Sanayi devriminden sonra boş zaman kavramı değer kazanmış, boş zaman değersizdir algısı anlamını
yitirmiştir. Boş zamanın değerli hale gelmesi ile insanlar yeni arayışlar içerisine girmişlerdir. Bu arayışların
başında yer alan rekreasyon, turizm ve eğlence hizmetleri olgusu otel işletmeleri için birer çekicilik unsuru
haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de rekreasyon, animasyon ve boş zamanı değerlendirme
faaliyetlerinin otel işletmelerinde yönetimsel anlamda nasıl değerlendirildiği, rekreasyon, animasyon ve
eğlence hizmetlerinin planlanması, bu faaliyetlerde çalışan personelin örgütlenmesi, işlerin yöneltilmesi,
koordinasyonu ve kontrolü aşamalarında otel yöneticilerinin rolünü ve karar verme süreçlerinde yer alıp
almadıklarını ortaya koymaktır. İnceleme (survey) yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veri toplama
tekniği olarak anket seçilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda otel
işletmelerinde rekreasyon yönetimi alanında karar vericiler ile uygulayıcılar arasında yönetimsel anlamda
uyuşmazlıklar ve bunların olası nedenleri raporlanmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 15 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1 |