Üniversite eğitimine devam eden bireylere
yönelik yapılan uygulamalı girişimcilik eğitimleri ile girişimcilik bakış
açısının kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu anlamda özellikle de ürün
geliştirme potansiyeli yüksek olan mühendis adayların girişimcilik eğilimlerinin
artırılması adına yapılacak eğitimler, daha da önemli hale gelmektedir. Bu
maksatla yapılan araştırmanın amacı, uygulamalı girişimcilik eğitiminin
mühendis adaylarının girişimcilik eğilimlerinde anlamlı bir farklılık yaratıp
yaratmadığının belirlenmesidir. Araştırmanın kuramsal gerekçesi, Fishbein ve
Ajzen’in planlı davranış kuramına dayanmaktadır. Araştırma verileri,
girişimcilik ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi, Kars
ilindeki iki mühendislik bölümünden (biyomühendislik ve makine mühendisliği)
Şubat (eğitim öncesi) ve Temmuz (eğitim sonrası) 2016 tarihleri arasında
toplanan 81 mühendis adayından oluşmaktadır. Önerilen hipotezler, nicel bir
araştırma tasarımı kapsamında bağımlı örneklem t-testleri ile test edilmiştir.
Araştırma sonucunda, eğitim sonrası girişimcilik eğiliminin eğitim öncesi
girişimcilik eğiliminden anlamlı derecede yüksek olduğu belirlenmiştir. Bununla
birlikte normal örgün öğretim programlarında eğitim alan katılımcıların
girişimcilik eğilimlerinin ikinci örgün öğretim programında olan katılımcılara
göre anlamlı derecede yüksek olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulgularından
hareketle, gelecekte yapılması planlanan uygulamalı girişimcilik eğitimlerinin
özellikle gün içerisindeki saatlerde yapılması önerilmektedir.
Anahtar
Kelimeler: Girişimcilik
Eğilimi, Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi, Mühendislik Adayları.
JEL Sınıflandırma: L26, M10, I29.
Girişimcilik Eğilimi Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Mühendislik Adayları
Universities
have aimed to gain entrepreneurship perspective with applied entrepreneurship education
conducted for individuals who continue their university education. In this
sense, these education programs which will be carried out to develop the
entrepreneurial tendency of engineer candidates who have high product
development potential have become more important. The aim of this study is to
determine whether applied entrepreneurship education creates a significant
difference in the entrepreneurial tendency of engineer candidates. The
theoretical justification of the research is based on Fishbein and Ajzen’s
planned behavior theory Data of the study have been collected using
entrepreneurship scale. The sample is 81 engineer candidates from two
engineering departments (bioengineering and mechanical engineering) in Kars,
Turkey between February (pre-test) and July (post-test) 2016. The proposed
hypotheses have been tested through paired-sample t-tests by using a
quantitative survey method. Findings reveal that the post-course entrepreneurial
tendency is significantly higher than the pre-course entrepreneurial tendency.
Additionally, the candidates in normal education programs have significantly
higher entrepreneurial abilities than those in the secondary education program.
Based on the findings of the research, it is recommended that the applied
entrepreneurship education programs, which are planned to be made in the
future, should be carried out especially in the daytime. The results of the
research are discussed in terms of theoretical and practical implications.
Key Words: Entrepreneurial
Tendency, Applied Entrepreneurship Education, Engineer Candidates.
JEL Classification: L26, M10, I29.
Entrepreneurial Tendency Applied Entrepreneurship Education Engineer Candidates
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 26 Sayı: 2 |