Bu araştırmada, öğrencilerin yurt memnuniyet düzeyleri ile kişisel gelişim yönelimleri arasındaki ilişki araştırılmış ve farklı değişkenlerin etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Aksaray Üniversitesi'nde öğrenim gören 307 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada Öğrenci Yurt Memnuniyeti Anketi ve Kişisel Gelişim Yönelimi Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulguları, öğrencilerin yurt memnuniyet düzeyleri ile kişisel gelişim yönelimleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğunu göstermektedir. Ayrıca cinsiyetin; öğrencilerin yurt memnuniyet düzeylerinde ve kişisel gelişim yönelimlerinde etkisinin olmadığını ortaya koymaktadır. Kişisel Gelişim Yönelimi Ölçeğinin alt boyutlarına bakıldığında ise sadece Amaçlı Davranış boyutu açısından kızlar ve erkekler arasında anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir. Öğrencilerin yurt memnuniyet düzeyleri ile yaş ve yurttaki barınma süresi arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Bu araştırmada ortaya çıkan sonuçlar yükseköğretim süreçlerinin iyileştirilmesine yönelik Yükseköğretim Kurulu (YÖK), üniversiteler, Kredi Yurtlar Kurumu ve Belediyeler gibi barınma yeri açısından katkı sağlayabilecek önemli kurumların uygun politikalar geliştirmesine katkı sağlayacaktır.
In this research, the relationship between the level of student dormitory satisfaction and student personal growth initiatives was investigated and the effect of different variables was examined. The sampling of the research is composed of 307 students who are studying at Aksaray University. In order to determine the dormitory satisfaction of students, the "Student Dormitory Satisfaction Survey" was used in the research. Also, in order to determine the students' personal growth initiatives, "Personal Growth Initiative Scale" was used. The findings show that there is a significant positive relationship between students' level of satisfaction and personal growth initiatives. However, we found no effect of gender on the level of student dormitory satisfaction or their personal growth initiatives. When we look at the subscales of the personal growth initiative scale, it is clear that there are significant differences between males and females. Furthermore, there is a positive relationship between the level of dormitory satisfaction of students and their age and length of time of stay in the dormitory. The results of this research will contribute to the development of appropriate policies by key institutions, that can contribute to the place of shelter for students, such as Council of Higher Education, universities, Higher Education Credit and Dormitories Institution and municipalities.
Personal development place of shelter student dorm satisfaction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.