Miller. Journal of Economik Issues, Vol. XXIII, No. 2, 465-471.
  • Jha, Y. (2013). Examining the Meta-Principles of Modern Economics and their Implications for Islamic Banking and Finance. Islamic Sciences, Vol. 11, 169-181.
  • Khan, M. F. (2013). Theorizing Islamic Economics: Search for a Framework for Islamic Economic Analysis. Islamic Econ., Vol. 26 No. 1, 203-236.
  • Koehler, B. (2011). The Economist Mohammed Ibn Abdullah (570 – 632). Economic Affairs, 109-114.
  • Marsuki, M. Z. (2009). Religious Agendas Towards Sustainable Development: An Islamic Perspective. Malaysian Journal of Science and Technology Studies, 22-39.
  • Mevdudi, E. (1985). Faiz. İstanbul: Bir Yayıncılık, Çev: Beşir Eryarsoy, No:41.
  • Nakvi, N. H. (1985). Ekonomi ve Ahlak. İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Nienhaus, V. (2013). Method and Substance of Islamic Economics: Moving Where? Islamic Economics, 169-202.
  • Ökte, K. S. (2010). Fundamentals of Islamic Economy and Finance: Theory and Practice. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 180-208.
  • Riis, O. (1989). The Role of Religion in Legitimating the Modern Structuration of Society. Acta Sociologia, 137153.
  • Shittu, A. B. (2014). The Qur'anic worldview: A springboard for cultural reform. Intellectual Discourse, 239-242.
  • Steigerwald, D. (2005). Our New Cultural Determinizm. Society, January 1, 71-75.
  • Şafak, A., & Armağan, S. (1983). İslam Açısından Enflasyon ve Çözüm Yolları. İstanbul: Ensar Yayıncılık.
  • Tabakoğlu, A. (1988). İslam ve Ekonomik Hayat. ANKARA: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, No :85.
  • Wilber, C. K. (1974). The 'New' Economic History Re-examined: R. H. Tawney on the Origins of Capitalism. American Journal of Economics & Sociology, July 1,, 249-258.
  • Zaman, A. (2012). Crisis in Islamic Economics: Diagnosis and Prescriptions. Islamic Econ, n., Vol. 25 No. 1, 143-166.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Ahmet Efe

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 25 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Efe, D. A. (2018). İslam’a Göre Para ve Kredi Politikası. Yönetim Ve Ekonomi Dergisi, 25(3), 587-607. https://doi.org/10.18657/yonveek.345544