Bilginin dedikodu ya da söylenti yoluyla kişiden kişiye
informal yolla aktarılmasını sağlayan fısıltı gazetesi, dünyanın en eski medyası olarak kabul edilmektedir. Toplum
bilimleri içerisinde önemli bir yer tutmasına rağmen örgütsel araştırmalarda
ampirik olarak yeterince incelenmediği görülmektedir. Bu çalışmada, kurumlarda
fısıltı gazetesinin nasıl çalıştığı ve kuruma etkilerinin neler olduğu
araştırılmıştır. Bu kapsamda kamu ve özel sektörde faaliyet gösteren 315
yönetici ile anket çalışması yapılmıştır. Dedikodu genellikle eğlenme ve sohbet
etmek amacıyla yapılır, ancak bazen de “daha iyi bir statü elde etmek” ve
“başkalarının itibarını zedelemek” amacını taşımaktadır. Dedikodunun en olumsuz etkileri çalışanların moralinin
bozulması, güven kaybı ve bunun sonucunda çalışanlar arasındaki uyumun
azalmasıdır. Buna karşın yönetimin aldığı değişim kararlarına karşın kendini
hazırlama olanağı sağlaması ve duygusal/psikolojik rahatlama sağlaması gibi
olumlu sonuçlara da neden olabilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 26 Sayı: 1 |