Simulation is an effective teaching method that enables students to practice their clinical skills in a safe environment without fear of making a mistake that may harm the patient, and develops critical and integrative thinking and decision-making skills. The International Nursing Association for Clinical Simulation and Learning (INACSL) has determined the best practice standards for healthcare simulations. These standards are important guides for simulation trainers. Best practice standards guide the use and development of simulation-based experiences in academia, research, and clinical practice. The best practice standards of simulation, first published in 2011, are periodically updated by INACSL in line with the developments in the field of simulation and the needs emerging in practice. Best practice standards of simulation updated in 2021; professional development, preliminary information, simulation design, facilitation, analysis process, operations, simulation goal and expected results, professional integrity, simulation-enhanced interprofessional training, learning and evaluation of performance. Practice components and criteria that meet each standard are identified to explain how published best practice standards will be fulfilled during simulation implementation. In this article, the standards are examined under the individual titles, and the practice components that meet the standard are explained under each title, and the criteria to be fulfilled are specified. In addition to INACSL standards, standards for simulations using standardized patients have been published by the Association for Standardized Patient Educators (ASPE). Best practice standards for standard patient simulations are organized in five key areas; safe working environment, case development, standard patient education, program management and professional development.The purpose of this review is to guide simulation educators in healthcare simulations by explaining simulation best practice standards with up-to-date information.
: simulation training education; nursing; patient simulation
Simülasyon, öğrencilerin hastaya zarar verebilecek bir hata yapma korkusu olmadan klinik becerilerini güvenli bir ortamda uygulamalarını sağlayan, eleştirel ve bütünleştirici düşünme ve karar verme becerilerini geliştiren etkili bir öğretim yöntemidir. Uluslararası Klinik Simülasyon ve Öğrenme Hemşireliği Birliği (International Nursing Association for Clinical Simulation and Learning- INACSL) sağlık bakım simülasyonlarında en iyi uygulama için standartları belirlemiştir. Bu standartlar simülasyon eğiticileri için önemli rehberlerdir. En iyi uygulama standartları akademide, araştırmada ve klinik uygulamada simülasyon tabanlı deneyimlerin kullanılmasına ve geliştirilmesine rehberlik etmektedir. İlk olarak 2011 yılında yayınlanan simülasyon en iyi uygulama standartları INACSL tarafından, simülasyon alanındaki gelişmelere ve uygulamada ortaya çıkan ihtiyaçlara paralel olarak belirli aralıklarla güncellenmektedir. 2021 yılında güncellenen simülasyonun en iyi uygulama standartları; profesyonel gelişim, ön bilgilendirme, simülasyonun tasarlanması, kolaylaştırma, çözümleme süreci, operasyonlar, simülasyonun hedefi ve beklenen sonuçlar, profesyonel bütünlük, simülasyonla güçlendirilmiş meslekler arası eğitim, öğrenme ve performansın değerlendirilmesidir. Yayınlanan en iyi uygulama standartlarının simülasyon uygulaması sırasında nasıl yerine getirileceğini açıklamak için her bir standardı karşılayan uygulama bileşenleri ve kriterler belirlenmiştir. Bu makalede standartlar tek tek başlıklar altında incelenmiş ve her başlıkta standardı karşılayan uygulama bileşenleri açıklanmış, yerine getirilmesi gereken kriterler belirtilmiştir. INACSL standartlarına ek olarak Standart Hasta Eğitimcileri Derneği(Association for Standardized Patient Educators-ASPE) tarafından standart hastaların kullanıldığı simülasyonlar için standartlar yayınlanmıştır. Standart hasta simülasyonları için en iyi uygulama standartları beş temel alanda düzenlenmiştir; güvenli çalışma ortamı, vaka geliştirme, standart hastaların eğitimi, program yönetimi ve profesyonel gelişim. Bu derlemenin amacı simülasyonun en iyi uygulama standartlarını ve standart hasta simülasyonu standartlarını güncel bilgiler ile açıklayarak simülasyon eğitimcilerine sağlık bakım simülasyonlarında rehberlik etmektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 3 |